Puisi pagi 2 : Senikan setiap gerak langkahmu...

10:59 puteri jalanan a.k.a annur 22 Comments

sumber gambar: redbubble.com

"tetapkan pasakmu"

Bila kita berhidup di dunia ini,
berdirilah diatas kepercayaan sendiri,
Ambil kisahlah setiap kepercayaan yang kita anuti,
dan jangan letakkan pada bahu mereka yang lain didunia ini,
Kerana kepercayaan untuk kita sendiri,
Sebagai satu jalan untuk kita jalani.

Apa yang kau percaya,
Pernahkah kau terfikir setiap selok belok segalanya?
Atau kau hanya membiar diri dipandu sesuka sahaja?
Jika begitu dimana kewarasan akal kurniaan esa?
Luahkan maumu wahai saudara...

Jujur dalam bahasamu,
Senikan setiap gerak langkahmu,
Mengaku pada semua yang dilaku,
Jadikan cermin itu telus menutur rupamu...

"bila sudah ketemu tempat berdirimu, selesakan diri, yakini gerak dan atur nafas lalu menarilah mengikut irama jiwamu..."


You Might Also Like

22 comments:

Indah benar jika bibaca dan dihayati sambil mendengar alunan musik itu :)

Gill,best ek?hehe...annur mmg suka musik mcm ni...:)

Annur punya jiwa yang menggemari dan menghormati tradisi.
Pasti Annur cantik dan manis orangnya :)

Gill,apakah???! haha~

Rafiz Rahim said...

mendalam maksud lirik ni.... terbaik...

yekeeee...ape yg mendalam tu..ce cite...

Anonymous said...

Jujur dalam bahasamu,
Senikan setiap gerak langkahmu,
Mengaku pada semua yang dilaku,
Jadikan cermin itu telus menutur rupamu...

jujur dalam kata2mu,
jgnlah kedekut ilmu,
atau menyembunyi sesuatu,
mungkin sama atau berbeda dgnku?
berkongsi pendapat biar semua tahu,
ku tunggu jwpn drmu,
kau tanya semula kepadaku.

hahahahha...

=)

wahai orang yg asyik tersenyum,

sudah terang benderang semua benda disitu,apalagi yang dikatakan sembunyi itu?hehe...

Anonymous said...

hahaha..
yela.. x kesah pn.
xde hal la..

hehe

=)

eh?bukankah sepatutnya jujur dalam bahasamu? :p

"tetapkan pasakmu"

Anonymous said...

kalau cik annur pn bahasa x jujur, cmne nk letak pasak? kata tau, bila tanya xtau plak.. adoyai..

=)

laa...smpai sekrang ni annur blur,apebenda soalan awak tu...hehe...ce berani sikit...tanya dengan jelas dan terang...

Anonymous said...

haha... kita plak yg kena blk?
xpyh nk blur2..haha

=)

oh,tkpe2...annur faham..:)

ps:asik senyum je...tak letih ke,haha

Anonymous said...

senyum pn letih? adoyai..
yg penting ikhlas...

=)

oh cerita tang ikhlas,annur ni suka berpura2 sikit...tulis kat komen,gini...:) tapi dalam hati terbakorrr...haha~ berpura2 mmg kesukaan annur...:o

Anonymous said...

"tetapkan pasakmu"
haha...

=)

iya betul,inilah pasak annur,munafik...:)

Anonymous said...

"menarilah ikut irama jiwamu"

jgn pasak langkah tari menari je, hati tu lg penting..

amboi.. marah ke tu? nape ckap mcm tu plak? isshhh...dh la.. sy ngaku kalah.. jaga kata2, jaga hati.. hmmm

salam...

=)

hehe...hati annur ni tak bersih sgt,hamba insan berdosa,wow..:p

ok salam...jaga diri gak...:0

Anonymous said...

thanx annur..

=)

Apabila perintahNya telah datang, maka dgrlah, perhatikanlah, bersegeralah melakukannya...