puisi malam: wahai tuhan, aku ibarat pohon kecil...

00:52 puteri jalanan a.k.a annur 0 Comments

sumber gambar: mmprint.com

"wahai tuhan, aku ibarat pohon kecil...aku mampu hidup di mana saja Kau campakkan aku...tapi satu pintaku...beri aku masa...aku perlukan masa untuk memahami segalanya..."

bila masa lalu menghimpit memori,
dan masa hadapan yang masih misteri,
adakala buatkan diri rela bersendiri,
tanpa satupun teman yang menemani,
kenapa aku masih sukar terima hakikat ini,
bahawa hidup setiap manusia itu berlainan bunyi,
irama nasyid jangan disamakan dengan rock wahai hati,
cubalah buka minda dan lapangkan nurani,
sedar hakikat hidup ini ada yang lepas dan ada yang masih menanti,
usahalah sehingga kau mati,
supaya jiwamu tenang kelak, kembali kepada Yang Abadi...

sumber gambar: black-and-whitephotos.blogspot.com

"kadang aku duduk dan berfikir...wujudkah manusia di dunia ini yang hidupnya sedari awal sehingga ke akhir indah saja?mungkinkah wajah mereka terlalu suci tanpa secalit pun dosa?oh tuhan...aku cuma manusia biasa, dikamus hidupku penuh kisah suka dan duka..."

You Might Also Like

0 comments: