puisi kaku: terkadang aku membayangkan jasadku adalah kaku seperti ini...

19:30 puteri jalanan a.k.a annur 6 Comments

sumber gambar: goser212.blogspot.com
"semenjak kecil aku seorang yang kerap termenung memikirkan tentang rahsia kehidupan...sehingga aku menjadi seorang yang bersendiri dan kurang berteman...cuma segelintir saja yang mampu berdampingan denganku..."

sementara ada waktu ini,
aku terlalu ingin berkarya,
tentang sesuatu yang dapat membantu diriku dan diri kalian,
kerana aku adalah manusia yang cepat terkesan dengan sebuah karya,
kerana itu aku sebenarnya adalah seorang yang suka membaca,
aku seorang yang cepat bosan,
jadi selalunya selepas membaca aku cepat lakukan perkara lain,
berlama-lama dengan sesuatu cepat buat aku jadi tak tentu arah,
aku mahu sesuatu yang baru,
sesuatu yang segar.
sememangnya aku tak mampu duduk disatu tempat terlalu lama,
ia sangat menyebalkan...

seseorang yang sangat mengenali diriku,
dia tahu fitrah aku yang satu ini...
dan dengan kefahaman dia bebaskan aku untuk cari apa yang aku mahukan,
walaupun aku tahu dia sakit...
setiap apa yang aku lakukan kerap kali merisaukan hatinya,
kepada dia aku mahu beritahu,
yang aku adalah seorang yang sangat pandai menjaga diri,
tak perlu risau...
aku adalah seorang yang tahu bangun sendiri jika aku terjatuh,
pasti kamu semua tertanya, siapa dia?
aku cuma mampu mengaku,ya aku sudah punya seseorang...

kepada kamu semua,
apa yang telah aku nukilkan di selendang kuning ini semua ada maksud,
bukan sebarang aku berkata-kata...
baca dan fahami dengan hati yang terbuka...
setelah itu jalani hidup kamu sebagai seorang manusia yang teguh dan berpendirian,

aku tidak pernah minta kamu semua balas atas apa yang telah aku berikan,
cukuplah kamu menjadi seorang manusia yang hebat dan gagah dipersada kehidupan,
itu sudah memadai bagiku...
salam sayang dariku...

sumber gambar: creoflick.net

"terkadang aku membayangkan jasadku adalah kaku seperti ini...dan bila aku diisi maka aku akan bergerak...setelah tugasku selesai, jasadku kembali kaku semula...kita ini boneka kepunyaan yang esa..."

You Might Also Like

6 comments:

November said...

:)

:D

CHOR19 said...

teruskan menulis, menulis dan menulis tanpa rasa jemu.. selamat berjuang :)

P/S: pertama kali komen

Boneka yg kaku tp tahu bergerak sendiri...

Dean Vicious said...

bahagia.. lalu menulis. indah sungguh :)

salam semua,

Chor19,tq!:D

Ab,hmm...mungkin...

Dean,kamu juga...dan kita sama,menulis untuk meluah rasa yang ada...