Puisi malam: Lepaskan aku, nanti aku akan kembali juga...kan kita ini satu?

01:48 puteri jalanan a.k.a annur 5 Comments

sumber gambar:  angelfire.com

"Lemas ku dalam pelukanmu,
tidak ku perlu kau begitu,
inikah ertinya bercinta, 
berikan ruang agar ku selesa..."
-Lemas, Ruffedge-

aku mahu berjalan,
aku mahu memandang,
sekalipun aku tersalah aku mahu berjalan dengan kakiku sendiri,
jika tidak untuk apa aku punya kaki,
kau beri aku akal,
maka aku mahu gunakan ia dengan upayaku yang kau tali kan,
biar wajahku tercalit dengan lumpur kotor itu,
biarkan aku belajar,
biarkan aku belajar bahawa lumpur itu kotor,
lumpur itu busuk,
kerana fitrahku memang sebegini,
takkan mahu percaya sebelum aku rasainya sendiri,
sebelum aku lihatnya sendiri,
oh tuhan,
aku ini kau cipta berfitrahkan degil,
maka beri aku kepercayaan,
jika benar kita ini satu,
tiada apa yang dapat memisahkan kita.
tak perlu kau risau.
haha, aku memang degil.
maafkan aku tuhan...
tolong jangan gelakkan aku bila aku terjatuh,
kerana aku kan cuma budak baru belajar...

sumber gambar: tumblr.com

"aku tahu bahawa jalan ini halus dan mulus...ramai yang telah tergelincir...tapi aku ini makhlukmu yang degil, biarkanlah aku berjalan sendiri...mereka kata bila terjatuh, ia menyakitkan...tapi aku tak mahu percaya sebelum aku rasa, bila aku sudah rasa, baru aku terduduk mengaduh dan mengeluh oh tuhan benar ia sangat menyakitkan...tapi paling kurang aku bangga dengan diriku...setiap apa yang aku katakan, aku telah rasa terlebih dahulu...untuk permainan yang entah berapa kali ini, aku akan pastikan aku takkan jatuh ke dalam lubang yang sama, untuk kali ini bantulah aku, kerana setelah kalah beberapa kali kini aku sedar tanpa kau sebenarnya aku bukanlah siapa-siapa...kerana wujudku bersandar padamu...dan dengan gerakmu kini aku melangkah tanpa rasa ragu..."

sumber gambar: today.com

"dengan perpisahan, aku mula belajar erti sebuah rindu yang tidak aku rasai ketika kita bersama selalunya...ketika aku mencari, tolong bersembunyi, kerana jika aku tahu kau dimana, aku jadi malu kerana diperbodoh sesuka...jadi tolong berlakon bahawa kau tidak tahu supaya bila aku terjumpa kau nanti aku dapat rasa yang akulah hero di dalam permainan maya ini...walaupun sebenarnya aku tahu bahawa aku cumalah si bodoh yang terlalu memujamu..."

"permainan maya setiap dari kita berbeza pentasnya...maka tolong ini pentasku...kerana di dalam mimpi undang-undang yang paling menggelikan hati adalah KITALAH HERO.yeah."

You Might Also Like

5 comments:

Anonymous said...

penchinta

kalau tidak jatuh,maka x tau tentang manisnya kesakitan itu..bangkit semula selepas jatuh kan lebih bersemangat..

semoga dapat laraskan penyatuan itu..

penchinta

Macedonia said...

tapi waktu jatuh tu mesti kita terdiam... :)
waktu semakin pantas, semakin pantas,
waktu semakin dekat, semakin dekat,
ia semakin dekat

semuanya akan dilihat dengan jelas..
takutkan..
manusia akan melihat dengan jelas
alam disana..masyar

MayangSari said...

ya..kita ini satu

MayangSari said...

ya..aku manusia terasing. zaman ini kelihatan sungguh aneh buatku. aku juga aneh di mata mereka.

salam buat kawan2 semua,

semoga kalian sejahtera hendaknya...

jaga diri....