Puisi malam: jangan risau, tiba masa aku akan pergi..arghhh...cerita sedihla pulak!

23:06 puteri jalanan a.k.a annur 6 Comments

sumber gambar: kerrick.deviantart.com

"Aku lihat dunia...aku pandang langit dan mengeluh...wahai langit...manusia sudah tidak harmoni...apa yang perlu aku lakukan?aku lalu terduduk dan menangis bersama bumi..."

haiii...
baru saja mahu berpuisi,
mengeluh pula aku malam ini...

haiii...
mengeluh lagi...
berapa panjang lagi jalan aku ini,
aduhai...
walaupun umur aku muda,tapi aku letih...
aku nak berehat,tapi bila aku bangun tidur,
aku tahu aku perlu bekerja lagi dan lagi,
impianku menjadi penghijau bumi masih belum dipenuhi,
aduhai...
ohhh aduhai...

aku sungguh tak bertenaga malam ini,
aduhai...oh apekkk aduhai...
adakala kau lebih mulia dimataku...


sumber gambar: samtherainbowfairy.blogspot.com

"Ohhh manusia...kenapa kamu tak pernah nampak apa yang aku nampak...tak mengapalah, janji kamu semua bahagia...jangan risau, tiba masa aku akan pergi dan tak perlu menyemak di hadapan mata kamu semua lagi..."

You Might Also Like

6 comments:

Salam buat Annur....
Kemanakah gerangannya Cik Puteri hendak pergi membawa diri...
Boleh ikut tak?

Ab,tak bole ikut...dayang annur je bole ikut...Ab g duk umah diam2 mengaji...doakan annur selamat...nak bawa diri ke gunung jauh sana...

Anonymous said...

Pulau Pandan jauh ke tengah,
Gunung Daik bercabang tiga,
Tuan puteri nak pergi gunung yang mana,
Jika boleh hamba nak ikut sama.

ngeeee..

Seekz

Rafiz Rahim said...

Bawa ku pergi. .. AB petunjuk jalan... saya dibelakang sekali...

seekz,jangan ikut annur,annur nak bawak diri ni...

sdr Rafiz,g ikut Ab,annur akan lihat sahaja...annur nak lari ke atas gunung sana...

oh gunung....

Takkan lari gunung dikejar...
Kalau gunung lari tak terkejar yeop!... huhuhu...