Impian lapuk seorang gadis jalanan kota...

19:33 puteri jalanan a.k.a annur 53 Comments



cinta itu rahsia,
jangan ditanya,
kerana ia tiada jawabnya,
andai berjawab juga,
hanya nukilan rasa yang entah apa,
sukar ditafsir kita,
sebabnya bila disebut cinta,
kita hanya mampu tersenyum mengenang kenangan lama,
yang indah dan juga duka,
selagi ia bernama rahsia,
pasti segalanya indah belaka,
indah itu subjektif punya seribu jawapan jika mampu dikira,
dan ia cuma diberi pada yang mampu merasa,
hmm,cinta...
aku jatuh cinta pada cinta...
indahnya jika aku dicinta dan mencinta,
memberi dan merasa,
"kecewa"
jangan ikut sekali aku merayu ya...
kau tinggal saja dimana2,
semoga kau bahagia2 saja...
aku mahu cinta yang tiada kecewa..
masih wujudkah dizaman serba kejam segala?
tunjukkan aku cinta seindah fantasi hikayat lama...
pelakonnya puteri raja heronya seorang laksamana...
ah,lupakan saja,
ini semua mimpi fantasi gila...
datangnya dari seorang gadis jalanan kota...




"mampukah impian menjadi kenyataan hanya dengan harapan?"

sumber gambar: favim.com


You Might Also Like

53 comments:

tepuk dada tanya selera...:)

selera tinggi,ye tak?
padahal diri tidakla hebat manapun...:D

al kisah seorang gadis suka berangan...harapnya diri seorang puteri,tapi rupanya gadis jalanan begini...hahaha~

Jalannya adalah al-quran..Fahami lah benar2 ayatnya.

pipi merah,okey! :D

fifie said...

InsyaAllah jodoh itu rahsia Allah. pasti ada yang terbaik untuk kita.

Anonymous said...

Cinta?
Cinta Itu Nikmat Tetapi Awas!
He2,
Cinta, Cinta, Cinta..

.....

cinta itu rahsia, rahsia itu cinta...
cinta itu bahagia, bahagia itu cinta...
cinta itu indah, indah itu cinta...
cinta itu buta, buta itu cinta...
cinta itu derita, derita itu cinta...
cinta itu hodoh, hodoh itu cinta...
cinta itu segalanya, segalanya itu cinta...
usah bercinta jika kau takut segalanya...
segalanya mungkin dgn cinta...

Rafiz Rahim said...

Bukankah cinta laksamana dan puteri itu berakhir dengan kecewa? Engkau ingin apa yg sebenarnya? Pastinya ada si putera yg sesuai untuk engkau,Insyaallah.....

fie;,ya,harap2,haha~

Anon aka Abdullah;cinta...cinta...cinta...rumit kan?hehe

Ab;bila kita diacu dengan cinta,selalunya kita kalah kan?haha...tapi tidak selamanya kalah...masa akan tunaikan janjinya...:D

Rafiz;ya...pada hikayat mereka itu kecewa...tapi mana tau masa menjanjikan yang bahagia buat mereka?hmm...takdir penentu segala...:)

Anonymous said...

Cinta Allah,
Cinta Rasul,
Cinta Agama,
Cinta Ibu Bapa,
Cinta Diri,
Cinta Adik-Beradik,
Cinta Keluarga,
Cinta Saudara,
Cinta Sahabat,
Cinta Silaturrahim,
Cinta Sesama Hamba,
Cinta Bangsa,
Cinta Negara,
Cinta Sesama Makhluk,
Cintai Alam Sekitar,
Cintailah Sungai Kita,
Cintakan Perpaduan,
Cintakan Keamanan,
Cinta Kebaikan,
Cinta Si Kumbang,
Cinta Si Bunga,
Cinta Sang Kekasih,
Cinta Si Adam,
Cinta Si Hawa,
Cinta Si Binatang,
Cinta Si Jantan,
Cinta Si Betina,
Cinta Si Dayus,
Cinta Si Sundal,
Cinta Si Jalang,
Cinta Si Pendosa,
Cinta Si Hidup,
Cinta Si Mati,
Cinta Harta,
Cinta Dunia,
Cinta Akhirat,
Cinta...Cinta...Cinta...
Dan Cinta.....

