Puisi malam: Sebenarnya aku...selalu tidur...

22:19 puteri jalanan a.k.a annur 7 Comments

sumber gambar: www.jokeroo.com


"Adakala aku terasa mahu menjadi arnab..."
malam ini,
aku....
aku cuma mampu duduk dan menguis habuk di tikar ini,
dengan rasa hati yang sangat menyebalkan...
oh,bodoh...ini semua bodoh...
aku sebenarnya terlalu banyak kerja dari terus menguis habuk ini...
walaupun aku terlalu banyak kerja,
sebenarnya...aku...
sebenarnya aku selalu tidur...
tiap-tiap hari pekerjaan aku yang utama adalah tidur...
oh,maaf...

sumber gambar: mspaforums.com

"Semenjak aku kecil, setiap kali aku bermain 'game'...aku tidak pernah menang...walaupun 'game' ular di dalam telefon bimbit...oh! aku sebenarnya 'loser', tapi aku adalah seorang yang gembira..."

You Might Also Like

7 comments:

Anonymous said...

salam,
wondering how to be happy when losing playing the game =?

MayangSari said...

mmg org mcm kita salu kalah bila main game. tp k.na hebat sketla, ada jugak game2 yg main sampai habis.patu rasa..ha ela..cmni jeke kesudahannya..tak thrill langsung..

comelnye arnab tu...k.na nak jad burung helang la...nk terkam mangsa..
tak pun burung hering...siat-siat daging mangsa...wooo..

betul...annur suka tido..rasa nak terajang je tengok dia tido, bila suh wat keje, ha...ye..jap 5 min, panggil lg..jap lg 5 min.. kesudahannya sampai petang..

kakaknya sungguh berdisiplin, bangun awal2 pagi.huhuhu

salam semua,

erk,erkkkk...annur tak faham,awak cakap apa tuuu?annur ni tak faham sgt inggeris2 ni...:D

cik puan mayang,jangan malukan i yer...walaupun i suka tdo,tapi i bz tau..haha

Puteri Annur sedut pakai vacum clener habuk2 tu semua... pastu boleh tido lena... sepanjang siang dan malam...

Salam, tuan puteri.

Jujur, sudah lama kiranya aku tidak singgah di sini. Bukan di sini saja, malah hampir semua tempat. Sibuk.

Sibuk.

Itu bukan alasan. melarikan diri. mungkin lebih tepat.

Dan terima kasih atas kunjungan tempoh hari. Ianya buat aku segan, dan apa aku masih boleh ke sini dan buat seperti biasa? aku harap, boleh. kan?

Aku tertarik dengan ungkapan mahu menjadi seperti arnab. Terus aku teringatkan satu buku yang aku baca, Rectoverso. di dalam nya ada satu cerita tentang seorang pemuja. Dia memuja seorang gadis, dan kerna takdir, dia cuma mampu menjadi sa-orang pemuja. Dan dia mengharapkan dia menjadi seekor cicak. Sentiasa memerhati, dari jauh. Setia, tetapi dari jauh.

Creepy? pada aku ianya semacam, hopeless romantic.

Dan sepertinya puisi kamu, aku tidak tahu kenapa aku masih tidak tidur dan masih 'merayau' di sana sini.

Titipkan salam aku buat AB juga.

*senyum*

-AsaSiaga-

salam semua,

Ab,R1 kim salam tuuu,jawableee...hehe

Asa Siaga,eh jangan malu jangan segan...ini rumah korang semua...tempat lepak yg bahagia...jangan kata kamu,aku juga sama sahaja...adakala bz sebenarnya melarikan diri untuk menghirup udara di luar...entahla,adakala aku sengaja menyibukkan diri untuk melupakan segala yang telah terjadi dan sedang terjadi...aku perlukan masa untuk diri sendiri...tapi aku adalah seorang yang sukar untuk berehat...

Wa'alaikummussalam... R1, semoga sihat sejahtera selalu hendaknya... salam utk annur juga... tak lupa buat MayangSari dan kawan2 semua... :)