puisi tengahari: Maka wahai semua bijaksana...

14:18 puteri jalanan a.k.a annur 14 Comments

sumber gambar: 3tongallery.typepad.com
realiti...
semua yang aku ceritakan dialam maya ini realiti.
tidak sekarang,nanti pasti semua kan kamu temui,
biarpun aku telah pergi dari dunia ini,
untuk berehat menemui kekasih abadi...

halang jalanku jika berani.
jika tidak bersahabat saja denganku itu lebih aku sukai,
biarlah semua tampak seakan mainan tapi tidak pada hati,
biarpun jasadku mati tapi semangatku tetap berjalan sehingga kehari ini,
maka kerana itu aku yakin sehingga bila-bila ia akan tetap berjalan tanpa henti,
untuk memberi senyuman pada yang sudi memahami,
dan terus menari dihadapan semua untuk menyakiti musuh sembunyi.
kerana gerak tarianku dialam mimpi punyai seribu makna jika kamu benar terokai...

"maka, wahai semua bijaksana, kenalkah kamu siapa sebenarnya yang sedang bercakap ini?"

"aku bina permainan ini, mulai sekarang kamu akan jadi pembawanya..."

You Might Also Like

14 comments:

Rafiz Rahim said...

hehehehehe

gelak mcm tu da rupe hantu daaa...:D

Rafiz Rahim said...

ada unsur geram dalam puisi diatas...
itu yg gelak

yeke gitu?entah,annur cuma penyampai yg bengong je...lepas bercakap,jadi lupa semua...hehe

Rafiz Rahim said...

email apa?

email apa?tak faham.

Rafiz Rahim said...

jumpa dah

owh,nak cari email selendang kuning ke...sila2,tapi mohon yg penting2 aje ye...

Senyum selalu pada yg sudi memahami... :)

Rafiz Rahim said...

Salam, asyik keluar puisi tengahari jer... puisi tengah malam takde ker?

selamat pagi semua,

Ab,ya senyum selalu ya...jgn masam2,nnt tuah lari...:)

sdr Rafiz,wsalam,tgh malam waktu tdo,apa barang nak puisi2....haha

Rafiz Rahim said...

Yang ke 19?

sdr Rafiz,19?emmm...kena tunggu...hehe

Anonymous said...

Incredible quest there. What occurred after? Thanks!
Here is my web site - perfumes baratos