cerita mengarut lagi: tangisanku berupa makhluk...sekali ia menitis...

21:48 puteri jalanan a.k.a annur 4 Comments

sumber gambar: deviantart.com

"satu kelebihan diriku, bila aku berbicara, orang mudah percaya...setiap kali aku bicara, mereka selalu tersangkut di dalam sangkaan sendiri...dan aku? teruk sekali kerana kadang2 aku juga selalu percaya apa yang aku bicarakan...mari sini aku mahu ceritakan...permainan magik selalu bersangkut paut dengan psikologi...kamu percaya maka ia wujud, kamu tak percaya maka ia tak wujud...eh,semudah itu?ya!"

aku pandang kiri.
pandang kanan.
dicelahan pohon juga aku teliti,
tiada.
eh?

bayang2 hitam tadi terus bermain sorok2 denganku...

hehe...

sudah beberapa hari aku lihat kelibat lembaga itu.
kejap dia berlalu dibelakang,
kejap ditepi,
kejap melintas dihadapan.

fikiranku yang nakal terus berpusing laju.
aku agak selaju rollercoaster atau mungkin lebih laju.

aku ambil beberapa ramuan rahsia dan aku gaulkan bersama beberapa bacaan,
aku tiup dan aku gaulkan...

aku berjalan sekitar taman dan cuba mengesan dimana kelibat itu pergi,
aku tutup mata dan cuba melihat menggunakan mata hati.

sekejap.

dia disebelah kiri aku sekarang,
aku tersenyum,
bersama segenggam ramuan rahsia,
tanganku bergerak laju menebar segalanya.

nah!

terkena saja ramuan rahsia itu,
lembaga itu kaku dan sedikit demi sedikit muncul ke alam realiti.

aku tanya dengan muka serius.

"kau siapa, dan buat apa disini?"

dia diam.

"tunggu, aku ada satu lagi cara buat kau terus lenyap dari sini." ujiku sambil mematahkan ranting kayu dan terus berjalan pura-pura angkuh.

"sekejap! aku penjaga disini..." ujarnya.

aku berpaling,aku angkat kening dan mula memandangnya keatas dan kebawah. Fikiranku berputar laju dan cepat saja aku buat keputusan.

tak sampai 5 saat.

"mari, kita buat satu perjanjian." ujarku sambil tanganku berpusing dan serta merta leher lembaga itu terjerut.

"baiklah..." jawabnya takut2 sambil menahan kesakitan.

cerita tamat.

ps: maaf, ini hanya kisah rekaan semata-mata.tolong jangan percaya.hehe.

sumber gambar: www.swap-bot.com

"tangisanku berupa makhluk...sekali ia menitis, maka ia akan hidup dan terus hidup untuk mencari mangsa...kegembiraan pun tak mampu halang dia...kecuali seseorang..."

You Might Also Like

4 comments:

Anonymous said...

Salam puteri Annur..sy Nizayu Amirdza..maaf lama x kunjung kemari. Email ayu kena hack,blog semuanya hilang..Hrmmm

salam Ayu,

maaf lambat balas,annur bz beberapa bulan kebelakangan...

la...nape jadi camtu...takpe,jangan sedih hati,buat je blog baru...annur dulu pun buat blog baru...jangan sedih k?

pena ayuthia said...

salam puteri annur..ayu dah buat blog baru..Pena Ayuthia..ayu dah follow blog annur...kalau sudi,follow blog ayu nnt ye.. ^_^

annur da follow my dear ayu...heheh..:)