puisi hujung tahun: rasanya hari ini aku mahu berdamai...

14:45 puteri jalanan a.k.a annur 3 Comments

sumber gambar: www.cakechooser.com

"jika kau mahu tersenyum gembira...seisi dunia yang berantakan takkan mampu buat kau rasa sedih...kau adalah apa yang kau fikir..."

rasanya hari ini aku mahu berdamai,
ya,selalunya pekerjaan utama aku adalah mengusik kepercayaan kalian,
kali ini aku mahu menjadi seorang yang suci,
tak perlu marah2,
tak perlu terasa hati,
mari semua kita berdamai,
dunia pun bakal masuk tahun baharu,
sebagai seorang warganegara yang berhati waja,
aku mahu memohon ampun beribu ampun,
kepada kalian semua pembacaku,
annur sayang kalian semua....
hmm...

sumber gambar: slodive.com

"tak perlu rasa tergugat dengan semua yang aku bentangkan di selendang kuning ini jika kepercayaan kalian benar2 teguh...seseorang yang memiliki permata yang benar2 asli tidak akan pernah rasa tercabar jika diherdik oleh mereka yang mengutuk permata miliknya kerana dia sedia tahu hakikat yang sebenarnya..."


You Might Also Like

3 comments:

Rafiz Rahim said...

:p

Rafiz Rahim said...

:p

apa tu maksudnya? nak kawan dgn setan ek?hehe...