Puisi malam: Pernah dulu aku lemas disebuah sungai...

23:35 puteri jalanan a.k.a annur 3 Comments

sumber gambar: www.tumblr.com

"Adakala aku terasa seperti hanyut di tasik yang dalam dan tak bercahaya...di ketika itu segalanya kulepaskan pergi...yang tinggal cuma sesalan..."

untuk malam ini,
aku mahu duduk dan menangisi,
semua kenangan yang semakin menjauh pergi,
untuk setiap hari,
aku gagahkan diri melupakan semua yang telah terjadi,
dan berharap ia cuma mimpi,
sedangkan setiap masanya aku sentiasa berkata pada diri sendiri,
bahawa kita adalah satu dan kau itu pari-pari,
takkan selamanya kita punya masa disini,
bila tiba masanya perpisahan pastikan terjadi,
kerana bila wujud pertemuan perpisahan pasti akan susuli,
ia peraturan di alam sementara ini,
maka untuk kali ini,
aku cuba duduk dan mengenang ilahi,
berdoa diberi kekuatan untuk hadapi semua yang ditakdir sejak azali...


sumber gambar: magicmagnifyingmind.blogspot.com


"Pernah dulu aku lemas disebuah sungai, satu dalam fikiranku ketika itu...tuhan, maafkan aku..."

You Might Also Like

3 comments:

Felly Sophia said...

Perpisahan tak harus wujud.

fel,setiap sesuatu itu terjadi dengan karmanya...perpisahan memang perlu ada walaupun ia menyakitkan jiwa yang menanggungnya...lagu terakhir yang annur dapat untuk ini adalah "fantasia musim cinta-iwan"...sakit,ia memang sakit...lukanya masih berdarah,hahaha~

Bersabarlah... Tetapkan tujuan hidup kita hanya untuk kembali kepadaNya. Dan itu bukan mudah seperti yg dilafaz. Di uji hingga menepati syaratNya...