Puisi malam: aku tidak pernah takut bilamana aku mengerti bahawa....

23:03 puteri jalanan a.k.a annur 12 Comments

sumber gambar: scribblesscriptsandsuch.blgospot.com
"aku boleh jadi sesiapapun...permaisuri yang kejam, hero yang dingin, ataupun sang puteri yang berani...kerana sebenarnya aku itu satu...rasai aku bila kamu di dalam kegelapan...aku akan datang dan nyalakan lilin sebagai penuntun jalanmu disini...aku tidak pernah takut bilamana aku mengerti bahawa di dalamku wujudnya Yang Haqq..."

wahai semua sahabatku,
untuk kali ini aku mahu berkata-kata...
ah,sebenarnya aku pun tak tahu mahu menulis apa,
aku cuma mahu bertanya pada kalian semua,
jika dunia ini ibaratnya papan kekunci komputer,
butang yang mana jadi pilihan kalian?
ya,sebagai pelambang diri kamu sendiri,
apa fungsi kamu pada sistem realiti ilusi maya cermin 2 dimensi ini?

jika aku, aku pilih butang 'space'...
begitulah aku didunia ini,
cuma jadi penyebab kepada naiknya kalian kelangit tinggi,
menjadi penyebab berfungsinya bahasa di dunia cermin ini,
jika tidak pasti tulisansepertiinitanparuanguntukberhentidanmengambilnafas,
sesak bukan?

ya,izinkan aku menjadi butang SPACE kamu di sistem dunia cermin 2 dimensi ini,
dan sekembalinya kamu ke alam 3 dimensi,aku cuma wujud dalam ingatan dan hati kamu,
dari situ tujuan sebenarku bermula...

sumber gambar: omtimes.com

"aku adalah asap pengkhayal...melaluiku kamu akan masuk ke alam mimpi...indah atau ngeri, kamulah penentunya...maka gunakan aku untuk kamu terus berjalan disini...tanpa aku mimpi kamu tak bererti...dan...siapa 'aku'?hehe...akulah kamu...di dalam sana...cari aku di dalam dirimu...disana aku duduk dan menanti kamu datang menyelamatkanku...dan namaku? CAHAYA...di dalam diri setiap dari kamu wujudnya Puteri Cahaya...tolong simpan rahsia bahawa Seri adalah nama keramatku..."

You Might Also Like

12 comments:

Anonymous said...

Asap pengkhayal.. Cahaya.. Puteri Cahaya.. Dalam diri.. Itulah aku!!!
Boleh beku otak aku..
Wei SERI.. Watpe nak kena carik semua tu.. Penting sangat ke nak carik semua tu..

Aku nak pilih butang ESC ... Tapi butang tu dah rosak.. Kena layan jugak la nampaknya.. Chiss..

MayangSari said...

Shift-enter-control!

weiweiweiwei....aku takpenah paksa pun ko carik semua tu...apekehalla ko ni,lenkali datang bg salam,baru beradap sikit...ni tidak,main terjah je sesuke...nama ko sapa?

woi,butang ESC aku ok lagi,ko nak pinjam ke?ko ni aku macam kenal,sapa ek...

cik puan mayang,alt ctrl delete laaaa....haha,awatnye pilih butang tu?

MayangSari said...

anon..dh tau otak beku pi masuk sekolah rendah dulu sebelum terjah umah org.

annur rasa annur tau,butang ESC ko rosak sebab ko da terlalu byk tekan butang tu...asyik nak escape je,apakata sesekali ko pakai butang enter...tak gitu anon?

ps:dhada,jgn marahla...relax...heheh

Anonymous said...

Ek elehh.. Nak marahhj2 plakl.. Suka t aku lah.. Nak panggil apa.. Da namannnya donia tnpa sempadan..masuk je la.. Apa ke heyy nya nak bising2..
Tak ske sibing2 tak pyha bukak blog.. P carik aper tu.. Aku kamu deme kawe.. Kohok kahak.. Haaarrrkkk..

Anonymous said...

Rosakkk..kkkk..nmpak sgt ko pnye rsa salaghh.. Tnpo rasa menyalahkannnyer..whaaa nakk gelakk.. Muaaggagagaga.. Antu.. Da cm ladi gagagapp lak..

aku rasa ko ni makhluk asing kepala 3...ok,takpe2 kami sebagai penduduk bumi terima kehadiran ko disini...apa yg ko mahu dari kami haaa???cerita cepat,kalau tak aku tembak.

jap2,sebelum ko cite,aku pasang lagu dangdut ckit,skrang aku nak ko cite smbil berjoget.cepat.

Salam tuan puteri.

Bila kamu tanya, aku terus terfikir.

'Enter'.

apa maksudnya?

*gelak*

-R1-

R1,

kamu tu memang pintu kan?

*gelak golek2* :p

hatihamba77 said...

(_,)

,

& .
;