Izinkanlah aku mendatangi kalian...

22:24 puteri jalanan a.k.a annur 281 Comments


sumber gambar: www.designzzz.com


“Apa yang kita suka,itulah diri kita”
      Terdiam aku sejenak memikirkan soal diri. Siapa aku? Hening suasana bilik yang tinggal hanyalah bunyi kipas yang berputar laju. Semenjak dari kecil,hidupku tidak seperti manusia lain. Disaat rakan seusiaku berfikir tentang pelajaran, berfikir tentang masa hadapan, aku masih mengelamun memikirkan soal ini. Diri. Siapa aku? Kenapa aku tidak berfikiran seperti mereka semua,apatah lagi seperti budak perempuan lain yang sibuk berbicara artis popular,drama-drama yang dipertontonkan dikaca televisyen,dan cerita gosip semasa. Aku tidak suka semua itu. Bagiku itu semua perkara mengarut dan langsung tak menarik perhatianku. Aku punya duniaku sendiri. Disana aku sibuk memikirkan soal diri. Kenapa aku boleh berada disini? Kenapa aku seorang yang asyik memikirkan tentang perubahan dunia. Perubahan masyarakat.
       Aku benci pada kezaliman dikiri dan kananku, maka mindaku selalu mencari cara bagaimana harus aku ubah semua ini. Bagaimana dengan dayaku seorang manusia kebanyakan mampu memberi impak perubahan kepada jagat raya ini? Disebabkan itu,aku kerap bertukar arah. Aku masuk kedalam kelompok apapun demi memerhati sejauh mana kerosakan dalam masyarakat. Dari mana akarnya. Apa penyebabnya. aku mulakan dengan niat yang satu,maka hidupku terumbang-ambing dibawa arus deras dunia gila. Aku suka pada peraturan,kerana peraturan bagiku adalah sistem yang membentuk masyarakat. Tapi aku bukan hamba kepada peraturan. Bukan selamanya aku tunduk pada peraturan apatah lagi jika peraturan itu bagiku mengarut dan sememangnya layak untuk dilanggar.
      Disetiap tahap masyarakat ada masalahnya yang tersendiri. Demi melihat dan menyelidiki nilai masyarakat,aku buang masa hadapanku. Sikap degilku mengatasi segalanya. Sekali aku berniat,aku  berani langgar apa saja. Walaupun aku terpaksa menyusur halus melalui akar2 pohon kehidupan,aku tiada kisah,asal saja hajatku termakbulkan. Diwaktu aku menjadi budak jalanan, aku bertukar menjadi pendiam. Aku lihat realiti kehidupan budak-budak muda. Jiwaku aku lenggokkan mengikut arus mereka supaya aku dapat merasai sendiri perasaan mereka semua. Aku perlu menjadi munafik. Mereka kata munafik itu membawa aku kepada neraka jahanam. Sudah aku katakan sekali aku berniat aku berani langgar apa saja. Kerana aku percaya pada gerak langkah la haula wala quwwata illa billah. Dia tahu siapa aku.
      Aku masuk ke puak putih seterusnya hitam. Aku kaji sikap-sikap mereka. Aku mencari cara berdiri dengan seimbang,gagah tetapi tunduk. Kerana aku sangat rindukan petunjuk yang membawa kepada sikap “me..layu”. Gagah tapi melayu. Ibarat silat warisan ayahanda,tangkas tapi penuh seni gerak langkahnya. Bukan menyerang sesuka saja. Serangan hanya dibuat pabila digugat. Malah dilakukan dengan penuh budi bahasa. Sesuai dengan namanya ilmu pertahankan diri bukan ilmu pertinggikan diri. Berpegang dengan kata-kata pujangga “tahu naik,tahu pula turun”. Gerak langkahnya penuh fokus dan tenang. Bila tiba masanya barulah serangan dilakukan itupun pada tempat-tempat yang strategik. Bukan menyerang semua anggota sesuka saja. Indah sungguh seni silat warisan melayu kita. Falsafahnya saja jauh melangkaui pemikiran dangkal manusia biasa. Ilmu kemanusiaan diselangi dengan ilmu ketuhanan ibarat syahadah yang menggandingkan tuan dan hambanya.
      Aku sayang bangsaku. Kini setelah letih memerhati realiti,aku masuk kealam maya,mengubah manusia dari dalamnya. Supaya jiwa melayu yang ada gagah jati dirinya. Kalau tidak kerana sayang, takkan aku turun kesini lagi bersama kamu semua apatah lagi setelah ribut taufan takdir yang telah melanda. Kerana tanpa sebarang urusan penting sebenarnya aku suka bersendirian. Itulah diriku yang sebenar jika kalian mahu tahu.
      Maka,izinkanlah aku mendatangi kalian untuk aku beri apa yang termampu...Ya Tuhanku,bangkitkanlah jiwa-jiwa teratai...hamba bermohon...bangkitkanlah...







"Orang berinai berhitam kuku,
Mandi dijirus si air mawar,
Jikalau sampai hasrat hatiku,
Racun kuminum jadi penawar..."

-Kaparinyo,Siti Nurhaliza-

You Might Also Like

281 comments:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 281   Newer›   Newest»
feez said...

ku yang pertama, terima kasih kerana menjadi pertama ;)

annur,

ya, boleh mendatangi tapi jangan biarkan dirimu diselubungi misteri
kerana itu amat bahaya rumah maya ini hanya untuk orang-orang seperti kita, manalah tahu ada lagi seperti jaya

kuakui kusuka rumah maya ini kerana puitisnya, bukan isi gelapnya

itupun mungkin selepas kes itu, kamu beralih arah
hasil dorongan dan nasihat kawan-kawan disini

tapi tidakkah kamu kesal kerana rumah mayamu ini pernah menjadi tempat dhada dan jaya bermain kata-kata...berilusi sesama mereka dan berakhir dengan tragedi yang amat menggemparkan dunia ini

kau juga dulu seperti menyokong walaupun dengan logik akal budak tadika kadang-kadang ayat-ayat jaya itu seperti berontak dan orang kerasukan yang sudah putus asa, malah bencikan dunia! di kepalanya hanya akhirat, kiamat, imam mahadi, jihad dan apa-apa lagi yang sekutu dengannya

kubersyukur kini kamu telah berubah
kamu mula menampakkan jati diri melayu kamu
kerana puisi pujangga ini warna bangsa kita
kamu tidak lagi bermistik, berilusi segala

syukur pada tuhan
datangilah dan isilah rumah mayamu ini dengan warna puitis segala
tak salah dalam berbudaya itu, kamu selitkan dengan unsur memuji tuhan

namun jika sudah mengajak manusia memuji tuhan, cintakan akhirat tapi menolak dunia bulat-bulat dan ditambah dengan kepelikan seperti pemikiran jaya itu,