.....

Anonymous said...

Cinta Allah,
Cinta Rasul,
Cinta Agama,
Cinta Ibu Bapa,
Cinta Diri,
Cinta Adik-Beradik,
Cinta Keluarga,
Cinta Saudara,
Cinta Sahabat,
Cinta Silaturrahim,
Cinta Sesama Hamba,
Cinta Bangsa,
Cinta Negara,
Cinta Sesama Makhluk,
Cintai Alam Sekitar,
Cintailah Sungai Kita,
Cintakan Perpaduan,
Cintakan Keamanan,
Cinta Kebaikan,
Cinta Si Kumbang,
Cinta Si Bunga,
Cinta Sang Kekasih,
Cinta Si Adam,
Cinta Si Hawa,
Cinta Si Binatang,
Cinta Si Jantan,
Cinta Si Betina,
Cinta Si Dayus,
Cinta Si Sundal,
Cinta Si Jalang,
Cinta Si Pendosa,
Cinta Si Hidup,
Cinta Si Mati,
Cinta Sejenis,
Cinta Si GayBoy,
Cinta Si Lesbian,
Cinta Si Mak Nyah,
Cinta Si Lembut,
Cinta Si Tomboy,
Cinta Harta,
Cinta Dunia,
Cinta Akhirat,
Cinta...Cinta...Cinta...
Dan Cinta.....

.....

semoga dunia beransur2 mencinta sesama mereka...semoga kita semua saling cinta mencintai sesama umat manusia...:)

Anonymous said...

Yaa...
Cinta...Cinta...Cinta...
Cinta
Itu
Nikmat
Tetapi
Awas...

Cintalah Cinta...

.....

cinta itu ibarat gula,manisnya mampu membunuh...:)

Anonymous said...

Yaa...
Cinta Itu Juga Pahit Dan Sakit,
Tapi Itulah Ubatnya,
Itulah Penawarnya,
Itulah Hakikatnya,
Jika Tidak Kena Pada Tempatnya,
Cinta Itu Buta,
Tetapi Bukan Si Empunya,
Melainkan Dia Benar2 Buta,
Tetapi Hati Masih Celik,
Akal Mampu Berfikir,
Iman Sentiasa Teguh,
Nafsu Dapat Dikawal,
InsyaAllah...
Segalanya Di Terima Dengan Hati Terbuka.

.....

segala yang baik,akan menarik sesuatu yang baik pula,insyaallah...hukum mudah...positiflah...tapi tak selalunya putih itu baik,adakala pada situasi tertentu,hitam itu lebih hebat dalam mengajar hakikat sebuah cinta...:)

Anonymous said...

Yaa...
Pilihlah...
Mana Yang Selesa,
Mana Yang Mudah,
Mana Yang Bahagia,
Mana Intan,
Mana Kaca,
Mana Lurus,
Mana Bengkok,
Semuanya UjianNya...
Ingin Melihat HambaNya,
Bagaimana Keadaannya,
Bagaimana Menerimanya,
Kerana DIA Tahu,
HambaNya Akan Kembali PadaNya,
Cepat Atau Lambat,
Redha Atau Mengeluh,
Tabah Atau Mengalah,
Suka Atau Benci,
Ingin Melihat HambaNya,
Bagaimana Dia Beriman Dengan Qada' Dan QadarNya,
PerancanganNya,
KetentuanNya.

.....

benarlah tu...apa jua keadaan kita...kita tetap akan kembali pada yang esa jua...cumanya,harap hati yang indah kita persembahkan selalu...biarlah Dia menilai 'keindahan' itu...:)

Anonymous said...

Yaa...
DIAlah Menilai Segalanya,
Seseorang Itu,
Dalam Beribadah,
Amalan,
Kelakuan,
Dosa Pahala,
Hidup Mati,
Dunia Akhirat,
Syurga Neraka.
Baik Di Mata Manusia,
Belum Tentu Baik Di MataNya...

.....

benar,siapala kita nak menilai sesama kita...hidup gembira dan bahagia bersama2 kan lebih baik...barulah dunia aman sejahtera...alam dan manusia bergabung lalu terhasillah tamadun yang indah budi bahasanya...

