Puisi malam: Oh maaf, aku cuma mahu bermain disaat kamu semua serabut dengan undi...

22:24 puteri jalanan a.k.a annur 8 Comments

sumber gambar: mumssimplylivingblogat.blogspot.com

"Untuk setiap hari kini, aku terlalu perasan yang aku ini bunga sedangkan aku kan cuma manusia...aku sudah tidak kisah apa mahu jadi pada dunia, aku cuma tahu yang bunga dan alam ini terlalu indah....tolong jangan kejutkan aku dari lena ini wahai putera idamanku...ohhh....haha"

untuk hari ini dan kebelakangan ini,
aku terlalu gila,
gila melihat keindahan alam,
gila melihat kekayaan alam,
gila melihat gerak tari alam,
mereka semua kini mengenaliku,
bila aku berjalan mereka kerap menegurku,
oh tidak,
adakala aku terpaksa menutup mata sambil berlalu,
aku tak mahu digoda semua mereka,
setiap dari mereka memanggilku untuk datang dan memelihara mereka,
aku terpaku,
tak tahu mahu berkata apa,
bila berada di dalam taman,
aku jadi lupa pada dunia luar,
aku jadi lupa pada masalah semua,
tapi tidak pada seseorang,
oh lupakan, aku cuma bergurau...haha

jika tidak ada sesiapa disitu,
adakala aku menjadi si gila yang menyanyi berseorangan,
dan membawa si kucing berjalan melihat keindahan alam ciptaan tuhan,
sambil mengucap salam pada semua makhluk disitu,
oh maaf,
aku bukan sesiapa,
cuma si gila yang terlalu asyik melihat kemesraan alam...

sumber gambar: blog.interflora.co.uk

"Maafkan aku oh tuhan...manusia dan dunia semua sudah kulupakan....aku cuma mahu bermain-main di taman bunga ini..."

"Oh, belajar tentang pohon sama seperti aku belajar tentang manusia tau...kerana sifirnya sama sahaja...hehe...oh maaf aku mahu sambung menari dan menyanyi...lalala~"

You Might Also Like

8 comments:

Syoknye bermain dan berbual dgn bunga-bungaan kat taman... sambil hafal sifir 2x5.... 5x2.... hehehe... salam buat puteri Annur...

Anonymous said...

Mohon ampun tuan puteri...

Santapan sudah disediakan..
Eloklah tuan puteri santap sementara masih panas makanan ini..

:-)

Seekz

Anonymous said...

=)

Ab,wsalam...apa sifir2?nak kena blasah?

Seekz,apa tuan putri2?nak kena blasah gak?

encik senyum,apa senyum2?nak kena ke?

hahahahahahaha..

annur skrang da lupa diri...ingat pokok bunga je...lalala~

November said...

Bunga :)

Subhanallah

abg awie said...

annur skrang da lupa diri..



naik meremang bulu ketiak abg awie..

Anonymous said...

hehe =)