Tuhan...berikan aku 'wujud'...

15:06 puteri jalanan a.k.a annur 37 Comments

sumber gambar: intransit.blogs.nytimes.com
Tuhan...
wujudkan aku...
aku mohon...
wujudkan aku...

aku mahu mati...
mati yang tiada hidup lagi...
mati yang tiada hidup lagi...
itulah yang aku mahukan...

mati yang tiada hidup lagi...
itulah wujud sebenar wujud...
dan Kaulah yang wujud itu...

Tuhan...
maafkan aku...
aku letih...
sudah lama aku hidup...
cukupla semuanya...
aku letih...

beri aku wujud...

sumber gambar: ravelai.deviantart.com
sumber gambar: siucu.tumblr.com





You Might Also Like

37 comments:

HusnaShuib said...

Lagu Kopratasa ni best-best khan. ;D

mati itu nikmat!

salam perkenalan cik Husna,selamat datang kekeluarga selendang kuning...:)

Ls,mati itu nikmat jika tiada hidup lagi...maka berakhirla dengan wujud...moga2...:D

selepas mati...hidup semula....
selepas hidup...akan dihisab pula...
bersedialah....bersediakah...hahaha..

ps: puteri gunung menghilang ke mana?
puteri jalanan dah muncul menghiasi laman....huhuhu

Ab,puteri gunung da pegi bertapa...skrang annur amek tempat...ada bangkangan ka? :)

Anonymous said...

Tuan puteri, mati itu kan janji? Bila tiba masanya, pasti akan hadir.

Dan kita juga, seharusnya hidup untuk mati. bukan begitu? *senyum*

-AsaSiaga-

kau tahu AsaSiaga,yang menulis puisi ini sudah mati pun...dia kirim salam padamu...:)

hahaha...AsaSiaga dah kena....

Tiada bangkangan wahai tuan Puteri...huhuhu
Kan ini teratak puteri annur...??

baguslah Puteri gunung dah pergi betapa....kat gunung mana???

Taufik said...

mati itu pasti kakcik
yang tak pasti tu bila masanya

Ab,jgn gelakkan orang...tak baik...=p

puteri gunung pergi bertapa di gunung cap ayam...:)

ok pkcik taufik...nasihatmu didengari...cewah...=p

bukan gelak...terketawa...huhuhu

ye baiklah tuan Puteri...tak gelak lagi... :) senyum je....

gunung cap ayam??? kat mana tu?? mesti banyak ayam kat gunung tu...hehehe...sedap makan lauk ayam...

ya benar Ab,digunung itu ada berbagai jenis ayam...bela ayam adalah kerja sambilan puteri gunung selain dpd bertapa...haha

ps:hahaha! padan muka ko dhada....

jaga ayam sambil nyanyi lagu Jalil Hamid...lagu top 'Ayam'...

mesti puteri gunung dah kaya raya...tokey ayam...ayam satu gunung!

Elray said...

Assaalam

"Disaat waktu berhenti…kosong
Dimensi membutakan mata,memekakkan telinga
Lalu diri menjadi hampa
Saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka
Sadarku akan hadirmu,mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri"

-Sebahagian puisi dari lagu TooPhat-Alhamdulillah

new hope said...

Ab,xbaik ngumpat...dosa tau tak...

elray,dimensi selalu membutakan mata kita dalam memandang...agak2 sejauh mana elray faham puisi kali ni?ce terang sikit?hehe

Elray said...

Annur, daripada fahaman yang dikurniakan, puisi ni berkaitan dengan perjalanan kerohanian diri...mati sebelum mati...tiada yang ada melainkan Dia...

ok2,mari kita belajar dan tukar pendapat sama2 k...

dalam hidup ini benar,kita banyak kali mati...mati itu terma!haha

ceritakan apa maksud mati yang tiada hidup lagi wahai elray...:)

kematian yang tiada hidup lagi berakhir dengan kewujudan...

wujud itu ialah kondisi yang tiada hidup ataupun mati sebagai sempadan...infiniti...abadi...

elray,beritahu annur...kita semua ni wujud tak? apa itu maya...apa itu lila...apa itu realiti...wahhhh....annur suka semua ni...lalala~~~

Elray said...

Tak tahu nak kata apa lagi :)
Yang wujud hanya Dia...
Mungkin ini realiti, mungkin maya...

