Puisi malam: kerana telah tertakdir begitulah cinta kita...

20:29 puteri jalanan a.k.a annur 59 Comments

sumber gambar: trendhunter.com

"Bila aku makan buah beracun itu...mulai saat itu kita akan berpisah wahai sayangku...kerana telah tertakdir begitulah cinta kita...dan aku tahu disaat itu, kau...sedang tersenyum manis...sangat manis..."

aku duduk merenung rintik hujan sana,
aku tadahkan tangan dan merasa titisannya,
aku lalu tersenyum dan melangkah perlahan,
buku peribadiku aku buka dan terpampang sepotong ayat disitu,
aku senyum sinis dan memandang air terjun sana,
aku ketawa lalu menghadap langit,
lalu aku katakan pada langit,
"ayat ini...
ya ayat ini cuma sebuah cerita lama,
pada dia ia cuma sebuah ayat lapuk..."
aku tergelak sambil menggenggam tangan sekuat hati,
wajahku tersenyum manis tapi hatiku sakit,
aku layarkan ketawa ke lautan jiwa,
sambil berkata,
wahai ketawa,
belayarlah dikau keseluruh lautan jiwaku,
dan tolong jangan kembali lagi...
kerana aku rela kau pergi bersama rasa itu,
rasa sakit yang aku layarkan sebagai ubat buat jiwa,
jika ini permainannya,
aku akan bermain,
ya benar aku berjanji aku akan bermain,
sehingga hatimu puas,
aku akan jalani semua yang ditakdirkan,
tapi ingat satu perkara,
hatiku sakit.

sumber gambar: chasingsooz.tumblr.com

"Aku...kau halang dari tahu kebenaran itu, maka mari kita sama-sama jadi manusia yang sakit...wahai sayangku, bermainlah sehingga kau puas...selama-lamanya kita akan begini...tersenyum dihadapan semua, dan menangis tatkala bersendiri..."




You Might Also Like

59 comments:

Anonymous said...

=)

haha

Anonymous said...

xnk gelak hr nih..
nk senyum je..
=)

:D annur pun....

Anonymous said...

bagus.. amacam hr nih? bosan ke idop?

=)

taklah...arini pening...:D

Anonymous said...

pening2 lalat..hehe.. gi la mkn apa yg patot
=)

dhada belum masak lagi...tgh tunggu dia masaklah ni...:D

Anonymous said...

hahhaha... adoyai.. sian..
annur reti masak ke x?

=)

reti...:D

Anonymous said...

masak pe? megi? air? telor? hehe

Anonymous said...

jgn marah..gurau2 je..

=)

annur reti masak orang...:D

Anonymous said...

sy pn reti

=)

iya?alhamdulillah...selalu kalau masak orang,annur suka letak cili banyak sikit...baru sedap...awak? :D

Anonymous said...

sama la.. lg pedas lg sedap..sy mmg suka pedas pn..

=)

annur tak suka makan pedas...tak mampu tahan...:D

Anonymous said...

x mampu tahan x pyh la mkn org..
cili pn x tahan.. ni plak org..
hahhahahah

aah kan...apelah annur ni...haha :D

best kan senyum je macam ni?aman dunia...

Anonymous said...

senyum ke gelak tu?
hahahhaha

ini senyum...:D

ini gelak...:)

ini marah...:D

ini sinis...:)

Anonymous said...

sama je..xde beza pn...haha

=) ;) :) ni br sebyum kan

taklah,annur senyum camni...:D

annur tak pernah "sebyum"...:)

Anonymous said...

ntah la..x kesah la mana2..
jnj bahagia

=)

ya,janji semua pun bahagia...:D

baru lepas makan ni,nasi goreng dhada masak...tawar...:D

Anonymous said...

amboi..kak d.hada oh kak d.hada... tgk annur nih..
dia kata nasi goreng yg akak masak tawar.. hahahha.. tmbh garam lg la.. =)

annur makan je walaupun tawar...takleh komen banyak,nnt dhada takmau masak lagi...dhada PA annur...:D

Anonymous said...

yela..syg akak kt adik.. mcm tu la..
adik2 je yg x reti hargai..hahahhahahhahhahahaha

aah,annur tak sayang dhada,tiap2 pagi annur jerit..kekna,mana tudung akak! pastu annur masuk bilik cepat2,ketawa golek2...:D

Anonymous said...

owh annur pn gelar diri annur akak gak ke ngan kak d.hada? hehe..
ala korg mmg ngam kan..

aah,kat umah annur bahasakan diri akak...dengan abang sulong pun...:D

kami mmg ngam,mcm anjing dgn kucing...:D

Anonymous said...

ok la tu..