Ku tak izinkan kamu mendatangi kami,
kontra dengan tajukmu.

wahai feez yang bijaksana,

aslmkum...

teliti sebenarnya apa yang aku cuba sampaikan kali ini...kaitkan juga dengan segala puisiku sebelum ini...

dunia sudah moden,
bak kata kamu semua,
maka pemikiran kolot harus juga berubah,
pedang segala sudah menjadi sejarah yang disimpan kemas,
kini dengan penulisan aku bertatih,
mencari jatidiri yang hilang,
bertemankan kawan yang sejati,
membantu aku menjadi realiti,
mayaku sudah aku lipat kemas dilipatan hati,
akan selalu juga ia mendatangi nyata,
untuk membantu apa yang mampu,
kerana yang paling tinggi pabila dalam dan luar seiya sekata,
tanpa ada yang tertinggal,
bersatu dunia dan akhirat sana...

puisi khas utk feez...=p

feez poyo...=p

xabis2 nak paksa orang..=p

sukatila...=p

benci2 pun datang jugak jenguk sini...jadi 1st commentor plak tu...=p

feez mmg poyo...=p

-puteri jalanan yang superduperpoyos- =p

kalu berani jomla lawan puisi...tajuknya dunia akhirat...amacam...

takut ke dgn org pompuan...=p

feez said...

aku sayang kamu

aku suka kamu yang sekarang bukan dulu lagi

terima kasih kerana mengerti isi hati kami

p/s: memang kusuka bagi tekanan pada kamu, kamu sedari dari dulu kan. dulu aku menentangmu, tapi sekarang sudah jadi kawan. tahniah.

jgn marah,nnt kena jual...kepompong sanggup beli tu sbb aritu dia panggil feez ulat daun...takpun Ab...wangsa?xpasti...

-puteri batu api- =p

aah,feez dulu tu agak poyo,menyampah betul i...rasa nak empuk2 dgn daun bawang...skrang da ok sikit,masih agak poyo...takpe,bole diperbaiki...asalkan ada bimbingan dari cikgu yang da sampai tahap superduperpoyos...

-annur puteri sihir- =p

feez said...

ku tak marah,

kamu yang kuat marah, melenting dan pendengus

kerana harta ismet ulam raja masih banyak diluar negara, kusudah pun kaya

kalau kamu marah
kamu akan dilelong oleh sigemuk bersama locengnya

"50 darham, 50 darham, murah-murah
ini perempuan masih muda, cantik
boleh bikin khadam"

kahkahkah

aah.kat blog ni hanya tuan rumah punya kuasa veto nak marah2.sape berani bantah? =p

ps:oooo,da berani jual orang ye...mana blaja niiii....

Namun aku tetap aku....
siapa aku?...siapa kau?
siapa kita?...siapa mereka?
Aku tahu siapa aku?
Aku tahu siapa kau?
Aku tahu siapa kita?
Aku tahu siapa mereka?

Aku dan kau sama saja...
Kita dan mereka sama saja...
Tiada bezanya...
Aku, kau, kita dan mereka hanya hamba...
Ya hamba...hahaha...
Hamba siapa? Siapa tuan aku?
Siapa tuan kau? Siapa Tuan kita?
dan siapa Tuan mereka semua?
Tuan kita telah menjual kita...
Tuan kita telah membeli kita...
Dia menjual ... Dia juga yang membeli...
Diri kita, harta kita hatta nyawa kita juga telah dibeliNya...
Bukankah Tuan kita telah isytiharkan...
AKU TELAH MEMBELI DIRI DAN HARTA ORG MUKMIN DENGAN BAYARAN SYURGA...


Ya...Wahai Puteri Jalanan datangilah, bergabunglah bersama kami....gugusan teratai yg sedang berkembang...


yeee wahai Ab...da datangla ni...mana karpet merah tempat beta berjalan ni...hahaha

=p

Ab,izinkan beta bertanya sepatah dua...apakah makna jiwa teratai itu?mengapa berlainan sekali ia dihadapan bunga2 lain?

hehehe...kapet merah belum kering...ptg td basuh...tak kering2...huhuhu...

Anonymous said...

Salam ku hulurkan...

Indah kata kata puitis mu
Menggambarkan siapa dirimu wahai puteri jalanan
Tak ku sangkal kau sungguh pandai berpuitis buat sang pembaca terbang melangkah kedalam hidup mu
hayati watak puteri jalanan di masa lalu

Wahai puteri jalanan,

mungkin perubahan kadang menakutkan tapi selama itu buat mu peribadi yang kian dewasa , kamu harus siapkan diri menerima.

Sedarilah wahai Sang Puteri dunia ini umpama lautan.Kita adalah kapal yang belayar di lautan yang telah ramai karam di dalamnya.Cuma satu,andai muatan kita manusia sejagat ini adalah iman dan layarnya takwa aku pasti kita manusia akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini.

Buat Sang Puteri seindah nama diberi reaksi emosi jangan dituruti kerna implikasinya sama sekali seperti diimiginasi.

Sang Puteri Annur..ku doakan kau punya hati dan jiwa yang tenang setenang aiR di lautan.

-aku sekali lagi-

puteri anur kan lebih tau ttg teratai... tp dah tanya saya nak jawablah ye...

makna nya jiwa teratai itu...
hidupnya kembang tak layu2...
pagi ia kembang menguntum seragam...
petangnya ia menguncup kelopak beradu...

lainnya teratai pelbagai warna...
gugusan di air berpaut-pautan...
akar di tanah, daun di air...
bunga menguntum dikelilingi daunan...

ape lagi ye...hehehe...

aduhai a.s.l(aku sekali lagi),

kata2mu sungguh meruntun kalbu...terpanah...benar,kadang2 aku sendiri takut berkata2 serius...kerana selalunya ia menjadi...

betul Ab,sweet sgt bila cerita soal teratai ni...rupanya indah,falsafahnya tinggi...luarannya senyum,dalamannya sedih...lahirnya ia dikeluputi lumpur,tapi semuanya tiada beri erti yang salah jika kesucian tetap pilihan hati...

teratai ni lambang jati diri masyarakat kedah tua.... annur tau kan?

teratai tasik chini....
teratai dgn seroja hampir sama sifatnya..
lagu tentang teratai pun ada..
lagu tentang seroja pun ada..

hahaha....saya ada cipta lirik baru tp guna melodi lagu seroja...

lambang jatidiri kedah tua?serius annur tak tahu..ceritala...teringin sgt nak tau...

ps:Ab,lirik ape tu?kalau sudi,kongsikanla dgn teman2...hehe

Puteri Annur nak tau... ingat semua org dah tau...hahaha...

