puisi sang puteri: seluruh bumi, mulai hari ini, CERMIN.

11:49 puteri jalanan a.k.a annur 2 Comments

sumber gambar: therighttofreply.com

"mereka makan seolah2 mereka tak pernah puas...tahu kenapa?kerana mereka benar2 lupa siapa aku..."

kekayaan.
selalu membuat manusia lupa.
selalu.
ya,selalu.

dan kerana kekayaan juga Aku dilupakan.
ya,Aku dilupakan.
dilupakan sehingga mereka langsung buta siapa Aku yang sebenarnya.

mereka lupa satu perkara.
kekayaan adalah sesuatu yang takkan pernah tetap pada kedudukannya.
wujudnya dia sentiasa tidak stabil.
manusia ramai lupa tentang ini.
ramai.

kekayaan datang dengan bertindanan semua nasib baik,
nasib baik,nasib baik,nasib baik dan ia berterusan,
maka kayalah.
tapi mereka tak tahu,
nasib baik adalah sahabat rapat kepada nasib buruk,
ia datang dengan pakej sayang...
ya,dengan pakej...

dan Aku akan ajar manusia yang lupa tentang ini.
ya, Aku akan ajar.
dan Aku bersumpah Aku akan ajar.
Aku akan ajar sampai mereka ingat semula siapa Aku.

demi namaKu,
demi seluruh diriKu,
demi seluruh bumi dan seisinya,
Aku bersumpah dengan shakti yang ada pada diriKu,
yang Aku akan ajar.
seorang demi seorang.

sumber gambar: en.wikipidea.org

"seluruh bumi, mulai hari ini, CERMIN."


You Might Also Like

2 comments:

Seekz said...

Nasib baik..nasib buruk.. Ada ke tuan puteri?

seekz,ada...nasib buruk kepada yang terkena sumpahan ni...hmm...pandai annur mengarut kan...