puisi seorang loser: aku sukakan kedamaian ini...

21:38 puteri jalanan a.k.a annur 5 Comments


sumber gambar: pinterest.com

"ada yang berkata aku ini si gadis bunga yang perasan jiwang...hmm,jika benarpun, apa masalahnya?jika kamu rasa aku ini begitu, berhentilah selak selendang kuning ini biarpun dalam rahsia...jaga sikit air muka kamu dihadapan diri sendiri..."

Jika kepercayaan itu aku ibaratkan sebagai rumah,
Maka aku ini teribarat musafir,
Aku tiada rumah yang tetap,
Kepercayaan aku sentiasa berubah mengikut apa yang aku fikirkan,
Aku sentiasa terbuka hati untuk berubah jika itu yang Dia mahukan,
Terutama kepada sesuatu yang dapat menangkis kepercayaanku yang sedia ada,
Aku adalah seorang yang berani mencabar kepercayaan sendiri,
Kepada mereka yang konon teguh beragama,
Aku mahu katakan, aku tidak takut dengan sebarang ancaman kalian,
Apatah lagi ancaman kopi pasta ayat2 keramat kitab suci itu,
Kerana tuhan kamu itu tuhan aku juga,
Aku teringat dengan kata2 teman rapatku dahulu,
“jika kau nak bunuh aku,pastikan aku betul2 mati, kalau tak,kau yang akan mati.”
Aku setuju dengan kata2nya,
Kerana,
Pengecut bukanlah sifat keturunanku,
Kepada mereka yang mahu menjadi musuhku,
Ingatlah satu perkara,
bila aku takut,sebenarnya aku lagi tambah berani untuk melangkah,
Biarpun aku terpaksa mengikut jalan yang sangat gelap,
Jalan yang membuat ramai orang sangka bahawa aku telahpun mati.
Kenapa aku menulis ini semua?
Pasti ada diantara kamu berfikir dan tertawa,
Kerana pada kamu aku sedang bermain2,
Hmm,tidak sayang.
Ada sesuatu di dalam diriku ini,
Yang tidak pernah bermain di dalam kata2nya,
Dan kini,
Sesuatu itulah yang sedang menulis semua pernyataan diatas,
Dan aku?
Aku lain,kerana aku cuma seorang yang suka mengarut.

Maka,
Dapat kamu semua bezakan kami?
Jangan terperangkap.
Aku itu dia, tapi kadangkala dia bukan aku.
Dia jauh lebih hebat daripada aku yang hanya suka mengarut di dalam blog picisan ini.
Seorang loser yang sangat suka berlagak bagus.
Ahhh,abaikan aku,
Tapi,
Hati2 dengan dia.
Itu saja untuk kali ini.
Hmm...

sumber gambar: canadastreetnews.com

“semakin aku teroka tentang diri...aku dapat rasakan satu harmoni yang tidak pernah aku rasa sebelum ini...aku sukakan kedamaian ini...inilah meditasiku wahai sayangku sang pelindung, perasaannya sama seperti terbang dilangit yang tinggi...ia sangat menyegarkan...”

You Might Also Like

5 comments:

Rafiz Rahim said...

hehehe... faham cik puan....

ape gelak2 ha?eeee...nak perli lah tu...

Rafiz Rahim said...

mana ada perli...

Rafiz Rahim said...

Ini betul-betul....
Best kan bila faham....

kenapa gambar tu?seram i tau...terasa terbakor segala mak nenek setan dalam badan ni ha...kami sedar kami ni jahat,manusia hukum masuk neraka tu ha..