Bunga teratai merupakan Lambang Kerajaan Kedah Tua digunakan sejak Zaman Iskandar Zulkarnain hingga sebelum Kerajaan Kedah dijajah British dan Thai...

Saya pun suka cerita bab teratai ni...tp tak rajin menulis...ada rahsia yg tersembunyi dalam teratai...

tajuk lagu Bunga Seroja tu saya dah ubah jadi Jari Sepuluh... nak tulis lirik penuh tak boleh lagi sbb belum minta izin... tp sikit boleh lah... hehehe...

bagi annur,teratai ni bukan hebat dari segi falsafah saja...tapi jauh mencakupi seluruh kosmos...penah tgok jam pasir kan?ditengah2nya adalah lorong2 pasir...begitu juga dengan teratai...susun bunganya secara terbalik antara satu sama lain,akan dapat rupa jam pasir...sekali tgok lagi ada rupa infiniti...lapan terlentang...maksudnya berkaitan dengan "masa".kaji lagi dalam membawa makna syahadah...kaji lagi membawa kepada erti hidup yang menyakitkan tapi bahagia...ah,teratai mmg bunga indah!

Bunga teratai asal dari sebiji benih yg ada 2 bhg warna...warna putih dan hitam...spt simbol 'yang ying'... kelopaknya pun asal 2 jd 4 jd 8 jd 16...ini yg zahirnya...falsafahnya mmg banyak...mcm puteri dah jelaskan...

Yah mmg indah...

mari menyusun seroja bunga seroja...
mari menyusun sepuluh jari sepuluh...
hiasan sanggul remaja putri remaja...
memohon ampun kepada yang Maha Esa...

Pukul berapa bunga teratai kembang?
Pukul berapa bunya teratai menguncup??

Siapa tau???

Ab tau! maka Ab kena jawab...=p

pukul 8 pg kembang, pukul 2 ptg kuncup... percaya tak??

pecaya...sbb kalau lalu tasik pagi2 da kembang da...bila petang lalu lgi sekali,da kuncup...sedih je tgok dorang sume sepi...pagi2 berseri...

kira 6 jam sehari dia kembang...1/4 dari jumlah jam yang ada dalam sehari...ni kalu buat kira2 best ni...tapi karang ada pulak yg cakap annur mistik..haha

Puteri annur pernah renung bunga teratai saat dia kembang???
berapa lama masa diambilnya untuk kembang sepenuhnya??
memang teratai bunga yg kuat dan tabah...tp bunga seroja tak kembang kuncup macam teratai... seroja akan kembang terus sampai setiap kelopak bunganya gugur satu persatu dimamah masa...

xla Ab...annur tak penah perati secara detail...cuma suka pandang je...sbb cantik...sgt...pastu kat tasik hanya dia je,xda pun kawan2 bunga yg lain...bunga yg lain tak sudi kot kawan dgn bunga teratai...atau tak mampu tumbuh dalam air mcm teratai...i love lotus!

ok Ab,da ngantuk ni...smbung lain kali...

teratai akan ambil masa antara 30 hingga 33 minit untuk kembang begitu juga semasa menguncup... ini apa yg saya perhatikan...mungkin lain orag lain hipotisis yg dia org dpt...hehehe...

bunga2 lain tak sekuat lotus...namun lotus tak pernah membenci bunga yg lain...

benar Ab,bunga lain tak sekuat teratai untuk terapung dan mekar diatas tasik berbekalkan tanah lumpur sebagai tempat mencari makanan...teratai sunyi tanpa teman tetapi ia tetap mekar sebagai satu pelaksanaan janji dari Ilahi...

wangsa said...

as salam puteri jalanan

bagaimana proposal mu?
ceritakan kepadaku semuanya...

executive summary
content
research methodology
experiment
purpose etc...

cuti semester ada seminggu lagi kan..

berikan aku laporannya...
aku akan berhibernasi sehingga kau siapkan proposal mu itu...

aah,lagi seminggu je,huhu

itu sume xda.

yg wujud cuma

-abstract
-objective+hypothesis+question
-literature review
-methodology
-references

=p

sebenarnya dulu da buat proposal,tajuk lain dan da siap sume tinggal on project je tapi terpaksa tukar tajuk atas sebab tertentu...so kena buat proposal baru...adoi...

wangsa said...

bagus...

saya akan tanya proposal awak setiap hari..

elok gak awak buat kajian serangga pokok kari tu, boleh bantu petani atasi masalah serangga berbebola kat kepalanya tu...

buat elok2 dan betul2
bidang biotek ni banyak potensi
dulu cita2nya saya nak jadi petani moden...tapi hajat tak kesampaian..dan masih belum kesampaian...awak kena teruskan cita2 tu untuk saya jugak...tau..!!

esok beri saya laporan seterusnya

saya nak berhibernasi lagi....

okey boss...ok stop blogging,annur open time malam je lepas kul 12...boss da marah...=p

wangsa said...

wa tala mala sama lu...
wa tala boleh mala sama lu..

wa sayang sama lu, itu macam wa mau lu siapkan itu proposal...

kasi buat chantek2 ma...

kalau boleh wa mau lu buat itu expelimen ka...research ka...betoi2..kasi A++ itu grade..kasi 1st class itu grade...kasi flat 4.0 itu cgpa

lu budak2 kasi belajar..kasi baca betoi2..masih muda..masih fresh...nanti sudah tua macam saya ..baru mau menyesal tala guna...lu tau ka...

kasi up itu proposal..kasi jadi itu expelimen ka..kajian ka...

belajar juga sama macam jaga kita punya maruah maa...kasi lu punya lecturer itu bangga sama lu..suka sama lu...

ok la...ok la...wa mau sambung itu hibernasi...pigi semayang itu doa sama Tuhan..moga2 Dia kasi senang sama lu siapkan itu proposal...

susun ayat kau cantik aku suka...

kepompong said...

Kepompong pun nak berhibernasi buat seketika....

feez said...

ada baiknya siapkan proposalmu itu wahai annur

marah dah enche wangsa

tak habis-habis dengan teratainya

teratai juga adalah simbol suci dalam agama buddha

Anonymous said...

asyik teratai jer..kesian bunga raya... dh la bunga kebangsaan...xde sape nk wat puisi pasal dia... bunga2 lain lagi, bunga melur, bunga telur (kenduri,haha),melati,cempaka dan sbgnya...ramai kan dulu2 nama mcm tu...hehe...tukar la sket...jgn taksub satu jer...setiap kejadian Allah ada baiknya...proposal? study lg ke? gi la wat keje skolah tu, asyik berblogging jer... lg satu, bermasyarakat sket...jgn bermasyarakat dlm dunia maya jer... hehe...

