puisi burung hantu: percayakan aku dengan rela, kerana aku tidak suka kepercayaan yang memaksa...

14:50 puteri jalanan a.k.a annur 34 Comments

sumber gambar: eternal-dream-art-deviantart.com

"jangan salah anggap kehadiranku disini...aku cuma mahu ceritakan apa yang aku percaya di dalam kehidupan ini...jika kamu rasa kamu benar,teruskan...cuma ingat, kita semua cermin antara satu sama lain...percayakan aku jika kamu mahu, jika tidak, pergi saja dan cari jalan kamu sendiri, tapi ingatlah kita semua tetap satu..."

jangan pernah lari dari akal logik.
apapun yang kau percayakan pastikan ada bukti pada realiti,
jangan terbang dan melilau sesuka saja,
takut nanti kau terjatuh ke lembah yang kau sendiri tidak tahu dimana ia,
dunia atas sana tiada jalan yang tetap,
kau boleh kekiri atau kekanan tanpa ada yang halang,
tapi ingat,
sekali kau terjatuh pasti sakit.
dengar kataku,
pasti sakit.
walaupun aku bergelak tawa,
tapi sebenarnya aku seorang yang serius dan tak bermain2 dalam kata-kataku.

sumber gambar:hdwallpapers4desktop.com

"aku berjalan di dunia maya ini dengan membawa cahaya di tanganku, ikutiku atau tidak, terpulang pada kamu...percayakan aku dengan rela, kerana aku tidak suka kepercayaan yang memaksa..."

You Might Also Like

34 comments:

Salam tuan puteri,

"All comments must be approved by the blog author." ?

Haha.

aku ada bacakan, dan ruangan sini sedikit kacau sejak akhir ini, fikir aku.

-AsaSiaga-

salam juga buat kamu R1,

hmm,aku terpaksa,adakala apa yang dilontarkan jauh melangkaui fikiran manusia biasa,takut ada yang tersalah faham saja nanti...

bila keadaan kembali reda,aku akan kembalikan semua seperti sediakala...:)

salam..
tuan puteri annur sihat?
lama x bertanya khabar..

=)

salam...
tuan puteri annur sihat?
lama x bertanya khabar..

=)

Anonymous said...

salam

salam,

eh,annur sihat...kamu?lama tidak berkunjung ya?:)

semua komen ni orang yg sama kan?hehe

Anonymous said...

ya..
lama x dengar cite..
punya la susah nk komen..

=)

ya..
punya la susah nk komen..
hehe..

=)

Anonymous said...

susahnya nk komen..
hehe..

=)

hehe....tapi kamu nak jugak komen lagi tuuuuu...apekabo orang jauh niii...jauh ka?kahkahkah....

Anonymous said...

komen je..
asyik hilang je..
taip lagi n lagi n lagi..
haha..

=)

Anonymous said...

hilang lagi..
komen lagi..
lambat keluar kot..
ntah la...
ke.. annur dh "pagar"..
hahhahahah

=)

haha...ok jap,annur open balik....

Anonymous said...

makin susah nk komen ye..
bkn sembarangan org ke nk komen annur nye page?
hahaha

=)

haha...yela,mana tau perdana menteri ke nak komen kan...annur kena tahu dulu baru leh lepas....hahahaha

Anonymous said...

hahaha...
dahsyat2...
amacam?
ok?

=)

ape yang ok nyeee....

Anonymous said...

annur la..
haha..

oh annur ka....ok je kot...ntah...kamu?

Anonymous said...

ntah plak..
kami biasa2 ja..
haha..
penat kerja ja...
haha...

=)

penat keje pun kena lah singgah sini jenguk kawan2,apelahhhh....

Anonymous said...

ala..
dah lama x online..
kekadang usha gak..
tp susah nk komen..
hehe..

=)

alah,annur baru je blok kejap...sebelum2 ni ok jeeee....ni tetibe online nape?rindu kat kengkawan kat sini ek...hahahaha

Anonymous said...

ala..
rindu tu perkara biasa..
xkn x bley nk tnya knr?
hehehe..

=)

eh boleh...kami semua sihat je kot....ni apehal senyum je manjang?

Anonymous said...

senyum pn x bley?
adoyai..
puasa puasa la jugak..
senyum pn senyum la gak..
hahaha..

=)

bulan puasa tak leh senyum suka2 tau...

Anonymous said...

hahahaha...
ala.. kena la senyum..
br la puasa tu tenang je...
hahhaha...ada masa sedih la..

=)

bulan puasa,semua kena puasa...senyum pun kena puasa gak....takbole sesuka...

Anonymous said...

hahahaha...
ok..

=(

yes! annur da berjaya tukarkan smiley tu...yeah...

tata...

Anonymous said...

ok salam...

=)

seekz said...

Wah seronoknya jika berada diatas sana.. tiada halangan.. kekiri kekanan keatas kebawah.. semua boleh.. hahaha.. aku bebas lakukan apa sahaja..

Eh, tapi jika salah pilih aku akan terjatuh.. ahh kalau tidak mencuba manakan tahu pilihan aku ini salah.. kata orang tak kenal maka tak cinta.. Cubalah mana tahu aku akan berjumpa ketenangan dalam jalan yang telah ku pilih ini..

yeaaahh.. lalalala..

sendeng kening said...

..hidup ini penuh kepura-puraan dn ada kala kta prlu berpura-pura utk hidup..krana hakikat yg sbnar diri kta prlu tonjolkn hrus d pura-purakn krana sapa kn fhm dn mgerti..namun perlu jua d tunjukn wlu dlm kepuraan itu..