Puisi petang: Pecahkan sumpahan itu...

18:57 puteri jalanan a.k.a annur 10 Comments


sumber gambar: screencrave.com

"rahsia telah aku bongkarkan, mampukah kamu pecahkan sumpahan itu?atau selepas ini hidup kamu akan berputar lagi dalam roda kebodohan seperti biasa?hahaha..."

Kita datang kesini diulit sumpahan,
Tiap hari kita berjalan sebenarnya diiringi kata-kata itu,
Ia menjadi pendamping kita,
Ia takkan biarkan kita lepas dari sumpahan itu,
Dan masa adalah pesuruhnya,
Hanya cinta sejati penawar sumpahan itu.

“kita datang kerana disumpah,percayakah kamu?kita akan berpusing-pusing dalam sumpahan selagi ia tidak dipecahkan...jalannya cuma satu...tanpanya aku akan terus tidur dengan lena...”

"pecahkan sumpahan itu...jangan biar aku tidur lagi...jangan ulangi lagi putaran itu...aku mohon..."

"percayalah kisah dibawah  ini bukan dongeng buat penghibur si anak kecil sebelum tidur,bukan..."


sumber gambar: fanpop.com

mari kesini...
aku beri kamu ingatan lagi...
mungkin kamu lupa...
tak mengapa...
aku datang untuk mengingatkan kamu...
akan kisah lama dahulu...


sumber gambar: fanpop.com

"dahulu...kita...adalah...SATU..."

 "wahai cahayaku...jagalah diri...aku akan sentiasa disisimu...kerana jika kau mengerti...kitalah satu didunia ini, hehe.."

You Might Also Like

10 comments:

Rafiz Rahim said...

1st lagi

Rafiz Rahim said...

simbolik..

Rafiz Rahim said...

sumpahan yang dilupai,
terbanglah wahai sang puteri,
dengan dua kalimah syahadah sebagi kunci..
pembukaan rahsia segala rahsia...
hanya ada satu jalan nya dengan pelbagai cara...

Macedonia said...

rasa macam pernah tengok gambar yang last... puzzle waktu kecil rasanya, main permainan cantum puzzle.

:)

Dunia pasangannya akhirat. ^^ kita berjalan di antaranya...

Salam annur juga saudara/i sekalian...

Kalau tak dipecahkan ruyung, manakan dapat sagunya...

'Pecahkan Sumpahan'....

salam semua,maaf annur bz skit..huhu..

sdr Rafiz,annur mmg selalu terbang berkeliaran,tiap2 malam annur akan bertenggek atas umah korang semua,caya tak?hehe...

Macedonia,mestilah pernah tgok kan?hehe..kita mmg dibesarkan dgn benda2 ni semua...dulu kan annur ada satu buku besar mak beli cerita pasal fairy tale...:D

cik Lynn,ya kita selalu diantaranya,antara tidur dan jaga...dunia dan akhirat...:)

Kembara Rohani,wsalam...apa khabar kamu? :D sahabat Ab,sahabat annur dan semua kawan2 disini jugak...:D

Assalammu'alaikum...Wahai Puteri Annur yang berseri-seri.

Semoga ceria-ceria selalu walaupun sibuk2 selalu....

AB pun sibuk jugak ni... sedang bina Istana Dunia untuk ditinggalkan... Mahligai Akhirat juga sdg giat didirikan....

salam Ab,wahhh...Ab nak bina istana...annur nak jadi tuan puteri leh?haha..gurau k...

Iye, puteri annur boleh jadi puteri yg ke-4. Skrg ni kat Istana AB dah ada 3 Puteri, 2 Putera dan satu Permaisuri... satu Istana satu Permaisuri je... :)

Ucapan untuk Tuan Puteri : Selamat berExam, semoga berjaya dan Selamat Tahun Baru 2013...

p/s : Selamat Tahun Baru buat semua peminat Puteri Annur...