-jgn mrh nnt xde sape beli-

hehe

feez,okey.

anon,okey.nasihat diterima.tq.

wangsa.okey boss.

kepompong,okey jaga diri.

-annur yg da letih kena kondem,nak berehat seketika tenangkan fikiran-

Rehatlah annur....

Mari menyusun sepuluh jari sepuluh...uuuuh
Memohon ampun kepada yang Maha Esa...aaaa

Mengapa kau bersedih oh insan berhati duka...
janganlah engkau tergoda dengan hasutan...
sekarang bukan bersedih zaman bersedih...
marilah kita bersama membina iman...

Supaya fikiranmu tenang...

wangsa said...

singgah bertandang

apa progress proposal mu itu wahai annur?

-abstract
-objective+hypothesis+question
-literature review
-methodology
-references

ceritakan kepada ku jika kau sudi...

salam wangsa,

tgh siapkan literature review dgn method...odw...sebelum masuk blaja kena siapkan,da masuk nnt tinggal on project je...

Anonymous said...

salam tuan

-xie-

haha,xie mmg pandai melawak eh...

apa tuan2?kahkahkah...

ops,wsalam tuan xie...=p

Anonymous said...

kate tuan puteri tepi jalanan :)

-xie-

haha! betul gak ek...siap ada 'tepi' jalanan lagi...xie,30 hb ni free tak?jemput datang kenduri kawin abg sulong annur...email kat selendang kuning,nnt annur ng alamat penuh...kalu rajin annur akan bg e card...=p

Anonymous said...

jgn marah tuan puteri.
bergurau setelah lama berilusi
nanti saya email kat tuan.

-xie-

wangsa said...

wa...wa...wa....

mentang2 lah xie tu kawan realiti, xie je lah yg dijemput ke kenduri kahwin abg kesayangan awak tu...

hhmmm..kita ni orang maya yg tumpang bertandang je...ada tak menambah, tak ada tak le mengurangkan pape pun...

tak pe lahh..kalau dijemput pun..confirm tak pegi..

selamat menyambut kakak ipar baru...:)

kepompong said...

annur...mesti inchek wangsa tu ketinggalan keretapi dan tak baca komen2 sebelum ini...hehe

oppss...nak sambung hibernasi

-kepompong-

wangsa said...

mekacih kepompong, kaulah satu-satunya sahabat hibernasi ku...

kat sini mana ada ketapi, dibawah 7 petala bumi...semua tunnel, lrt, smart semua tu takat kerak bumi je...

ok...sambung hibernasi...saya doakan semoga annur tenang menyiapkan proposalnya tu...buat2 betul2 ye...

Anonymous said...

ntah...xnk pn ajak kawan2 lain gi kenduri abg dia kawin...he2...
kalau nk ajak sorg dua tu, bgtau la senyap2... bley jmp muhdalena... he2.. dh lama x mkn nasi minyak...
haha...

-x malu-

pohon nyor said...

Assalamualaikum...

salam ziarah dari pohon nyor di sini... ^_^

salam,adoi kawan2ku terutama en wangsa yang budiman...sudah kujemput diruangan komen sebelum ini,tapi yang menjawab segelintir saja...hehe...kepada yang sudi datang,sila ye email selendang kuning...nnt annur bg detail...sori lmbat balas,bz skit...hehe

pohon nyor,terima kasih bertandang lagi...:)

ops lupa nak tanya,sdr wangsa kenapa konfem xdpt g?duduk luar ke...ke saja melawak...datangla leh jumpa kawan maya yang lain...

untuk peminat puisi dan karya sastera,annur da bloglist banyak blog2 menarik,jadinya korang bolela layan sampai muntah ye...kahkahkah...

Anonymous said...

blog yang citer pasal hang jebat ade tak tuan?

-xie-

xda tuan...pegila cari sendiri...=p

wangsa said...

annur...

sorry la..saya kan tengah berhibernasi...

sehingga 30hb pun saya masih lagi berhibernasi ...jadi belum boleh keluar lagi dari pertapaan saya

saya harap feez dan kawan2 maya lain dpt datang makan kenduri tu nanti dan berjumpa juga dgn puteri jalanan yang fames memes ni terutamanya feez...yang nak sangat jumpa annur..

wangsa said...

annur.....ceritakan kepadaku sudah sampai mana anda menyiapkan proposal itu...

masa hanya tinggal beberapa hari lagi...sebelum anda memulakan semula kehidupan sebagai pelajar.....

Anonymous said...

annur bila nk kawin? kah3...
bley bg details bpe hantaran?
hahahhaha....

adoi.tgok soalan2 sdr wngsa dgn anon,terus annur rasa nak demam...ni pun da ada tanda2 ni...adoi...

Anonymous said...

nape? ala...
demam ea... sian dia...
hahahhaa

Anonymous said...

berjalan2 di sebuah taman,
ternampak pasangan baba & nyonya,
ingin ku petik bunga larangan,
tetapi masih belajar rupanya.

berjalan2 di sebuah taman,
berlari2 di taman permainan,
bukanku ingin meluah perasaan,
cuba nk tanya brp hantaran?

hahahahha....

adoi,datangla kenduri 30 hb ni..tanya sendiri kat mak ayah senang cte...soalan2 cepumas cmni tak mampu den nak jawab...

Anonymous said...

alahai annur berketurunan jawa,
jgn dicabar kelakian hamba,
kalau hamba dtg ke kenduri adinda,
bley ke berbincang dgn mertua?

hahahhaha...

Anonymous said...

brkenalan brkawan di alam maya,
ada suka dan juga duka,
w/pn blom jmp dpn mata,
saja nk tanya, annur dh berpunya?

hahaha

=)

hahaha,datang dulu baru tau...

Salam...

sdr wangsa - jangan asyik tanye je puteri annur kuyu muyu, siap ke tak proposalnya tu.... tolong lah pecahkan bebola atas kepala serangga kari tu...

ps: den pun tak penah jumpa serangga jenis tu...nak tau gak....hahaha...

wahai puteri jalanan...jawab je soalan anon tu...huhuhu...

ps: nak tau sangat...

Ab,duduk diam2...=p

Anonymous said...

sorong papan tarik la papan...
tarik papan menyorong la papan...
jgn la malu hey jgn la segan...
hamba cuma inginkan kepastian..
(syair)

ceewwaahhh....

hahahhaa...

=)

huhuhu...duk diam lah ni...tp tangan ni gatal2....

hahaha,sorongla papan tu smpai bila2...kalau beriya kna ada adab...baru betul cara...tak gitu?

Ab,duduk diam2,selain jawa annur ada gak darah bugis,karang ngamuk susah,kahkahkah

Anonymous said...

kenduri kawin sgtlah meriah,
duduk bersanding mkn beradab,
alahai annur jgnlah marah,
adakah aku ini tidak beradab?

syair sajak pantun seloka,
gelak ketawa bergurau senda,
alahai annur malu2 la pula,
kalau dh berpunya katakan saja...