Anonymous said...

Guruh Berdentum Di Langit Tinggi,
Sekali Sekala Cahaya Kilat Menyinari,
Hujan Renyai Seakan Menyanyi,
Selamat Malam Ku Undur Diri,
Dengan IzinNya Ketemu Lagi,
Di Ruangan Ini,
Ruangan Puteri,
Semoga Kita Sentia Dilindungi,
Diredhai,
Dirahmati,
Diberkati,
Selama Mana Nyawa Ini,
Di Kandung Badan Ke Sana Sini,
Membawa Diri,
Untuk Bertemu Si Kekasih Abadi,
Walaupun Diri Tidak Sempurna Serba-Serbi,
Apa DIA Kisah Apa DIA Peduli,
Kerana DIA Maha Mengasihi,
Maha Mengampuni,
Maha Menyayangi,
Maha Mengetahui,
Segala Isi Hati,
Hamba2Nya Yang Dikasihi,
Yang Disayangi,
Moga Kita Beroleh Kemenangan Hidup Di Dunia Ini,
Realiti,
Fantasi,
Penuh Tipu Daya ini,
Dan Yang Paling Penting Di Akhirat Sana Nanti,
Kehidupan Abadi...
Assalamualaikum Salam Di beri.

.....

wsalam,annur juga mohon undur diri,kilat sabung menyabung diluar sana...

salam buat dunia...:)

Fel said...

Cinta secara diam itu lebih baik. Usah dihebohkan. Cuma ada kamu dan dia.

fel,itule pasal..tapi persoalannya,siapa 'dia'?hahaha~

kepompong suka cinta diam2, sbb kepompong hobinya duk diam2...hehehe..

ps: mohon maaf cik kepompong, meawak je...lama menyepi, rinduuu lak rasanya...tp kepompong selalu jenggok kat sini kan?...

note: maaf cik puteri, hamba tumpang lalu...

bulan dan bintang yang asyik memerhati...
katakan padanya aku mengerti...
aku bukan sesiapa di dunia ini...
jika begitu izinkan aku berundur diri...
mencari diri yang telah lama aku tak peduli...
tatkala aku memandang kau hilang dari sisi...
semangatmu miliknya baru aku ketahui...
maafkan aku wahai semua teman disisi...
aku mahu bersendirian sambil termenung menghadap cahaya matahari...
buat masa ini biarkan aku begini...
duniaku hitam kelam gelap semua tak bererti...
satu ayat yang difikiran singkat aku kini...
aku mahu mati...

Anonymous said...

hidup ingin mati,
mati ingin hidup kembali,
belum puas lagi berbakti,
adakah amalan diterima Ilahi.

setiap yang hidup pasti mati,
mati dihidupkan kembali,
liku2 dunia yang banyak ditempuhi,
tidak sama di alam sana nanti.

hidup ingin mati,
mati ingin hidup kembali,
ucapan mudah dibibir ini,
tabah atau mengeluh ujian Ilahi?

setiap yang hidup pasti mati,
mati dihidupkan kembali,
wahai cik annur tabahkan hati,
sampai masa dipanggil Ilahi.

salam...

OYM

terima kasih oym...

biasalah tu...putus asa,sedih,kecewa,hampa satu perasaan yang sering ada dalam jiwa manusia...bergantung pada sejauh mana dia cepat untuk bangun kembali...:D

Anonymous said...

salam...
hai annur...
semoga sihat sentiasa & veria2 selalu..
semalam view blog annur xdpt pn..
annur marah ngan sy ke pasal pantun kelmarin? mana post terbaru hr tu?

salam...

OYM

Anonymous said...

