puisi mengantuk: pekerjaan utama kau adalah bunuh semua yang palsu...

15:16 puteri jalanan a.k.a annur 4 Comments

sumber gambar: fanpop.com

"kepercayaan adalah berhubungkait tentang kau dan dirimu...pekerjaan utama kau adalah bunuh semua yang palsu..."

Kepercayaan.
Setiap dari kita mempunyai kepercayaan sulit,
Yang tak mampu kita terangkan pada manusia lain.

Rumit.
Itulah rahsia kepada setiap apa yang kau nampak di hadapan matamu,
Di setiap kejadian punya prosesnya yang tersendiri.

Proses.
Proses yang rumit itulah magis setiapnya,
Kalau kau tahu titik asas setiap segalanya,
Kau adalah manusia terkaya.

Kaitan.
Setiap satu perkara punya kaitan sesamanya,
Dan kaitan itulah kerumitannya.

Aku.
Dan aku sedang cuba setiap hari,
Keluarkan apa yang tersimpul difikiranku.

Maaf.
Maaf jika ia bukan seperti yang kamu semua harapkan,
Kerana aku adalah bebas,
dan tak mahu tersangkut ke dalam pemikiran sesiapapun ketika aku sedang menulis.

Kerana.
Kerana aku adalah aku.

Dan.
Dan sekarang aku mahu menyanyi sebuah lagu dari cerita puteri impian,
Bulan menyinari di angkasa~~~oh,tolong sambungkan,
Kerana aku lupa liriknya...sebenarnya sekarang aku sedang mamai.

tadi aku bermimpi putera idamanku,
oh mana dia pergi ni?


sumber gambar: fanpop.com

"ketika aku sedang bermimpi indah, aku tak suka dikejutkan apatah lagi disuruh menulis...oh putera idamanku, tunggu aku datang~~~ohh maaf semua, aku perlu sambung tidur balik..."



You Might Also Like

4 comments:

CHOR19 said...

sweet dreamz! hahahahahaha

MayangSari said...

rewind please....

mcm sengal ek puisi ni...penulisnye sendiri pun rasa nak muntah...inikan pulak pembaca,haha

dan aku dalam proses membunuh mereka yang palsu itu. enak juga rasanya