=)

hahaha..time ni rasa nak nyanyi lagu siti,biarlah rahsia...lalala~~~

Anonymous said...

alahai cik adik berahsia la pula,
cukuplah siti nyanyi lagu biarlah rahsia,
dh tentu tu lagu dia,
cik adik xpyhlah berahsia beritahu saja...

hahahaha

=)

ok tukar cte lain.wah malam ni indah ye...

Anonymous said...

rahsia bkn sebarang rahsia,
rahsia disimpan berkurun lama,
rahsiamu itu rahsiaku jua,
sampai masa terbuka jua...

w/pn blog ni cik adik punya,
ada ku kesah ku komen aja,
alahai cik adik nk tukar cerita,
ku xnk tukar,ku nk citer ni saja..

hahaha

=p

wah malam ni sunyi ye...bunyi kereta pun xda...lalala~~~

Anonymous said...

kalau benci katakan benci,
kalau suka katakan suka,
w/pn ku tidak suka perkataan benci,
apa ku boleh buat tepuk sebelah tgn saja.

kumbang bkn seekor bunga bkn sekuntum,
itulah pepatah yg selalu org kata,
punyalah byk bunga yg berkuntum2,
yg sekuntum tu juga ssh nk mendapatnya.

=)

aah,betul2,dalam blog ni je annur da link banyak kuntum2 bunga...silakan pilih,mcm2 kriteria ada...lalala~~~

Anonymous said...

alahai cik adik marah kpd hamba,
ku tanya soalan dia wat tak tahu saja,
kalaulah begitu layanan sombongnya,
ku undur diri maaf ku pinta.

ku tahu ku bukan laki bergaya,
apatah lagi berpelajaran & berkerjaya,
hmmm zaman ini x seperti dahulukala,
tidak punya harta goodbye saja.

sepuluh jari ku susun rapi,
memohon maaf kalau terasa hati,
ku undur diri bersedih hati,
assalamualakum ucapan diberi.

=)

aduhai...bukan nama hamba pinta,harta tidak juga hamba kirakan,gaya juga jarang hamba mahukan,tapi sebenarnya hati hamba sudah terpaut pada seseorang,berat kiranya bagi hamba untuk meluah,kerana takut bertepuk sebelah tangan sahaja hamba disini...

tidak hamba tahu,adakah si dia sudi datang kesini lagi setelah lama menyepikan diri...

feez said...

annur,

kuingin memberitahu kamu sebuah berita,

ini bukan berita gempa
atau ribut 10:59 pagi
atau berita beruang luka
atau berita CNN dan al-jazeera

ini berita duka
ku tak dapat bersama
kamu dan rakan maya yang lain
pada 30 Sept ini

Sayang bermula 15 Sept ini sehingga hujung bulan (tarikh belum pasti bila pula pulangnya)
kuterpaksa bertugas membuat liputan di luar negara

Kuharap kamu dan rakan yang hadir nanti gembira hendaknya
Semua yang terbaik buat kamu dan rakan-rakan mayaku

terima kasih.

dan...siapapun dia,biarlah rahsia...kerana hamba sedar,hamba cuma bertepuk sebelah tangan saja...kerana perjanjian yang dia pegangi,diri hamba ditolak ketepi...jika begini takdir ilahi,hamba rela jadi sendiri...mengharap langit,sedangkan kita ini bumi...

alahai feez,tak mengapala jika begitu sebabnya...semoga sejahtera hendaknya ya...jaga diri,sudi2kan berkunjung disini walaupun diluar negara kamu hendaknya...:)

feez said...

Insyaallah annur,

Jika tugasku ringan disana dan tidak kepenatan, talian internet juga baik, kucuba berkunjung ke teratak ini juga, insyaallah. :)

dimana itu kiranya?jangan dinegara huru hara sudahla...

berita menyedihkan dr feez, lebih sedih dari cerita beruang panda terluka hatinya...huhuhu...

kita hanya mampun merancang tp Allah yg menentukan segalanya...

semoga feez selamat bertugas...di rantau orang...

boleh tanya: kat negara mana tu feez bertugas??? bole join???

psss: puteri annur sedang anggau...hehehe..

kepada anon,annur minta maaf ya...bukan harta nama pangkat pelajaran annur turutkan,tapi hati annur sudah dimiliki kiranya...jangan berjauh hati ya,kita disini semua kawan2...maaf sekali lagi jika mengguris hati,tiada niat menyombong...annur bukan sombong orangnya...

Ab,duduk diam2 ye...karang annur lesingggg baru tau...=p

kepompong said...

Annur...kumbang bkn seekor, bunga bkn sekuntum (tp kepompong satu je tau kat sini....hehe).

Jodoh pertemuan ditanganNya jd jgn bersedih sekiranya insan yg kita harapkn itu bkn jodoh kita nnti...lagipun feez pun ada, anom pun ada...opss....annur jgn marah ya. Kepompong melawak aje...hehe

Satu lg...anom yg dok tanya2 brp hantaran annur ni anom yg tak suka perkataan 'benci' tu kan. Anom yg dah lama mengintai annur sedari teratak yg lama lg kan....hehe...kamu mmg anom si peminat misteri.

Untuk feez pula...liputan utk media or broadcast ni??

-kepompong yg sdg berfikir-

kepompong,annur takda peminat,semua annur anggap kawan2...

aahla feez,apakah nama negara itu ya?kawan2 kat sini semua risaukan kamu...

kepompong said...

Baru bercadang2 nak sedondon dgn feez. Takpun berkonvoi bersama inchek wangsa. Tapi sorang ke luar negara, sorang ke perut bumi. Habis tu siapa nak temankan kepompong nanti?...huhu

-kepompong yg super pemalu thp gaban-

ala,datangla dgn Ab,hehe...bole tak Ab?angkut ini kepompong skali,hehe...

dan kepada anon,jemput datang kekenduri abg sulong annur 30 hb sept ni...bg email pada selendang kuning,nnt annur bg detail...sekali lagi,annur minta maaf sgt,mohon jangan berjauh hati ya...

Oh...no problem.... Ab dtg dgn pokok bunga raya...so bolehlah kepompong bergayut kat daun bunga raya...hehehe...

feez said...

Saya akan ke dua buah negara bergolak dengan konflik, ini main task dan kemungkinan singgah ke sebuah negara eropah untuk tugasan yang lain untuk secondary task pula.

Ini sebahagian kecilnya misi bantuan kemanusiaan tapi yang besarnya tugas lain.

Eermm agak sulit juga untuk dibincangkan disini kerana isu keselamatan.