=)

jd en oym,mcmana hidup?dah suci ke...ke masih berdosa...:)

Anonymous said...

Allah... kelakar nya soalan...

=)

Allah...jawablah...:D

Anonymous said...

kita bkn maksum annur oi... kita ni hina sbnrnya.. tp kita jd mulia sbb DIA je..

=)

oh...baru annur faham...:D

maksum tu apabenda? :)

Anonymous said...

ntah la..xnk berdebat...

=)

hehe...baguslah tu...indahnya akhlak...

jaga diri...:D

Anonymous said...

ok..annur pn..jaga diri..bkn senang nk tempuh..hmm..aku dgn jalanku, engkau dgn jalanmu..yg penting menyampai kepadaNYA..berhati2 lah..
sbb iblis x heran dgn org yg ilmu tinggi..

=)

smoga hari2 awak selepas ni senantiasa bahagia...:)

Anonymous said...

bahagia? mcm mana bahagia? kalau ujian n dugaan annur tempuh dgn redha,sabar, kira bahagia la tu.. hehe..xkn nk hepy je manjang.. hehe.. bahagia terletak pada diri sendiri gak kan.. mcm mana kita tempuh hari2 yg mendatang..takdir sudah tertulis..

=)

Senyum senyum selalu....
selalu senyum senyum....

Anonymous said...

penchinta

ya,buah beracun...itu yang memisahkan segala galanya...

penchinta

wakesoul said...

annur......ingt min x rndu la lme xcontact

MayangSari said...

maksum tu sejenis bubur sumsum..

MayangSari said...

Bubur tu Mak Som yang buat.
Sesiapa pun boleh mencubanya.

MayangSari said...

annur lagi teruk..
nak goreng telur pun pakai penepis. nak terbalikkan telur terjerit2 kat dapur. takut kena minyak panas.

nasi goreng tawar tu mmg khas untuk annur yg tak reti2 nak diet. melantak je. balik umah macam bos. pemalas.

MayangSari said...

aku ni mmg kuli. dok kutip baju kotor annur tiaphari.

MayangSari said...

annur...bila nk byr gaji sy ni...

salam semua,

eh,dhada! kenapa bocor rahsia neh???!siap kau...

en senyum aka OYM,jaga diri k?

Ab,seroja kat nurseri annur tu tgh berbunga tau...besarrrr,tapi rupanya kejap je,pastu kuntuman bunga sume gugur...teratai lagi lawa...heheh

penchinta,wahhh orang besor ni lama mendiam?diam2 ubi berisi tuuu...haha

wakesoul aka Min,hehe...mestilah ingat...nape baru komen?mohle kita beremail2...cewah...hehe...

dhada,baguslah tu...itu satu training jiwa...kahkahkah...balik keje annur campak semua benda...dhada kutip pastu basuh...tiap2 pagi annur kejut dhada suruh sediakan semuanya annur nak g keje,kahkahkah...padan muka ko dhada!lalala~

:D

ya, teratai lagi lawa...

ya, teratai lagi lawa...

MayangSari said...

Adindaku Puteri,

Kakandamu ini yang paling tahu kisah cintamu. Mungkin sesetengah manusia jumpa setengah perasaan sahaja, namun bagi yang benar-benar mengenal cinta sejati, perasaan yang penuh malah meluap-luap itu tidak dapat dibendung. Sedihnya Cermin hanya bertemu untuk bekerja sahaja. Hati mereka, merekalah yang tahu. Cepat-cepat sudahkan kerjamu wahai Adinda, kita lekas pulang. Tak seronok pun bermain di bawah ini. Dunia kita, kita sahajalah yang tahu. Kita tak mahu apa yang mereka kejarkan kerana kita ini tamak, kita mahu lebih semuanya dari Tuhan. Tuhan, kami mahu Infiniti... Walaupun perit menanggung, namun dalam keperitan ini, kami temui kebahagiaan.

wakesoul said...

nur t email la min ni projekultis@gmail.com

wakesoul said...

eh salah...projekulatis@gmail.com

Anonymous said...

yela..tuan puteri ni.. dgn saya pon lame da tak emel mengemel nehh.. hihi
jgn marah ha.. nanti kena jual..

seekz

salam semua,

Ab,teratai mmg lawa...serius...ada satu teratai besarrr warna merah,dan hanya berbunga waktu malam,penah dengar tak?

dhada,jangan mengarutlah,malu i tau...haha

wakesoul aka min,okey,emailmu diterima...heheh

seekz,wahhh dah jadi tokey jual orang eh skrang?haha

Teratai warna merah hati ke? Ab penah lihat sekali lama dulu.... ada banyak ke teratai merah kat tempat annur...?