* veria2 = ceria2.
slh taip.
;)

wsalam oym,annur sihat je...mana ada marah,annur ok je...hehe...

oh pasal mlm tadi ya?kenape ek gitu?konfius2...=p

Anonymous said...

yela..xbley nk view..annur x bg view kot.. haha..
nih annur dh letak blk entry br..
he2..

hehe,nape ek tak bole view?pening bile pikir2...aah,da letak blik entry baru...ada sesetengh org tak suke entry cmtu,itu yg annur nak delete tu.nsb baik ada save,so bila pikir2,kongsi jela ngan korang semua...mane tau ada yg hepy baca...:D

Anonymous said...

watpe nk pening2 kapla xbley view.
bkn annur yg x bley view pn.. haha..
jgn sedih2 k.. tenang..

wah...mane oym tau annur sedih ni...mcm ahli nujum pulak ye,haha...:D

ok ke post terbaru tu?ada orang yg tak suke,tu annur nak delete tuu...hmm

Anonymous said...

selalu ingat mati, bagus.. sbb dpt perbaiki diri,jaga diri,amalan n sbgnya.. tp kalau nk mati,mintak mati, ssh la annur,nnt dh mati, minta kt Tuhan nk hidup blk. nape ea? haa.. lu pkir la sendiri..hehe...kalah sblm berjuang..apa ni tuan puteri.. rakyat jelata sanggup berjuang bermati-matian.. tuan puteri awal2 dh mengalah.. hmmm...

hahaha,ok2,maafkan beta wahai sekalian rakyat jelata...beta akan ttp bangun walaupun jatuh ditolak...yeah...:D

Anonymous said...

sy nih kan Orang Yang Menyorok, memerhati saja.. melihat dr mata burung,melihat dr dlm tempurung, belakang pokok, dlm tengah2 khalayak ramai..he2..sorok dlm sorok.. hahaha... jgn tersorok dek hantu sudah la...haha..ahli nujum apa nya...memandai la tuan puteri nih...
blog annur,tulis je la apa yg annur suka..tp kat laut tu,annur nk kjar cahaya matahari tu? mak aih, lemas nnt, dh la hantu laut ada..haha.. annur pkai pelampung kan?hehe

OYM

Anonymous said...

ye annur, tetap bgn w/pn ditolak..
ada masa kena tolak blk, br balance.
hehe..eh xde class ke hr nih?

aahla kan?hehe...aah,masa tu annur kejar matahari...punyela syok,nsb baik kawan tegur jgn ketengah sgt,air laut tgh pasang...annur mane reti berenang ni...hehe

Anonymous said...

tu la psl..dh la x reti berenang, mana tau ada lembaga yg memanggil, suara, cahaya ilusi ke.. bhya tu annur,nasib baik xde ikan jerung, kalau dia ngap, annur tinggal ngep.. hehe..drpd annur main air laut smpai ke tengah,lbh baik wat istana pasir.. hehe..laut mana annur pegi? best ea..
dh lama x gi laut.. asyik menyorok jer..hahhaha

sat g kul 11 ada kelas,tapi sori eh oym oii,annur tak pakai pelampung k...tak mainla pelampung2 ni...hehe

oh,annur g bengkel kat pd hujung minggu lepas...best je,sbb pantai situ,xramai orang...da buat da istana pasir ngan kawan2,tapi xtahan,sebab masa tu air tgh pasang,adoi.

Anonymous said...

owh kalau mcm tu,wat la istana pasir kat atas jalan tar tu.. hehe.. yela annur x pkai pelampung,aras dada je air tu kan. malu la pkai pelampung.. hehe...

kurang asam.hehe...malula da besor pakai pelampung,tak reti berenang,main tepi2 jela,air da sampai leher,patahle balik,haha...sebenarnya ada je time nak lemas sikit,tapi cepat2 bertenang,punye semangat nak kejar matahari...haha~

Anonymous said...

sy kalau mandi kt laut setakat paras leher ok lagi,lbh dr tu kena pkai pelampung..he2.. x reti nk berenang sgt, kalau terapung kn badan bley je.. tenang je kalau terapung kan badan m'hadap langit..trauma sket..
sket je la.. sbb dulu darjah 3 ada tragedi oktober.. yup bulan oktober, tragedi oktober, lemas kt sungai, sepupu "pergi" depan mata.. sy masih terselamat.. hmmm... Allah lbh sygkan dia... kalau tau,biar sy "pergi" ganti tempat dia..kalau mati masa tu,confirm syurga..hehe2..tp mmg ketara tanda2 dia nk 'pergi'..sedihnya ingat blk...dh la bln oktober pulak nih.. mcm2 kisah suka n duka.. he2...

la yeke...semoga roh kawan oym dimasukkan pada gol orang2 beriman...amin...hmm,sabar k?jgn sedih2,hidup kena diteruskan...gnila hidup,sebuah perjuangan menegakkan kepercayaan...

sebenarnya kawan ajak gak terapungkan badan,tapi air masuk telinga,cepat2 annur bangun balik,benci pulak rasa...hehe...tapi syok jalan kat air,oh,masa nak patah balik,kitorang semua lumba lari tau lari dalam air...cewah...