Anonymous said...

saudara feez...
nk ikot bley?
sy sanggup berjuang dr sedih menyelubungi diri di sini...

adoi feez,sudah ku agak kesana juga kamu perginya ya...jagala diri elok2 ya...doa kami sentiasa mengiringi kamu...semoga pulang dgn selamat hendaknya...tapi sebelum 15 hb bole datang jenguk2 sini lg kan?

haha.anon2...pandai benar melawak ya...feez bukan pergi berjuang,dia pergi bekerja...bukan pedang bawaannya,tapi segala macam gajet mungkin...hehe,anon2...

Anonymous said...

biarla nk kerja ke nk berjuang...
org nk ikut jer...
bley ke feez?
negara mana?
kalau singgah tanah arab nk ikot sesangat...
gi mana saudara feez?
wat liputan ke?
myanmar?selatan thai? afganistan? syria? mesir? palestin? somalia?

kepompong said...

Feez...jaga diri ya. Ingat kami di sini.

AB....pokok bunga raya pun bunga raya laa...janji blh bergayut...hehe

-kepompong yg dh ngantuk nk tido dulu-

wawawa...ini anon ha,kuat merajuk...nak pegi berjuang pegila,tapi jaga diri..=p

anon...anon...nak kena hantar ke dasar 7 petala bumi agaknye...mcm encik wangsa...hehehehe..

atau nak lepak kat 7 petala langgit...huhuhu...

apa2 pun kita iringgi dgn doa semoga sdr feez selamat dan berjaya dengan misinya...aminnnn.

psss: maaf tuan puteri tangan hamba gatal2 tak bole duk diam....hehehe...

This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

yela cik annur oi.. time kasih nasihat... td org tanya, sombong jer.. berserah kpd Allah jer..
jaga diri tu mesti la.. harga nyawa tak ternilai kan... cukuplah Allah sbg pelindungku...

Ab2...jangan diusik si anon tu...dia cepat merajuk tau...=p

Anonymous said...

time kasih anakda brtuah...
sape nk hntr hamba ke 7 petala bumi 7 petala langit? siap bley lepak2 lg ea? guna khadam,jin,wali? hehe..
atau ilusi,mimpi? hehe..
xpela..

anon,kami kat sini bertapa guna khidmat tuan puteri je...cakap je,tuan puteri sanggup hantar...=p

ps:masih merajuk keee

Anonymous said...

mana saudara feez nih dh tido ke..
hmmm xpela... hamba pn nk tido...
nnt takut ada org campak hamba ke langit ke 7 plak.. haha... kt bumi pn blom semua tempat dijejak apatah lg ke dlm bumi mahupn langit yg tinggi..
he2..hebat.. kalau campak ke mekah ok la..bley wat umrah n haji.. lgpn ibadah haji nk dekat dh nih... he2...gurau2 mlm hr..jgn mrh atau terasa hati..
selamat mlm & assalamualaikum...

wsalam,tdole...kawan2 sume da masuk tdo,annur siang tadi da tdo,haha...annur belom ngantuk lagi ni...blogwalking pun best gak ni...

ps:selamat malam buat kawan2 semua...peace...

feez said...

annur ini memang spesis pelagik laut dalam, atau burung hantu yang tak reti tidur awal hahaha.

matamu sesuai untuk yang betugas sepertiku.

aik?ada lagi ka?hehe...aah,annur mmg gni,malam waktu yg best utk berjaga,haha...dah tgok vklip yg annur link kan tak?my feveret...hehe

feez said...

klip video mana...

tu ha,joget berhibur dengan joget pahang...annur suka sgt...lagu2 joget,lagu2 tradisional...mmg best...tak pun lagu tanya sama hati P Ramlee...perfect!ada lagi..gurindam jiwa...aduhai...

feez said...

hehehe annur pandai joget tak..

time karoke...haha,berangan jadi siti jap..=p

feez said...

wah pandai nyanyi ye

sikit2 bolela...kalau annur nyanyi takut kak siti tak bole cari makan je..=p

feez said...

fuyo haha..terbaik.

annur malam-malam tidur lewat tak ngantuk ke esok kelas

ke cuti sem?

skrang cuti sem...kalau ada kelas selalunya pun mmg annur tdo lewat...da terbiasa sejak zaman skolah...slalu bukan buat apapun,main conteng2 buku.haha.skrang da ada blog so conteng2 blog pulak.=p

feez said...

oho macam tu..

feez skrang mood lain ek?xhepy mcm slalu...serius je..nape...annur ni pewaris ilmu nujum pak belalang tau...haha

feez said...

Annur nujum belalang kunyit tu..

sekarang la happy, selalu kalau berkarya tu runsing la tu nak release tension

ni boleh sembang normal ni aar hepi la tu

:)

haha,jgn tensen2,orang hensem kalau tensen nnt ada sikit kurang hensemnya tu...=p

layan cte P Ramlee tak?annur paling minat masam2 manis dgn tiga abdul...perfect...tgok puluh2 kali pun bole gelak golek2...haha

feez said...

layan..citer p.ramlee semua best

yup,mmg best...10 orang tanya 1 jawabnya...apela...mcm cakap dgn dinding...dinding oh dinding,layan cte p ramlee tak?cte ape en dinding suka?

feez said...

hahaha lawak annur ni..

aik?dinding pun bole gelak?zaman skrang da moden...mungkin dalam dinding ni ada manusia kottt...tok tok tok...ada ke tidak manusia dalam ni ek???

feez said...

ok annur,

mata udah berpasir

jadi mari tidur :)

okey en dinding.haha.tdole.annur belum ngantuk.nak layan novel hatiku di harajuku lah...selamat malam semua...

offline.

Anonymous said...

salam

-xie-

ye xie,mengapakah beri salam,ganggu beta yg sedang lena beradu saja...

wsalam...

wangsa said...

wahai puteri yang sedang beradu

aku keluar sebentar dari tempat pertapaanku...
mahu menjenguk kamu...
dan bertanya sudah sampai mana kamu menyiapkan amanah yang telah dipertanggungjawabkan kepadamu itu...?

sudah kah kamu bersedia utk mengharungi kehidupan bersama serangga2 berbebola dikepala mereka itu nanti....?

sungguh indah ciptaan Tuhan, menjadikan serangga unik, comel lagi estetik seperti itu....buat kamu membuat kajian dan ujian keatasnya...

selagi ada kesempatan, aku akan bertanya progress kajian mu itu pula...
ha..ha..ha..kerana itulah pekerjaan ku disuatu waktu dahulu...tanya progress projek orang....

beradu lah sepuasmu semoga segar mindamu dan tegar hatimu utk meneruskan kembara perjalananmu....

