puisi pagi: itu mungkin aku...

13:45 puteri jalanan a.k.a annur 0 Comments

sumber gambar: sandrophoto.com

"adakala bila aku bukakan mata ketika bangun pagi, aku katakan pada diri...mampukah aku putarkan masa kebelakang dan kembali menjadi kanak2 semula?adakah permintaan aku terlalu mengarut wahai tuhan?kehidupan sebagai seorang dewasa sangat menyebalkan..."

aku mahu menjadi kanak2 semula.
beginilah sikapku bila aku ditimpa masalah.

aku tahu sikap ini sangat teruk.
tapi aku sakit.

oh tuhan.

kehidupan kanak2ku sangat menggembirakan.
aku rindu semua itu.

sumber gambar: weheartit.com

"jika ada seorang perempuan yang selalu kelihatan berseorangan sambil termenung, itu mungkin aku..."


lagu ini tiada apa2 makna pun buatku,tapi iramanya sesuai dengan jiwaku ketika ini...kata seorang sahabatku,tak penting tu semua, yang penting impak hati ketika mendengar...ahhh apa saja yang dia katakan...bukan selalunya aku setuju pun...tapi kali ini aku akui kata2nya benar...

You Might Also Like

0 comments: