Puisi basi: mari sini aku beritahu satu rahsia kehidupan...

13:52 puteri jalanan a.k.a annur 0 Comments

sumber gambar: meriyatrra.com

"dunia beribu dunia, dunia kupilih namanya gembira..."

untuk hari ini,
aku mahu menulis lagi,
dan menceritakan apa yang aku rasa kepada dunia,
ohhh dunia dan seisinya,
aku gembira...

inilah jeritan aku kepada semua manusia...

apapun yang kau hadapi,
bergembiralah,
kerana mentari datang untuk membawa cahaya...

wahai kakakku tersayang,
kau itu aku ibaratkan seperti mentari,
dan aku cahayamu...

mari kita biarkan semua manusia mencaci dan mendengki kita,
dan kita tetap bahagia jalani hidup bersama-sama...

"ku petik bintang,untuk kau simpan, cahayanya terang, berikan kau perlindungan, 
sebagai pengingat teman, juga sebagai jawapan semua tentangan..."

biar mereka datang dan menghalang kita,
kita tetap maju kedepan dan bergelak tawa bersama,
bernyanyi bersama2 alam semesta,
dan memberi khabar gembira kepada mereka,
ohhh kini kami datang!

manusia datang dan mencaci seolah mereka itu siapa saja,
tapi tak mengapa,
kerana kini kami datang!

oh kakakku,
aku akan sentiasa menjadi bayang-bayangmu...
jangan pernah takut hadapi kehidupan,
tabah dan sentiasa senyum...
jadilah ibu yang terbaik,
sayangi mereka, peluk mereka dan terimalah maaf mereka,
"ma...adik mintak af ye?"
"ma...pais mintak af ye?"
hehe...

semoga hidup kita semua tetap bahagia...

dan

semoga kita menjadi patung yang tetap tersenyum,
walaupun kita dipatah-patahkan oleh mereka yang dengki melihat kita...

inilah doaku buat hari ini...

sumber gambar: fanpop.com

"ketabahan itu menginspirasi...sekalipun kita sedih, bangkit dan berilah semangat kepada mereka yang lain...kita senyum pada dunia, dunia pasti tersenyum pada kita semula...mari sini aku beritahu satu rahsia kehidupan, dunia kita semua berbeza biarpun kita duduk di bumi yang sama, jadi binalah keindahan di dalam dunia kau sendiri, hiasilah ia dengan kasih sayang...sayangi mereka di sekeliling kamu, dan kau pasti menjadi orang yang paling bahagia di dunia..."


You Might Also Like

0 comments: