Santai: Apa warna kegemaran pembaca selendang kuning??? jom berkongsi...

20:34 puteri jalanan a.k.a annur 27 Comments

sumber gambar: colorfulkidsworld.com


Apa warna kegemaran korang semua? 

jom berborak tentang warna dengan annur...kita sama2 mengarut,sama2 belajar ok?

ps: jumpa diruangan komen...jangan mareee...:p

sumber gambar: urrandomid.blogspot.com

"warna punya seribu makna... tafsirkan jika kau punya jiwa yang berasa..."



Selingan: "dimanakah cinta? soalan ini bukan untuk sesiapa, melainkan ia perlu ditanya pada diri kita sendiri...dimanakah cinta sesama manusia sehingga kita jadi lebih jelik dari haiwan...oh tolong, jangan minta aku ulang lagi ayat hud2 itu....tanpa kita sedari, terlampau banyak tanda soal bertebaran di jalanan..."

You Might Also Like

27 comments:

hitam dan putih! :)

Felly Sophia said...

Cinta ada di mana-mana. Manusia yang kejam dan belakangkan cinta.

Bila hati mendustakan apa yang dilihat... Dan bila penglihatan mendustakan apa yang hati rasakan...

cik Lynn! kita samalah...tapi tak serupa,hehe...annur suka warna rahsia...:p

Fel,ya cinta itu dimana2,manusia saja yang gagal hargai cinta...

cik Lynn sekali lagi,haha...ini semua cerita pendustaan kan?oh tanya sama hati apa asal sayang, adakah tandanya nampak dipandang?hmm...

annur sayang,indah nya bila berkata,
Syarak nya di letak mana,Ikut hati atau gerak rasa,tak kisah lah kalau semua dah Dia.. :D

wahhh,cik Lynn sayang annur...bangga i,penchinta jgn jeles...:p

Anonymous said...

Salam tuan puteri.

Baru saja komen di post terdahulu, sudah ada yang baru. Mujur aku punya waktu terluang. Dan di sini antara yang aku rajin singgah. Terima kasih kerna buat aku rasa selesa di sini.

Dulunya, aku sukakan warna biru. Warnanya tenang. Mu gkin aku juga masih 'budak'. Tapi bila meningkat dewasa, aku lebih gemarkan warna gelap. Hitam, atau coklat gelap. Begitulah.

Hitam lebih dikaitkan dengan sesuatu yang tidakbaik. Tapi aku rasakan hitam lebih dominan.

Ah, tiada apa. Aku cuma gemarkan, bukan ia sepertinya harus dan mesti. Cuma kalau diberi pilihan antara apa warna dan hitam, aku akan pilih yang kedua. *senyum*

-AsaSiaga-

Anonymous said...

penchinta

penchinta begitu gemarkan warna biru,ia adlah lambang kedamaian bg penchinta..melihat sayup2nya langit tika siang hari,melihat damainya lautan yg terbentang luas..sungguh mententeramkan..

asa siaga,salam perkenalan..hehe

annur,apeda jeles..ok la tue ade sahabat yg syg..tetibe pulak penchinta minat hitam dan putih..apehal ek??:p

penchinta

Anonymous said...

penchinta

pujangga mengatakan
merah,biru,hijau,kuning....itu adalah kehidupan...

hitam putih dan kelabu..itu adalah penantian..

sedar dalam penantian,pastikan dapat ku turutkan langkah ku ini

wahhh terkenang pulak zaman rock kapak berdarah dulu2..aduiiii..

penchinta

missSenget said...

warna kegemaran? Takde..
Sbb selalu cari brg, warna yg takde lg..atau kurang ada.. Atau bgantung pd warna yg sesuai dgn keadaan barang itu..

saya suka warna biru kot...

Btw jom join Contest yang sangat mudah kat SINI dan menangi wang tunai segera.

hai semua...

salam Asa Siaga,apa khabar kamu?heheh...anggap saja ini kedai kopi kamu semua,tempat lepak yg santai annur sediakan,ok?:) itu si penchinta katanya salam perkenalan buat kamu,poyo ya dia tu?*tgok org tu terbakor tak?haha* kamu pasti tahu satu perkara yang kita selalu akan tertarik kepada yg bertentangan dengan diri kita.contohnya jika dalaman kita putih,maka kita akan tertarik pada hitam...diri kita ibarat sebuah pelangi jika dilihat dari dunia sana,itulah yg sering annur sebutkan tentang "pakaian"...setiap dari kita punya satu warna asli tapi dihiasi dengan warna warni bergantung pada mood dan rasa...contohnya jika jiwa sedang dilamun cinta,makanya auranya waktu itu bertukar pink,unik kan?tapi itu semua ibarat topeng yg menutup warna asli diri kita...warna ini punya beberapa peringkat,bermula dengan warna asas(lihat gambar kasut di post ini ya)iaitu merah,biru dan kuning...annur rasa kamu sedia tahu percampuran warna ini tapi annur cuba refreshkan balik ya?emm,

warna asas+warna asas = warna sekunder

merah+kuning= oren
merah+biru = ungu
kuning+biru = hijau

ini unik tau,kenapa ya?sebabnya disini ada kunci.annur amik contoh ya...kita lihat oren...percampuran merah dan kuning kan?jadi disini oren rindukan satu lagi warna iaitu biru(setiap sesuatu pasti mengejar kesempurnaan,kerana itu lelaki mencari perempuan...maka oren kekasihnya itu adalah si biru...kalahkan oren perlu guna biru...kalahkan si matang yg ceria perlu guna ketenangan...kalahkan merah perlu guna hijau...makna kalahkan kemarahan(simbolik merah) perlu pakai warna yang ia takda,iaitu biru dan kuning,ketenangan dan keceriaan...warna apa yang ada kedua2 ini?ya, sudah pasti hijau...kerna biru campur kuning menjadi hijau...unik tak permainan warna ni?hehe...cari kata kunci "color wheel" maka kamu akan belajar macam2 dari situ...

