Puisi pagi: Mari sini aku mahu bisikkan sesuatu....

10:02 puteri jalanan a.k.a annur 2 Comments

sumber gambar: kirschwasser.deviantart.com
"aku boleh jadi sesiapapun termasuk kamu...tutup mata dan 
fikirkan aku, tanpa kamu tahu nanti sebenarnya gerak aku itu gerak kamu,ohhh jangan terkejut kerana rupanya kita seirama!...hehe..."

aku diam.
maafkan aku wahai sahabat selendang kuningku,
untuk tahun ini aku banyak diam,
sebenarnya aku seorang yang suka bersendiri,
aku sangat suka duduk di dalam dunia putih,
disana hanya aku,
bertanyakan tentang semuanya,
terlalu banyak persoalan sehingga adakala fikiranku kusut,
berfikir tentang manusia dan kesengalannya,
berfikir tentang hidup dan falsafahnya,
itulah kesukaanku,
untuk mendapatkan hikmah,
aku banyak bersendiri,
bergaul bila perlu sahaja,
melihat dan berfikir itu kesukaanku,
sehingga ada yang bengang dan bertanya siapa aku?
siapa aku di dalam selendang kuning ini?
sungguh angkuh dan penuh sikap keakuan,
aku cuma mampu tersenyum
kerana sesiapa saja yang sedang membaca ini,
dialah 'aku'...

greenfire.wordpress.com

"bila aku terlalu poyo dengan meletakkan gambar seolah-olah ayu,ramai yang cemburu dan menyampah...mari sini aku mahu bisikkan pada kamu, sebenarnya aku pun menyampah dengan sikap poyo sebegini,haha...tapi kamu mahu tahu sesuatu?mari sini aku beritahu...menjadi seorang yang poyo,seronok tau!haha..."




You Might Also Like

2 comments:

Rafiz Rahim said...

ini semua poyos

ya,annur sokong...puteri jalanan tu mmg poyos...hmm...

dalam dunia ni semua orang poyo,hatta tukang kutip sampah,tak caya pegi tegur,makcik tgh buat apa?nnt dia kata,makcik tgh memancing nakkk,haha...