AB - bebola atas kepala serangga tu macam antena kot...sensor kepada sebarang perubahan persekitaran...

wangsa said...

kepada feez yang dikasihi

baru semalam aku membaca sumbangan senyap negara kita kepada negara2 yg bergolak di blog MOM

"BLACK OPS : THE MALAYSIAN CONNECTION DI AFGHAN"

http://militaryofmalaysia.net/2012/09/black-ops-the-malaysian-connection-di-afghan/

sungguh aku rasa terharu, terkedu dan rasa bangga ....masih ada lagi rupa2nya hati2 cekal, berani, waja, tidak gentar, solid, dan 1001 jiwa pejuang disanubari orang2 kita....tapi semuanya serba rahsia kerana ia sungguh merbahaya & kritikal

kami doakan semoga Tuhan sentiasa mengurniakan kebaikan, yang baik-baik dan yang terbaik sahaja kepada feez & d gang diperantauan....keselamatan, kesejahteraan dan apa2 sahaja yg kamu semua perlukan utk misi itu...

setiap kali raksasa komen je annur mesti takut,benci r...asik2 tanya da siap ke belom,mengalahkan supervisor i...heh!

ni utk kamu raksasa...=p

wangsa said...

semalam....
semasa dalam perjalanan pulang ke rumah
aku ternampak seekor kucing betina mengandung...
berjalan lemah gemalai menuju ke tong sampah dengan seribu harapan menggunung...
semoga masih ada sisa2 makanan manusia yg boleh aku jamah mengisi perut yang lapar...
diwaktu itu hujan renyai-renyai membasahi bumi...
tapi malangnya tong sampah itu sudah dibersihkan orang
maka hampalah si ibu kucing yang kelaparan itu
duduk ditepi tong sampah dengan hati yang sugul
Ya Tuhan, dimana lagi aku mahu mencari rezeki utk anak2ku yang masih di dalam kandungan...


wahai ibu kucing..
usah berduka lagi
mari sini..aku sampaikan rezeki dari Tuhanmu ini...keropok ikan kesukaanmu itu...
makanlah sepuas hatimu...
semoga esok lusa..aku boleh sampaikan rezeki yang lain pula...
buat kamu, anak2mu serta kawan2 mu juga...

keropok ikan! annur suka...bak sikit...post kat alamat umah annur,pastu tulis kat bungkusan tu,

kopok ni utk cik annur,en posmen jgn makan k.

=p

Anonymous said...

mengingatkan tuan puteri yang matahari telah meninggi,ayam yg berkokok telah tidur kembali

-xie-

mana ayam tu?meh sini beta nak baling dgn kopok raksasa bagi...sedap2 tdo balik eh...beta bukan apa...ayam2 zaman skrang ni kurang disiplinnya...beta mahu ajar mereka2 ini bagaimana tunduk hormat pada tuan puteri...ok.

Anonymous said...

tuan jgn bising2 nanti terbangun pulak ayam tuh...biar die tido esok nak bagun awal bekokok lagi

-xie-

eh?ayam mana bole tdo lama2,nnt bawah mata jadi lebam...xie,beta arahkan kamu pegi kejut ayam2 tu semula...katakan pada mereka,pegi bersenam disekeliling laman,kasi sihat sikit...ini tidakkkk...

beta tgh lipat kain ni,dayang2 beta pegi bercuti...

Anonymous said...

lipat skali baju i boleh kire pakej la

-xie-

xie!jaga sikit adab bila bercakap dgn beta k...awk tu pompuan,pegila lipat sendiri...tak maluuu...

Anonymous said...

ekkk tesedak susu pulak

-xie-

kenapa tersedak cik xie oiii?meh sini beta tuang minyak panas dalam mulut tu,ubatttt....

wangsa said...

wahai puteru ayu...

aku supervisor maya mu..ha..ha..ha
apa yang kau benci...itulah yang aku suka...

kau boleh email kepadaku proposal mu itu..
kalau kau mahu
biar aku baca dan menilainya terlebih dahulu
sebelum supervisor realitimu melihatnya...

sudah aku katakan...
dulu pekerjaanku adalah tanya progress projek orang

sekarang kau pula jadi mangsaku ...hahaha

Anonymous said...

tuan sy ada satu soalan
semalam cikgu saya tanya, negara kite ini negara islam atau negara orang islam? sertakan bersama hujah anda.

apa pandangan tuan?

-xie-

ha,betul tu...puteri ni nak tau gak apa prkembangan proposal "puteru" ituuu...sila khabarkan pada beta wahai "puteru" ayu...

xie,soalan berat ni...beta agak berpeluh sakan mendengarnya...pada pendapat beta,itu tidak menjadi persoalan,malah remeh sekali jika beta menjawabnya...tak kisahla negara islam ke,negara orang islam ke,tapi kalau rakyatnya takda budi bahasa,pekerti yang indah, beta tak rela mengaku ini negara islam atau negara orang islam sekalipun...

sampaikan pesan ini kepada gurumu...

"petunjuk seribu petunjuk,petunjuk kurindu hasilnya tunduk,sembah seribu sembah,sembah ku idam dari diri rebah.."

Anonymous said...

agak2 tuan kalau saya sampaikan pesanan tuan puteri tuh kepada guru saya brape la agaknya dia bagi markah untuk tugasan saya nanti?

-xie-

kosong(0).

sebab ini pendapat beta.pendapat beta sukati beta la.seribu markah yg manusia beri pada beta pun tiada beta kisahkan.beta berkata pabila diminta.tak diminta takdala beta nak bg pun.beta lagi suka mengarut habuk.hati senang.jiwapun lapang.

sampaikan ini juga pada guru kamu...ini dia..=p

ala xie.jangan diikut sangat keformalan itu...tulis apa yg kamu suka...amek point penting dalam apa yg annur cakap tadi...nampak main2,tapi hanya jauhari mengenal manikam...=p

Anonymous said...

awak kalau camtu kite menari gangnam style

-xie-

yeah,oppa gangnam style..ops?beta pakai kain ni...mana mampu nak joget gitu...xie ni pun agak2la...beta ni kan sopan santun je orangnya...=p

Anonymous said...

same la kite santunnya

-xie-

xie,kadang2 annur rasa xie ni sebijik mcm pembaca lama hud2,nama dia tak silap melur seri nasution aka jasmin...adakah?

xie awak pompuan ke laki?aura awak sejuk...

ps:saudara wangsa jgn marah eh annur main2,nnt da siap,annur send,esok bole kan?jgn mare...nnt cepat tuaaa...

xie,awk msti suka warna yg cerah kan?

putih,kuning,oren,etc...betul x sangkaan annur ni?

Anonymous said...

mari kita berteka teki..
macam mana aura sejuk tuh?
putih=yes
kuning=yes
oren=yes
tambah lagi satu merah

-xie-

annur da agak da...sebab selalunya kita tertarik pada benda yg bertentangan...bagi satu warna yg xie paling suka...

