Friday, 28 February 2014

puisi pagi: ohhh,maafkan aku sayang...sesiapa yang sedar, maka dialah raja...

sumber gambar: layoutsparks.com

"aku adalah boneka yang mengawal kehendak tuan ku sendiri...sedang tuan ku tidak pernah sedar bahawa sebenarnya akulah yang sedang mengawal dirinya...sekalipun dia sedar,semuanya sudah terlambat...siapa sangka boneka mampu mempermainkan tuannya...ohhh, maafkan aku sayang...sesiapa yang sedar,maka dialah raja..."

untuk hari ini,
aku termenung memandang kawasan luas disebelah kiriku,
bersendirian disamping mereka yang hidup dalam kawanan,
ohhh aku memang begini,
seorang perempuan yang sangat suka bersendirian biarpun kemana saja,
terkadang saja aku hidup bersosial,
itupun demi melunaskan keperluan jasad yang hauskan hidup berkawan,
selebihnya aku akan bersendiri dan sibuk menguruskan minatku sendiri,
apa saja wahai kawan...
teruskan apa saja yang kamu semua minati...
akan kamu temui tuhanmu di situ...
percayalah kataku...

sumber gambar: deviantart.com

"ada yang menyangka aku ini puteri cahaya...sedang mereka tak tahu bahawa aku lebih gelap dari semua mereka mampu fikirkan...kerana aku sembunyi dalam terang...dan disitulah bukti bahawa aku lebih gelap daripada kegelapan itu sendiri...kerana itu aku berani bersinggahsana di tengah2 kegelapan..."




ps: haaa...apalagi???layannnn....1 Malaysia lah katakan...haha...kepada semua orang india kat dunia ni...kami sayangkan kamu semua...tapi jangan lebih2la kan...hahahahaha.




ps: ke nak yang ni????hahaha...melayu tu kan universal,apa saja katakan....hoho...kerana bersukaria mmg kegemaran kami...sekalipun dunia sedang berantakan, kami suka menari...



4 comments:

Anonymous said...

Samb...
Perlukah... Hingga sendirian begitu.. Mestikah... Aku harus sedar..

puteri jalanan a.k.a annur said...

ye perluuu...waaaaa!!!!!!

Anonymous said...

Hi there! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog.

Is it tough to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out
pretty fast. I'm thinking about setting up my own but I'm
not sure where to start. Do you have any ideas or suggestions?
Thank you

Here is my page goji pro funciona (www.rambledog.com)

Anonymous said...



Look into my web blog :: www.facebookofsex.com - http://doll.youralice.net/qna/8259
-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...