Bicaraku bersama bulan...

17:37 puteri jalanan a.k.a annur 6 Comments

jika bulan mampu bicara,
aku mahu menjadi manusia pertama sebagai pendengarnya,
pasti banyak yang bulan rahsiakan dari semua,
hai bulan...
sekali sekala kau pasti letih...
melihat tanpa mampu berkata2 pasti perih,
tak mengapa mari sini bersandar dibahuku,
ceritakan satu2 apa yang terpendam dihatimu...

bulan tersenyum sambil memandangku dari langit hitam...
"manusia suka bertempur,kau tahu mengapa cahaya?"

*bulan mula turun dan duduk disebelahku...*

aku terdiam...
"benar kata kau bulan,
manusia semua pelik ya? *sambil merenung langit malam bersama bulan disisi.*
apa mahunya mereka semua?
dunia sudah tuhan bentangkan,tapi masih tamak segala...
mahu jadi tuhan agaknya mereka itu..."

*giliran bulan pula mengeluh...*
"entahla...begitulah sikap manusia haloba,cahaya...biarkanlah mereka...
kau itu jaga diri ya...aku takuti sikap mereka menjangkit padamu...
kerana kau temanku berbual...
aku sayangkan kau,cahaya...."

*aku tersenyum sambil melihat bulan yang naik keatas dan mengambang semula...*

"bulan...terima kasih sudi jadi teman pengkhayalku...
aku juga sayangkan kau...
kirimkan salamku pada matahari...
semoga esok bersinar kembali..."

You Might Also Like

6 comments:

Assalammualaikum wth..

ehehe..best 300000x!
ayu suke sangatttt...

Amar Shah said...

sweettttt..haha..
:)

hehe...

ayu,tq sudi baca...:)

Amar,sweet ke?haha

Bulan datang....
Datang bulan....

Insan tak dapat dipisahkan dari bulan...
puteri juga tak mampu lari dari bulan...

Bulan oh Bulan...

ps: Maaf puteri annur... bahasa kiasan...hehehe..

Felly Sophia said...

Aku tak tahu kenapa aku senyum bila baca ini.

Ab,jaga bahasa sama seperti menjaga bangsa...annur maafkan ketelanjuran kamu...

Fel,seronok ya berbicara sama bulan?hehe...