Tersebut kisah di satu pagi yang indah....

11:07 puteri jalanan a.k.a annur 19 Comments

sumber gambar: dreamingup.blogspot.com
Tersebut kisah disatu pagi yang indah...

"Kau mahu tahu satu cerita?" tanyaku pada si dia.

"cerita apa?" jawabnya.

"cerita seorang lelaki dan dunia bayang2" ujarku cuba menarik minat si dia.

"hmm,ceritalah..." ringkas lelaki itu berbicara.

"pada satu masa dahulu,ada seorang lelaki ni...dia selalu sunyi...sepi adalah rakan karibnya...dia tinggal di dunia bayang2,disana cuma wujud dia dan bayang2nya." sambungku memulakan cerita.

"hmm,lagi?" bicara si dia sambil tersenyum menunjukkan tanda minat.

"itu saja.cerita tamat.sebenarnya aku bukan mahu bercerita,aku mahu lihat kau senyum.haha" ujarku sambil ketawa dan berlalu pergi.

You Might Also Like

19 comments:

Fel said...

Hmm. Taktik yang bagus. :)

fel,haha...ini taktik utk si dingin.

ps:kepada semua yg komennya annur tak balas,mintak maaf sgt,annur tak brapa sihat kblkgn ni.huhu.da sihat nnt annur balas k.jgn mare kawan2...:)

fifie said...

Menarik. Boleh guna nanti bf merajuk. Heee

Senyum2 selalu...

fie,horrey...

Ab,yeah,senyum selalu...:)

princess leia said...

Simple tapi menarik!

princess leia said...

Simple tapi menarik!

Elray said...

Assalam

Menarik cerita ni. Tak tau dalam kategori cerpen ke tak. Dulu cikgu saya ada beritahu, puisi paling pendek adalah 'Ah'...Tajuk puisi tu pun 'Ah'...Hanya satu perkataan dengan dua huruf...penulisnya orang indonesia rasanya.

princess leia,tq dear...hehe,saje je try tulis post ringkas gni...

Elray...wsalam...wujud ek cerpen gtu?hehe,cerpen sebenarnya singkatan untuk 'cerita pendek'...tapi pendek kan subjektif...2 patah perkataan pun masih bole dikira pendek,asalkan lebih dari 1,ikut kiraan matematikla...haha.tq sudi baca,lama mendiam ya?

Elray said...

Annur, saya lebih kepada mendengar dari berkata-kata :)

a

elray,mendengar mmg selalunya lebih baik dari berkata2...tapi kalau annur mendengar je,mungkin korang takkan penah tau kewujudan selendang kuning ni,hehe.mungkin ramai pembaca hud2 dulu agak terkejut dengan perubahan cara penulisan annur,tapi annur nak semua pembaca tau,isi sama,cuma cara penyampaian je yg berbeza...:)

Ab,a...a...a...???!haha

Elray said...

?

Haikal Blank said...

ceh, itu taktik kotor tu. kira kalau nak dengar cerita versi panjang, kena buat muka ketat tahan senyumlah ni! kahkah

haikal,haha,ini taktik ok ape...lagi2 utk orang lelaki yg tak reti senyum...=p

Anonymous said...

bukan ke ni cerita winter sonata?
apada...

Puteri Gunung

dhada! mcmana kamu...???!

bole terlepas ke sini??!

erkkk!

psst...cerita ni inti je dari movie tu,yg lain sy huraikan sendiri.poyo.

kohkohkoh.

Afi said...

Taktik baru. Trimas! Hehe