puisi mengarut: kini aku datang untuk membangkitkan kembali rahsia itu...

06:39 puteri jalanan a.k.a annur 10 Comments

sumber gambar: deviantart.com


"biarkan aku menjadi si lembek yang dilindungi semua...kerana aku tak mahu sesiapapun tahu apa yang aku fikirkan...biarkan aku dan bunga sendiri-sendiri saja...sampai masanya aku akan ajari kamu apa itu bunga dan mengapa aku terlalu asyik dengannya...disitu ada rahsia yang telah terkubur sejak aku mati dahulu...dan kini aku datang kembali untuk membangkitkan kembali rahsia itu..."


"bunga itu rahsia diriku,Nur...tanpa harumannya aku akan mati..."-Puteri Cahaya-
-


selagi lembu diberi rumput,
monyet dikalungkan bunga,
biawak menelan sisa sambil mendabik dada,
melatalah sang durjana konon tahu segalanya...
tidak merasa dikatakan dosa?
tidak melihat pahala pula?
dimana silapnya?
diisi atau kulitnya?

-nukilan usang manusia terasing-

sumber gambar: eureka48.deviantart.com

"aku sukakan gambar ini, tolong jangan tanya kenapa, kerana aku juga tidak tahu jawapannya...begitulah hidup...kita sukar mentafsir mengapa dan kenapa kita sukakan itu, tertarik pada ini, minatkan perkara itu, ia seolah tiada jawapan dan akhirnya jadi persoalan yang tak berpenghujung...sedangkan semua yang kita suka adalah kod-kod rahsia yang menyimpan satu maklumat penting tentang siapa kita yang sebenarnya dan apa tujuan kita di atas dunia ini..."





"tangkap aku jika kau mampu,sayangku....haha"


You Might Also Like

10 comments:

Anonymous said...

Salam,

Apa sebenarnya rahsia bunga? Khabarkanlah Puteri.

t.a

Anonymous said...

Dalam bunga ada pari2 hehhehhe.....
-min-

selamat berpuasa annur

Anonymous said...

Terapi bunga....
bagus juga...
lama tak mandi bunga...

Buga bukankah akan layu
tapi mengapa selalu dipuja?

Baik.....
Aku mahu melihat serimu....
pada pohonnya ka?
pada kuntumnya ka?
pada kelopaknya ka?
pada warnanya ka?
atau
pada harumnya ka?

HAHAHAHA

Ooooo.........
Bunga pujaanku
sabarlah menanti hujan turun lagi

atau nanti kau nanti
embun di waktu pagi
O... Bunga...
O... Bunga hati...

NAGA JAUHAR

Anonymous said...

Bunga

Di mana serimu..
hingga selalu dipuja?

Adakah pada pohonya?
daunnya?
rantingnya?
kuntumnya?
kelopaknya?
warnanya?
atau
harumnya?

Oooo bunga pujaanku
sabarlah menanti
hujan turun lagi

Atau nanti kau nanti
embun di waktu pagi
Oooo bunga
Oooo bunga
hati.........
(petikan lagu ghazal tentang bunga... teringat pulok)

HAHAHA

NAGA JAUHAR

Anonymous said...

Berkali ku taip komen hilang begitu aje?

Ooo.. Bunga pujaan ku
sabarlah menanti
hujan turun lagi

atau nanti kau nanti
embun di waktu pagi
ooo bunga
ooo bunga
hati
(teringat lagu ghazallah pulok)

Mana serinya
pada pohonya?
daunnya?
ranting?
kuntum?
kelopak?
warna?
harum?

Berikanlah Jawapan


HAHAHAHA

NAGA JAUHAR

Anonymous said...

testing

salam semua,

maaf buat masa ni annur terpaksa kawal ruangan komen ni...

kepada yang nak tahu rahsia bunga,galilah di dalam selendang kuning ni,terlalu banyak...hanya jauhari mengenal manikamnya...

min,jaga diri...

noob,selamat berpuasa...

naga jauhar,jgnla asik gelak je...annur tgh takda mood nak gelak2 ni...

dahla,korang semua jagalah diri elok2...

hatihamba77 said...

Enter your comment..,
;]=._.mintak.ijinn.tumpang.gumbira.hahha

eh,sori ya...haha