Friday, 21 February 2014

puisi malam: kemaafan hanya untuk mereka yang benar2 sedar...

sumber gambar: favimages.net

"bila aku kata aku jahat...percayalah...kerana aku tak pernah menipu..."

aku duduk,
dan cuba menyelimuti diri dengan ketenangan,
mereka tak tahu apa yang aku tahu,
mereka tak tahu apa yang kami tahu,
maka aku perlu tenang.
benar kata kesayanganku,ketenangan itu penting.
aku akui.
benar,aku akui.
ketenangan itu kunci kepada segalanya...

bila aku teringat satu nama itu,
hatiku sangat tenang.
ya,hanya dia mampu tenangkan aku...

manusia,ketahuilah...
hanya dia mampu tahan murkaku...
ya,hanya dia...
benar...sama seperti dalam mimpiku...

sumber gambar: funlava.com

"manusia pandang kami jahat...tak mengapa...apa saja...katakan...aku terima...aku rela 'jahat' itu satu gelaran buatku...kami terima apa saja lemparan kamu semua wahai manusia...tapi ingat satu perkara,jangan cari kami bila racun itu sudah kamu telan semuanya...kerana disaat itu, mati saja selayaknya buat kamu...kerana kemaafan hanya untuk mereka yang benar2 sedar..."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...