puisi malam: persoalannya...

22:43 puteri jalanan a.k.a annur 3 Comments

sumber gambar: flixya.com

"persoalannya, beranikah kamu semua percaya seseorang yang manusia lihat sebagai gila?"

Petang tadi aku bertukar mesej dengan seseorang,
Dia mengeluh tentang masalah biasa yang dia ada,
Aku katakan,
Kadang kita memang kena terima hakikat,
Bahawa kita bukanlah seperti manusia di luar sana,
Biar seribu kali pun kita cuba,
Kita akan gagal,
Jadi apa yang mampu kita buat hanyalah...
Nikmati fitrah diri sendiri,
Terima hakikat bahawa kita bukan manusia biasa,
Kita punya jalan kita sendiri,
Jalan yang takkan sama dengan manusia biasa di luar sana,
Kerana kita memang lain.
Wahai kawan2ku semua,
Yang masih bersedih dengan diri sendiri,
Marilah bersama denganku,
Terimalah hakikat yang kita memang alien dari planet lain.
Hmm.
Sekalipun kita alien, tapi wajah kita manusia,
Inilah penyamaran istimewa yang tuhan beri pada kita.
Supaya manusia semua tak tahu bahawa kita akan menjajah mereka semua.
Kawan2ku,
Tolong simpan rahsia besar ini.
Rahsia bahawa aku sebenarnya sedang bergurau.

sumber gambar: templates.com

"oh, gila itu satu gelaran kehormat kami!..hahaha"

You Might Also Like

3 comments:

Rafiz Rahim said...

gila, penipu dan syaitan.... hehehehe
nak gelaran yang mana satu?

Anonymous said...

cantik puisinya.. menarik dan mengandungi mkne tersirat.. nice :)

salam semua,

eh,sdr rafiz,ape ni....alah,takde hal lah,kawan2...annur amek semua gelaran tu...tak kisah punye....

anon,eh,tq dear...:)