Wednesday, 19 February 2014

puisi pagi: aku sedar diriku seorang yang sangat merbahaya...

sumber gambar: blog.groupbook.ca

"dengan senyuman, manusia selalu kalah denganku...terus terang, aku lulus ujian memandu pun kerana senyuman...mereka tak mampu elak keceriaan yang ada di dalam diriku..."

setiap dari kita ada rahsia,
ya,setiap dari kita.
aku suka mengkaji tentang ini,
kadang hanya dengan senyuman aku mampu menyelongkar rahsia manusia,
benar,aku tak menipu.
kadang aku rasakan senyumanku mungkin terlalu ikhlas,
sehingga manusia memilih aku untuk diberitahu setiap rahsia mereka,
apalagi yang mampu aku lakukan selain terus tersenyum,
mungkin senyumanku hari ini,
lebih manis daripada semalam.
ya.
aku agak begitulah.

sumber gambar: 123rf.com

"aku selalu ketawa...kadang aku rasa ia satu penyakit yang serius dan perlu diubati...sesiapa saja yang mendekatiku takkan pernah lepas dari senyuman dan gelak tawa...aku sedar diriku seorang yang sangat merbahaya...bila2 masa aku mampu menjangkiti sesiapa saja...."


ps:  tq hani untuk lagu ni...sayang kamu...kitalah cahaya kegembiraan kan dear?hehe... :D

4 comments:

Anonymous said...

Pisau org guna utk memotong, memotong utk memasak manfaat la dia, memotong utk membunuh maka merbahaya la dia... Senyum dan ketawa tu merbahaya bukan tuannya punya badan yg tertentukn

puteri jalanan a.k.a annur said...

siapapun kamu,annur tetap sayangkan kamu...

Anonymous said...

Teruskn berkarya.

puteri jalanan a.k.a annur said...

terima kasih ya untuk support...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...