Anonymous said...

warna kuning
nak jadik ahli nujum ke tuan

-xie-

hmm...annur da agak da...sekali lagi annur cuba teka,xie ni orangnya yg serius,susah nak senyum pun,slalu rasional,suka bab2 spiritual ni,garang tapi bila senyum atau ketawa manis sgt...

ok skrang pegi tgok color wheel,tgok apa warna opposite kuning.pastu cari personaliti aura itu.kalau sama itula awak.teka2 je tau.kalau mengena kebetulan je.haha.

Anonymous said...

kahkahkah...
tuan puteri ni ahli nujum ke ahli sihir?
ade la yg betoi tuh

-xie-

annur mmg ahli sihir tak bertauliah...nnt p la cari k...serius ni...annur jarang serius tau...=p

Anonymous said...

cari ape tuan?

-xie-

adoi...letihla beta nak bertitah kat cik ungu ni...xie oiii,pegila cari color wheel ye nnt,beta da lapor ni...nak menyantap jap...

Anonymous said...

tuan je la yg tolong carikan
kalau boleh sy nak baca je

-xie-

ek eleh...p la cari sendiri...kalu semua bersuap,smpai bila tak jadi apa.lgpun kalau tak bersungguh,kita suap sejuta nasi pun,orang takkan kenyang.padahal perut da kembung.ada faham tuan xie oiii...p cari...jgn asik ngadap tuan puteri ni je,nnt terpaut taula...=p

Anonymous said...

pompuan sama pompuan nak paut tang mana tuan puteri oiii

-xie-

tang senyuman...=p

Anonymous said...

ahhaaaa..
tuan puteri suka warna ape

-xie-

rahsia.=p

Anonymous said...

salam..
tumpang lalu..
nk crkan bley?
he2..
nk jawabkan bley psl negara islam tu?
he2..

Anonymous said...

cik annur suka warna yg gelap..
percaya la...
he2

Anonymous said...

ape jawapan cik anon

tuan puteri rabun warna ker?

-xie-

haaa..sila jawabkan wahai anon...hujah beserta contoh k...itu tugasan cik xie tuuu...hehe

utk pengetahuan anon yg suka ngintai2,beta suka warna warni...=p

Anonymous said...

skang kot warna warni...
dh ceria..
dulu mungkin more to darkness...
he2...
tugasan apa nih?
xie pn masih blaja n single ker?
hahahhaha....
gurau2 je xie...

Anonymous said...

xie nih laki ke pompuan?
hahahaha....
kalau laki nnt org cop hamba gay plak...
hahahhaha....

utk pengetahuan xie,ini anon bukan cik,tapi encik...take note k..ehem2.

Anonymous said...

dh la cik annur xpyh nk ehem2...

Anonymous said...

mana xie nih...
malu2 plak...
he2...
xpela...
hamba sembahyang dulu...

eleh.masih merajuk la tu...mcm kanak2...=p

xie tu garang tau,nnt di "ngap"nye anon,taulaaa...tak gitu xie?

=p

Anonymous said...

dh la annur...gurau2 jer...
xde masa nk majok2 pn...
sume gurauan jer...
nk hiburkan hati semua...
nk hiburkan hati sendiri...
xde sape nk hiburkan hati sendiri kan...
relax sudah...
he2...
kalau annur dh berubah x mcm dulu alhamdulillah...
nnt la borak ye xie..
garang x garang...
bak dtg...

hahahhaha....

org yg menyorok...

=)

Anonymous said...

adjust la tuan puteri tuh
akak cun adik pun cun jugak kot

org yg menyorok rupanya...baru i tau...banyak sgt anon,naik pening fikir...ok semua annur nak offline smpai malam kul 12.korang ngarut je papa kat sini,nnt malam annur balas k...tata.

wangsa said...

orang yang menyorok....lamanya awak menyorok...

apa khabar...??
awak datang tak ke umah annur makan nasi minyak abang sulong dia..? boleh jumpa annur....

tapi takut awak je yang asyik menyorok je

Anonymous said...

salam saudara wangsa...
sihat2 sakit mcm tu jer.. he2..
annur x ajak sy pn.. dia x suka ngan sy la...sy nih bikin panas n mengacau je kt sini... he2...

feez said...

enche wangsa,

Aha blog MOM itu memang saya ikuti dan xxx.. Bloggernya si xxx tu pun memang saya kenal sangat hehe.

memang ada black ops membantu negara-negara islam bergolak yang kadar kerahsiaannya sangat tinggi sama ada yang dibiayai mahupun yang tidak dibiayai. Sama ada yang diberi perlindungan team elit khas mahupun tidak.

Ah serius benar bunyinya bila bercerita drama sains fiksyen ni hehehe..
Now ku nak tumpu pada annurku.

Annur burung hantu yang selalu berjaga malam,

Sihatkah kamu hari ini. Kamu cuti sem sekarang. Selalu berjaga lewat malam. Nescaya kamu bangun tengahari dan malas ke dapur.

Oh bisanya hahaha. :)



black ops??? ada kaitan dengan panji hitam???

feez said...

Tidak pasti tentang panji hitam.

Saya bersama kerajaan malaysia dan diberi perlindungan khas oleh XXXX elit.

Bukan semua sumbangan dan bakti murni kerajaan diwar-warkan di akhbar, ada juga yang digelapkan atas faktor keselamatan namun atas dasar persaudaraan membantu negara Islam.

aslmkum kawan2 semua,

aduhai org menyorok,jemput2 ye datang kekenduri abg sulong annur30 hb ni,email selendang kuning,nnt annur bg detail...kepada semua,annur jemput jugak...R1,Penchinta,adik neutron,FZ,melur,dan semua sahabat2 lama hud2,jemput datang...cuma email selendang kuning je,annur akan bg detail...

kepada feez,ehem2,annurku...hmmm...ops?mana tau ni annur bgun lewat tak masuk dapur ni...bocorla rahsia i,haha

kepada Ab,duduk diam2...=p

hehehe...baik tuan puteri...

nak nyanyi boleh???

lagu tiga kupang...
sagu penuh padi...
mari ikut abang...
kita pegi mandi...

raja dalam rumah...
buat kira-kira...
putri dalam dapur..
makan roti gula...hei!

:) maaf tangan gatai lagi....

Ab! duduk diam2 orang kata...nak tuan puteri ngamuk ek...siap berpantun2 lagi...nak kena niii...haha

Anonymous said...

salam saudara feez..
best gak keje saudara tu ea..
hmmm...
Allah bersamamu,kita dan seluruh umat islam...
sy ada baca gak blog tu...
saudara feez ada blog ke?

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 281   Newer› Newest»