Anonymous said...

bkn kwn tp sepupu.. best la korg main air ea.. kalau takot air masuk telinga,annur pkai la earphone,kalau x confident lg, pkai headphone. insyaAllah.. hehe...xpe la, berseronok la.. bln oktober nih pn suka duka byk terjadi dlm hidup sy..he2.. annur umur 24 ea thn nih? hr nih besday adik pompuan sy yg bwh sy,sy pn besday bln 10 dh lpas dh, makcik n pakcik sebelah umah pn besday bulan 10,ank dia sebaya sy pn lahir bulan 10.. selang dua umah dt umah sy,makcik sy lahir bulan 10 n mybe ramai lg.. arwah atok belah mak, meninggal bulan 10, sepupu sy yg lemas tu pergi bulan 10, adik sy plg bongsu, mati dlm kandungan mak sy pn bulan 10,mybe ada lg.. hehe2.. antara kisah2 bulan oktober dlm hidup sy..bkn nk mengeluh, meraih simpati atau sbgnya, tp bulan 10 mmg sy ingat... bulan2 lain pn ingat gak..he2...

la yeke...selamat hari jadi untuk semuanya...hehe...aah,annur tahun ni masuk 24...tahun ni paling banyak benda berlaku...360 darjah hidup annur bertukar...dasat ek?hehe...

kawan baik sy pun lahir bulan 10,da dekat ni...lagi 3 hari je,masa raya haji...tak tau nak bg ape...hmm...ada idea?

Anonymous said...

annur sebaya ngan adik pompuan sy la..kwn laki ke pompuan.. kalau laki, bg la pisau,suh dia tolong sembelih lembu masa raya haji nnt.. hehe2.. kalau pompuan bg kuali,suh dia masak daging lembu korban td utk makan.. he2.. gurau je.. kalau pompuan bg la selendang..laki bg la serban.. hehe2.. ntah la annur.. kwn baik annur, mesti annur lbh tahu n memahami... =)

la yeke sebaya dgn adik oym,gitu dapat abg barula annur gni...hahaha...selendang?hmm,mcm best...bole dipertimbangkan,hehe...terima kasih...:D

bila tarikh lahir oym?

Anonymous said...

nk bg hadiah ke? hahaha.. biarlah rahsia, annur teka la, 1hb - 31hb. haha...selendang ok pe. kan? bkn ada apa pn ngan tarikh lahir. x gitu annur? hehe..adik blaja je elok2 ea.. insyaAllah abg doakan adik berjaya dunia n akhirat, berguna utk agama,bangsa,keluarga,negara n dunia umumnya... insyaAllah.. hehe... dh la adik, dh kol bpe nih, kol 11 ada class. mesti blom mandi kan, gosok gigi pn x lg nih.. confirm..eeeeee...... hahahaahaha

okey abg oym!annur akan blaja rajin2,cewah...haha...jaga diri...:D

Anonymous said...

ok..annur tu jaga diri, abg tau la jaga diri.. haha..jgn main laut smpai ke tengah tau.. bhya. lagi2 skang cuaca x menentu.. lbh baik main longkang.. longkang pn skang bhya.. haha... ok la adik annur, jmp lg.. insyaAllah..kalau nk delete blog, xnk bg view ke, bgtau la awal2 yer.. nnt xde la nk komen2 lg gamaknya..haha.. blog lain sy baca je,jarang komen.. ok la.. selamat memebelajakn diri kerana diri kita sentiasa kuran ajar, sbb tu kena byk belajar, sambil tu bley mengajar sambil belajar, br ilmu sentiasa diberkati, dan yg penting ilmu diamalkan selagi ianya baik n berguna.. insyaAllah.. selamat belajar.. haha..

salam...

=)

OYM