Ultimately,cuma Dia yang tahu segala-galanya...segala yang kita rasa adalah kehendak Dia...rasa Cinta, Kepercayaan, Pegangan, Riak, Manis, Masin, Marah, Bernafsu, Tiada rasa...Gambar boneka yang Annur post tu menjelaskannya....la hawla wala quwwata illa billah

Anonymous said...

Wasalam.

Tuan puteri, kenakalan kamu masih sama ya? tapi itu sebaiknya.

http://sigaretperisakafein.blogspot.com/

-AsaSiaga-

elray,bgus pemahaman kamu...:)

asaSiaga,kamu ada blog?wah...kepada semua,mari ramai2 kita terjah...wuuu~~~annur da bloglist kan dalam kembara jiwa,so kawan2 sila lawat ya kawan kita ni...cewah...=p

Anonymous said...

Salam utk semua..

Wujud Satu-satunya Sifat yg hanya layak bg Allahu.. Tiada yg kekal melainkan Dia.. Makhluk tidak Wujud,tidak kekal.. itu sifat bg Makhluk..dhidupkn dan dimatikn manusia itu sbg tanda kekuasaanNya.. Dan dhidupkn kembali utk dhisab..itulah kehidupan yg kekal abadi..

Wujud..trjadiNya dgn sendiri,itulah sifat Allahu, hanya layak pd Allahu..bkn manusia bkn makhluk. Krn makhluk itu dciptakan..bkn trjadi dgn SENDIRI.

Wallahua'lam

-Melur-

Aslmkum Melur,pekabo...sihat ke idak...:)

tima kasih sudi baca...:D

aku meminta wujud kini,
kerana aku ingin lenyap dalam diri,
lenyap dalam sejati,
aku sudah letih begini,
berjalan kupandang kanan kupandang kiri,
tiada apa yang mampu kehati,
semua bermain dengan lumpur yang keji,
aku mahu bersama kekasih abadi,
tapi apakan daya aku cuma insan tak suci,
aku masih terikat dengan usaha duniawi,
selagi diberi daya untuk berbudi,
selagi itu aku disini,
bersama kamu semua meniti hari mencari erti,
semoga impianku untuk lenyap dalam diri,
akan terkabul suatu hari nanti,
disatu masa dan ketika hari,
indah suasana dalam panorama cahaya diri,
aku beransur ansur lenyap kembali pada sang abadi,
dan wujud menjadi sebuah penari suci...

tuhan beri aku cinta ;)

tangisan dalam ketawa.....sedu sedan manjadi syair cinta....Terasa ingin ku sentuh...Bayanganmu

*kunci lirik*

Kematian yang mengintai di celah-celah kehidupan, lalu ia menyergah kita tanpa amaran.

Salam.

Haha terima kasih untuk promosi gratis. Aku baru saja coba2 menulis, itupun kolaborasi bersama penulis lain. Dan aku sedikit kekok. selama ini cuma baca2 sahaja. terima kasih sekali lagi.

Sebelum ini aku hanya gunakan nama R1 untuk berkomentar di sini. Tapi AB kata nama itu seperti filem hindi? Mungkin ya. Aku tukarkan lain.

*senyum*

http://sigaretperisakafein.blogspot.com/

-AsaSiaga-

sudah ku agak,AsaSiaga itu adalah R1..haha...best ape R1,mcm F1...vroommmm....R1 da menulis,mesti best...lepas ni annur akan jadi penyebok dalam blog sigaret tuuuu....jom kawan2,kita kacau sama R1....haha

salam perkenalan Sipipi merah...:)

selamat datang kekeluarga selendang kuning...:D

R1.....mcm kenal je....hehehe..

Ab,R1 yang awak pernah komplen namanya tu,awak kata mcm dalam filem hindi,itu pasal dia tukar nama,haha!

R1 aka AsaSiaga da ada blog tau?jom terjah! :D

ye ke! jom terjah! tunggu apa lagi...hehehe...

Anonymous said...

Aku Mencari Aku Di Dalam Diri,
Tetapi Bukan Aku.
Andai Hari Esok Aku Mati,
Adakah Aku Akan Pergi Seperti Mana Aku Datang?
Andai Esok Aku Pergi,
Adakah Aku Dalam KeredhaanNya?

.......

"aku mencari aku di dalam diri,
tetapi bukan aku"

sila bezakan "aku" itu...:D
berbezakah?samakah?

Anonymous said...

Carilah...
Sesiapa Yang Mencari,
Pasti Tahu Membezakan..
Carilah...
Sesiapa Yang Tahu,
Pasti Mengerti,
Dalam Kekeliruan Mencari,

.....