puisi cermin: sebenarnya yang sejati cuma satu...

22:48 puteri jalanan a.k.a annur 14 Comments

sumber gambar: www.tumblr.com

"kenali yang mana satu kamu dan mana satu pula bayang-bayang dirimu...sebenarnya yang sejati cuma satu..."

semua pembaca selendang kuning,
dengar kata-kataku kali ini,
di setiap benda ada baik dan buruk.

tiada satu pun benda di dunia ini yang keluar dari peraturan ini.

inilah cahayanya...

perhati apa yang bakal aku tuliskan ini,

cahaya ini yang akan memimpin jalan kamu.
belajar mengenali mengikut hati dan akalmu,
maka tolonglah diri kamu sendiri,
pertimbang segala benda dengan teliti.

itu saja untuk kali ini.

sumber gambar: photobucket.com

"ada perkara tentang kami tak perlu semua tahu...cukup kamu semua tahu, kami dua beradik akan sentiasa dekat untuk setiap kelahiran...pelik juga kerana kami juga CERMIN....jadi kiralah, sudah berapa banyak cermin yang sudah kamu temui untuk kamu kenali dirimu sendiri?"



"jika benar yang berada di atas itu beruntung dan hidup penuh kesempurnaan, tetapi mengapa masih ada airmata yang mengalir di setiap malam mereka?"


You Might Also Like

14 comments:

Salam tuan puteri,

Aku suka lagu/video yang kamu selitkan di setiap tulisan.

Tak pasti ia memberi makna atau berkait dengan tulisan (kerna kadang aku tak jumpa apa perkaitan. maaf. aku sedikit lembab mungkin) tapi pilihannya baik.

:)

-AsaSiaga-

Anonymous said...

jika mahu baik maka baik la jadinya begitulah sebaliknya

-xie-

Anonymous said...

jika berkehendak baik maka baik la jadinya...begitulah sebaliknya

-xie-

MayangSari said...

pastilah aku yang sejati dan kau adalah bayang-bayangku...
huhuhu


peace no war...i love you always...
kita janji lagi di kelahiran ini untuk jadi dua org yang sgt rapat di kelahiran akan datang. dalam enam orang ni...kita berdua yang paling beruntung!

MayangSari said...

http://www.youtube.com/watch?v=-VoFbH8jTzE

hey soul sister!

MayangSari said...

kau pasti menggemariku selalu...
lihat tempoh hari kau cemburukan maggi tomyamku!

MayangSari said...

purba nak tahu ke macamana wajah annur? buka youtube cari lagu Aku Cinta Padamu Siti Nurhaliza. wajah suhana macam tu la. wajah keanak-anakan siti yang tak matang tu. sebijik wajah annur sekarang. kurang lebihlah. sebelum annur padam mesej ni harapnya awk dpt baca. huhu.

dhada!!!!!!!!

kepada semua,tolong jgn dgr cakap dhada,dia tgh mengarut 2...

dhada,balik ni siap kau...

dhada,tp antara 6 orang,i memang yg paling muda...nak wat camana...dahla muda,paling cute plak tu...haiiiii...berangan jap...

R1,tq dear!

xie,mana pegi ni...mendiam jeeee...lempang karang...

hani,akak balas msg awak kat sini je ye...hani,meh sini!muahhh...syg kamu...

dan tolong ya cik puan dhada,maggi kamu digilai KERANA magi ayamku tak sedap...dan jgn perasan yg annur ni konon menggilai kamu...excuse me...

dan muka annur bukan sekebudak2kan mcm dalam v.klip tu...muka annur ni matang tau...suara jela...mcm suara mia je...haha~

hani said...

satu satu aku mahu kamu
dua dua hanya kita berdua
tiga tiga besama sama selamanya
#takkan ada lagi cinta yg setare kau dan aku......

jyeahh . Muachss ! cipika cipiki =ciumpikanan,ciumpikiqi .haha loveyou2,3,4,,5,6,7,8,9,10

Hanya Yang Satu....

hai my dear hani...

dah penuh muka annur dengan lipstik kamu neh!hahahahaha...