Alam khayalanku namanya kayangan...

12:46 puteri jalanan a.k.a annur 31 Comments

sumber gambar: krazykillers.wordpress.com


Kekasih...aku ini pencinta keindahan...segala yang Kau ciptakan bukan sebarangan...walaupun aku selalu asyik dalam angan-angan...berangan Kau datang dengan segala kurniaan....sedangkan aku ini cuma pengemis jalanan....yang mengharap Kau datang membawa hidangan...dan Kau hiasi dengan cinta dan rindu abadi dan bukan kenangan...kerana kenangan itu menyakitkan...terutama bagiku seorang pencinta keindahan...tidakku mampu menangkis sesuatu yang Kau telah takdirkan...kerana bila cinta datang ajak berlawan...aku jadi kalah dengan penangan....sudahku cuba kuatkan hati tabahkan fikiran...tapi aku tak mampu kerana kuatnya getaran....maafkan aku wahai Tuhan....aku kini hilang lenyap didalam keindahan ciptaanmu wahai kesayangan....tolong putarkan realiti jadi khayalan....yang mengusik sepi dan menarikku mesra seolah aku ini puteri kayangan...

 "cinta datang seolah kawan...mengajak mesra akhirnya langsung tertawan..."

sumber gambar: recruiterpoet.com



You Might Also Like

31 comments:

Rafiz Rahim said...

1st...hehehe

November said...

Realiti adalah fantasi..
Fantasi ialah realiti..

fifie said...

Waktu cinta menjentik rasa memang indah.

sdr rafiz,hehe...suke betul ye...

November,annur nak tanya ni,agak2 awakla,mampu tak realiti ni benar2 bertukar menjadi fantasi dan fantasi benar2 menjadi realiti?

Fie,tq sudi singgah dear...:) cinta mmg indah kan?

Anonymous said...

love is damned silent killer

-xie-

hahaha,untuk kesekian kalinya xie komen setelah lama mendiamkan diri...apeke kabor orang jauh niii?

Anonymous said...

baik saja tuan puteri
pasal cinta terpanggil untuk komen
cinta macam layang-layang makin ditarik semakin jauh ia pergi
damn

-xie-

yeke...ada dendam disitu...haha

cinta ibarat bunga,kembangnya sementara,kenangannya selama-lama...bak kata lelaki misteri tu,"aku takkan sekali2 memuja sesuatu yg bukan abadi.."

tapi adakala cinta itu ubat jiwa yang sepi walaupun hadirnya sering disalah erti...tak gitu xie?

Anonymous said...

salah tu tuan
love is fukin poison
it will kill u slowly
torture u ##F%$^&*k

-aie-

oh gitu....jom kita sama2 fikir,bagaimana lahirnya kita kalau bukan dari cinta ibu dan ayah kita?

cinta itu sememangnya racun dan madu yang digaul mesra...

annur datang kedunia sini pun sebab cinta,haa kalau tak tak bersualah kita semua....hehe

Anonymous said...

argggghhhh
ok tuan betoi kali nih
tp saya masih tidak setuju

anyway selamat tahun baru buat semua pencinta yg ade kat sini

-xie-

alah,cinta tu mmg gitu...persepsi pada tangan kita sendiri...kalau kita nak benci,bencilah...nak suka,sukalah...sape mampu larang?

tapi dendam jgn diikut sangat,merana nnt sape susah?tuan sendiri...hehe...

kalau suka,kata benci...ini perkara biasa...merajuk2 sayang gitu...haha

selamat pengantin baru xie,eh bukan2...selamat tahun baru maal hijrah...:p

Anonymous said...

sape yang bedendam tu tuan puteri?
tak baik lo bedendam

-xie-

sape dendam?isy,tak baik tau berdendam...tuhan marah...annur okey je...steady...xie kot yg berdendam tu?dgn sapa?jgn dicekik orang tu udahleee....

Anonymous said...

mane ade dendam sumpah xde tp kalau u melintas depan i nanti i langgar u i buat2 macam xperasan nanti.
jaga u

-xie-

yeke gitu...kalau gitu,i mati jadi hantu cari u ok...haha...apela ber i u ni...nak muntah rase...panggil tuan puteri baru best...haha

ps:annur ni mmg teruk,suka sgt perasan tuan puteri...:p

Anonymous said...

"u" tu orang lain la bukan kamooooooo
kah300x

bangun orang timur

-xie-

oh yeah...malu i...okla,da termalu sndiri ni..terpaksalah tarik diri...muka tak tahu nak letak mana ni...ni semua xie punya pasal...adeh...

Anonymous said...

ekkk
begurau je tuan puteri
stress pasal proposal kene reject tepaksa buat yang lain
andainya sehari bersamaan dengan 48 jam pasti siap proposal ku

p/s bos saya mc hari ni boleh?
-xie-

hehe,sape cakap sehari cuma ada 24 jam je?sehari ada beribu2 berjuta2 jam kalau kena pada masanya.....hehe...pegi tumbuk je muka bos tu...senang abes cerita...

