Malam...izinkan aku bersandar dibahumu...

22:46 puteri jalanan a.k.a annur 20 Comments


sumber gambar: bleuchocolate.com


Malam,
Izinkan aku bersandar dibahumu,
Aku ingin menangis...

Malam,
Jangan kau tanyakan sebabnya,
Aku cuma mahu menangis...
Telah aku kumpulkan memori lama di dalam tangisanku,
Aku mahu ia mengalir pergi...
Kemanisannya atau kepedihannya semua aku mahu ia pergi...
Aku belum kuat untuk berhadapan dengannya...

Malam,
Kau kini teman setiaku,
Kau sering mendengar keluhanku tentang hidup...
Bila aku menangis,kau selalu buat aku tersenyum semula...
Aku ada satu permintaan...
Boleh kau tunaikan wahai malam?
Ini hatiku...layangkan pada yang berhak...
Aku sudah tidak larat memegang hati ini lagi...
Ia kerap menangis...

Malam,
maafkan aku,
aku menangis lagi...




You Might Also Like

20 comments:

fifie said...

Jangan menangis banyak banyak annur, nanti jadi mata zombi. heeee. Hadapi segalanya dengan senyuman

princess leia said...

Kenapa dgn malam
Kerna malam diri bermain dengan emosi
Rasa tenang dengan malam itu

annur dah boleh buat koleksi puisi la mcm ni
Princes leia suka bace puisi mcm ni mengusik kalbu sungguh..

Fel said...

Malam memang selalunya jadi peneman.

fie,cuma kadang2 je jadi cewek,haha

princess leia,tq baca...tulis puisi hobi annur,org kata cara lepas perasaan,haha,annur pun ada rasa nak bukukan,da belambak sgt puisi ni...bersepah2...huhu

fel,ya malam selalu jadi teman yang setia...:)

Malam itu kelam, kelam itu malam....

malam,
untuk harini,
aku tak mahu menangis,
aku cuma mahu tersenyum,
aku cuma mahu termenung,
kau jangan tanya kenapa,
kerana ini rahsiaku...
bolehkan malam?

malam ini aku bahagia...
aku bahagia dengan pemberianNya,
aku gembira dengan segala yang ada...
aku gembira dengan segalanya...
masalah?ya sebagai manusia,
aku pasti punya masalah...
tapi...masalah akan datang dan pergi...
ia hanya penyebab datangnya kekuatan dari Yang Esa,

malam...
kau tahu?
aku sebenarnya banyak benda mahu dibicarakan,
tapi semuanya hanya beku kaku dalam hatiku,
ia hanya mampu tersampai pada rasa,
lalu aku hanya mampu tersenyum...
ya malam,sekarang aku senyum...
kau suka?

malam...
kau jaga diri...
aku doakan selamat untukmu...

salam sayang dari sahabatmu...*cahaya*

Selamat malam.....
Selamat siang.....

kamu tahu tuan puteri, malam itu sendiri adalah sesuatu.

Ianya gelap, tampak kosong tapi bisa buat hati jadi gundah. hati jadi kerinduan.

dan malam juga bisa buat kita dekat dengan Pencipta.

Malam itu, magis kan?

*senyum*


-AsaSiaga-

Terbaek..tabik spring kat pu3.he3

salam perkenalan wahai AsaSiaga,rasanya baru pertama kali komen ya?baru pertama kali singgah juga???tak mengapa,tapi selamat datang ya kekeluarga selendang kuning...sememangnya malam membawa seribu satu makna,adakala ia berkata2,oh tidak...malam itu mmg berkata2!...kau percaya?kadang aku rasa pasti orang kata aku gila berkata2 sama malam....:)

S.Man...hehe,tq datang...ape kabar anda?best ek pu3?sekali baca mcm pupupu...hahaha....saje gurau...jgn mareeee....=p

___________________________________

buat semua teman2ku,

mari sini annur hadiahkan puisi mawar merah...

malam...
kau kini dayangku,
mari kesini,
bawakan kopi untuk tetamu2ku,
mereka pasti kehausan berjalan jauh kesini,
teratak selendang kuning ini rasanya tiada apa,
cuma tempat pelepas dahaga siang saja,
tapi disini,
kawan2ku bisa gelak,
bisa ketawa,
semuanya bahagia....

malam...
mari sini sayang...
aku mahu bisikkan...
"psstt....bolehkah aku panggil ini teratak bahagia...?
aku takut disalah erti pulak,hehehe"

sekian.

*salam sayang* buat teman2 semua...muah...flying kiss annur bg kat korang semua....ok tata...annur nak sambung joget lagu wann bossanova ni....lalala~~~

Haikal Blank said...

malam selalu menjadi pilihan untuk kita ke awangan kerana terhidang sudut sepi dalam keadaan bersendiri.

nazra said...

'Mlm kau hadir tanpa ku pinta, kau pergi jua tanpa ku paksa... Kehadiran mu menenang kan aku, kegelapan mu meruntun kalbu.. Malam...kenali aku..malam..kau ilham bg ku,kadang ku benci pada mu..dikala malam terkenang siang ku..khilaf dan salah menjadi teman ku... Terima kasih malam kerana hadirmu.. Terima kasih gelap kerana menungguku.. Kau dengar keluhan ku..kau amati rintihanku...ku brjanji padamu,akan perbaiki diriku,akan ku insaf tika ku bersama teman mu,ya itu hari siang ku...brsyukur aku pada yg esa menciptakan mu untk diriku..agar ku kaji segala kelemahan ku..

malam,
selamat tinggal...
sekarang aku harus berjumpa kekasihmu,siang...
dia garang...

adoi.

Sihat pu3..7hb,smlm bday sy yg ke 28.

wah....selamat hari jadi...!

semoga diberkati umur dan dimurahkan rezeki...

28 da...bulan oktober ya...cayalah!gogogo....

dengarkan lagu imran ajmain,selamat ulang tahun sayang...best...khas utk s.man..yeah...:D

Anonymous said...

Tuan Puteri, terpulang kamu. Aku bisa jadi yang pertama kali atau yang berulang2. Tiada bedanya kerna setiap kali aku ke teratak kamu, pasti aku disambut dengan rasa yg suam-suam.

Suam-suam bukan maksudnya tidak baik. Ianya selesa. Tidak panas siang, tidak beku malam. *senyum*

Berkata2 sama malam.. harus dicoba kalau punya peluang. Cuma malam2 aku semakin singkat. Sesak, mungkin?

-AsaSiaga-

wahai A.siaga...
namamu semerdu kata2mu...
entahla sekarang annur terlalu bz hadapi kehidupan,sampai lupa pada semuanya...
deria diri juga seolah makin pudar...
entah kenapa...
tanda2 mungkin...
tanda2 rindu pada diSana...
entah...

AsaSiaga aka R1...betul kan?

Terima kaseh pu3

sesama...:D