sekadar perkongsian,maaf ya annur bebel penjang2,hehe...meh sini annur bisik,annur pun suka warna hitam jugak,jgn bgtau sesapa k?:p

penchinta,eceh...kenang zaman dolu2 keee...hehe...penchinta,meh sini kita belajar sama2...warna ini kita ibaratkan seperti garis k?ok...dhujung kanan letak warna hitam...dihujung kiri letak warna putih....ditengah2 ada 7 warna pelangi...ini asas saja ya,tona itu semua cerita lain...inilah "pakaian diri"...kita sebenarnya warna warni tau...itulah pakaian kita kat sana...kalau penchinta tgh marah,tiba muncul warna merah,ting! mcm magic,hehe...kira penchinta ni mcm lampu liplap time raye tuuu...itu yg awek lalu asik kenyit2 mata jeee...ini semua terbentuk dari mood...penchinta,meh sini annur teka,penchinta orangnya tenang,bijak,suka berfikir,suka mencari pengalaman,suka cabaran,kamu tu kalau berjalan kelihatan sgt segak dan santai,pentingnya orang seperti kamu pada kami adalah tenaga kamu yg sangat segar memberi insipirasi pada dunia dan seisinya...ini teka2 je tau...kalau salah soli...:p

mis senget,takda warna kegemaran?samela kita...orang macam kita suka warna ape2 je kan?hehe...tq sudi berkongsi disini...:D kalau gini,annur rasa awak orangnya mesti sangat cute kan???pastu suka sangat senyum...:>

Noob,tq sudi singgah,orang besor nii...hehe...suka warna biru ek...mesti suka tgok langit dgn laut ni...suka sesuatu yg luas ek?patutlah semua post2 noob meluas skopnya dari agama sampai ke gosip sensasi,auwww...abg annur suka warna biru,dan annur sangat sayangkan dia...mcm tu jugak,annur sayangkan noob...sebab tu letak bloglist kembara jiwa...:D





MayangSari said...

bukak kunci nampak,..

untung pembaca selendang kuning...
lama dah annur nak share yg ni..

huhu...

ku suka merah dan hitam!

dhada aka mayangsari,ehem2...pssst...ttg warna kamu kita cerita belakang k?hohoho :O

Anonymous said...

Salam untuk tuan puteri, Dhada dan semua.

Menarik perkongsian kamu. Warna yang bertentangan ya? Ada betulnya tu. Tak pernah aku fikirkan. *senyum*

Terima kasih untuk itu.

-AsaSiaga-

MayangSari said...

tak payah ...dah katam...
ku tak suka baca karyamu...wek..

(sbb hari2 dah duk bcerita...so you are in my mind...haunting me...)

huhu

MayangSari said...

http://www.youtube.com/watch?v=c54qA7Tz98c

we are the youth...
lagu ni best..sgt2 teringat masa naik skuter...lalu bawah pokok, ada daun berguguran dan angin bertiup...

sedihnya...

Anonymous said...

penchinta

waaaah,annur sepertinya sedang bg satu kunci untuk dibukakan pintu sambil mengomel bebel..lalalala

ya betul kamu annur,terima kasih sbb sudi berkongsi..annur tergolong dalam segelintir org yg memahami konsep warna dlm kehidupan..dari rumah lame dekat jalan hud hud tue annur telah berkongsi tentang warna...ya,ramai diantara kita lupa atau tidak ambil kisah tentang ini..x silap penchinta,kaum cina yg paling kuat menggunakan konsep warna ataupun dipanggil aura dalam kehidupan terutama kaedah perubatan mereka,.



haha,apa yg annur teka semua salah...hehe..penchinta nie matanya selalu alami kegatalan,tue yang asyik terkenyit2 tu...kenyit2 tue aje yg betul..

pssstt,annur kamu nie tangan kidal yer?teka aje..

penchinta

Anonymous said...



penchinta,camana awak tau annur ni kidal?

Anonymous said...

penchinta

betul ke?kalo betul satu kejayaan bg penchinta..
kalo x betul kene berusaha lg nie..

erm dari cara penulisan peneranganmu dan perangaimu annur

annur mmg betul2 seorang yg penyayang..:p

pssstt : heheh mcmla x kenai dia...

penchinta

penchinta,sebenarnya annur tak kidal...saja gurau.

haha.terkena.:p

Anonymous said...

penchinta

oh silap..kene buat ulangkaji nie..hehe..

penchinta

MayangSari said...

annur tulis guna kaki. dia mmg sgt istimewa. huhu.
joking...=p

Dah terlepas ke tajuk warna ni?...
AB suka warna Putih (pertama) dan Hitam (kedua)... Putih = Suci bersih, Hitam = Tulus ikhlas.

Ab,hitam putih ya?bestnya warna tu...

penchinta,aritu salah tengok da...mata kero...ape pigi tengok hijau da...sepatutnya oren...dah,try tgok oren pulak...

Wahai puteri Annur yang bersinar cahayanya...

Nabi Muhammad s.a.w itulah Nur Muhammad, Baginda s.a.w. yang dilihat bukan yang melihat... Segala sifat kesempurnaan ada pada Roh dan Jasad Rasulullah s.a.w (Nur Muhammad).... Wallahu'alam....

Barangsiapa (Ruh) yang diizinkan Allah Ta'ala melihat keseluruhan bentuk jasad Nur muhammad itu... maka dialah ruh insan pilihan yang mendapat kurniaan khas dari Allah Ta'ala sejak azali lagi... InsyaAllah.