Anonymous said...

bos saya cakap
kecik2 tanak sekolah da tua mampos baru sebok nak sekolah tak boleh cuti, tak bole mc, tak boleh el & pi wat keje uwaaaa i'll kill u boss

-xie-

ya,pegi je laksanakan hajat tu...nnt xie leh jadi bos besar kat situ...lepas tu ada pekerja wat proposal mcm xie,hati2...takut xie pulak kena...haha,hidup ini karma...

nah,amek pensel ni,g cucuk mata bos tu...

November said...

Mampu bila awak benar2 berada di dunia fantasi :) Realiti akan jadi fantasi dan fantasi akan jadi realiti.

Seperti sekarang hidup manusia di dunia ada yang mengejar syurga duniawi malah ada yang mendapatkannya sedangkan isnya bukanlah syurga sebenar :)

wallahualam.

Salam tuan puteri.

Memabacakan ini, membuatkan aku fikir senang jika jadi anak perempuan, yang bisa cerita itu ini, tentang alam khayal dan bahagia dengan seisi dunianya.

Kegilaan.

menjadi seorang realis itu kadang kala membunuh ya?

pernah aku ajukan soalan pada seorang teman, apa anak laki-laki itu harus ada aturannya dalam berkhayal? dan jawaban masih, anak laki-laki harus egois. khayalnya harus tentang, khayalnya harus rebel. dan usai dengan khayal itu bisa meledak segala benak yang menjalar lama.

Harus, jangan diikat.

Bila difikirkan semula, apa bedanya dengan khayal si anak perempuan?

Aku fikir, sama sahaja.


*senyum*

-AsaSiaga-

Membacakan*

Salam Ma'al Hijrah buat puteri annur dan kawan2 sekalian...

Cinta luas maknanya....
Cinta sukar diukur nilainya....
Cinta itu luas dan tidak ternilai harganya....
Tanpa CINTA siapalah kita...
Cinta itu realiti...
Cinta itu fantasi...
Cinta tidak bertepi...
Jadilah penCINTA maka dikau akan di CINTAi....

....

salam sejahtera kawan2 annur semua,

November,dunia yang kita lihat sekarang tercipta daripada impian seseorang...kan? rumah yang kita duduk,kedai tempat kita berbelian,kota yang kita jalani,semuanya hasil daripada apa yang kita sebut,khayalan...dan manusia adalah makhluk yang suka berharap...:)

Asa Siaga,benar ya apa yang kau katakan,tapi sebaiknya jadilah diri sendiri...luahkan apa yang kau rasa maka ia akan indah,jika kau mampu hiasi dengan bahasa yang murni...pasti dunia kau akan berseri,senyum selalu..

ps:bila mahu berkarya lagi?aku rindu mahu membacanya...:)

Ab,cinta itu indah kan?setiap manusia punya persepsi mereka sendiri ttg apa itu cinta...ada apa dengan cinta?

Anonymous said...

Salam.

Ada Apa dengan Cinta? itu salah satu muvi favorit aku.

maaf, cuma selingan. *senyum*

-AsaSiaga-

wangsa said...

wahai puteri annur...

siapa kata kayangan itu hanya alam khayalan??...hahahahhah

suatu waktu dahulu...alam manusia serta alam kayangan tiada sempadan

warga diantara kedua2nya boleh saja pergi-balik tanpa sebarang halangan

namun diatas sebab tertentu...sekarang ini ada tabir halus mulus yang memisah diantara dua 'dunia' ini..

mahu percaya....???!!!

p/s...aku baru menziarahi madrasah AB, aku menjadi orang jahil yang 'jakun'....huhuhu

Anonymous said...

penchinta



cinta adalah satu kekuatan untuk memberi...


Allah jua penentu segalanya...namun aku masih disini mencari...hidup ini indah segalanya jika niat kerana Allah..

disini ada tujuan,yang membuatmu jauh kedepan..dikala malam begitu pekat,.kau terjaga menyalakan sebatang lilin,untuk cinta yang selalu mendengarkan suara hati..

bila sampai waktunya,cahaya jingga kan menjadi nyata...sama2 kita beringat...

penchinta

salam sejahtera semua...

Asa Siaga aka R1,benar?itu juga movie kesukaanku...:)

"dalam sepurnama aku akan kembali,untuk bertanyakan cintanya...bukan untuk dia,bukan untuk sesiapa...tapi untuk aku...kerana aku ingin kamu..."

sdr wangsa,begitu jika kau kata...disini,annur cuma mengarut...:)

penchinta,sebelum lilin itu malap dan terus mati,sama2 kita ambil lilin yang lain dan nyalakan...supaya cahaya itu tetap ada untuk menerangi...:)