Wednesday, 5 March 2014

puisi pagi: Wahai saudaraku Manjara, mulakan tarian kosmik kamu...

sumber gambar: vi.sualize.us

"jiwa dalamanku terlalu kuat permainannya...ia selalu mengajak aku menari dan lepaskan rasa itu...dengan melakukan apa yang aku minat, aku berasa sangat puas...begitu juga dengan kamu, lakukan apa yang kamu minati, cari sesuatu disitu...kerana disitu ada hak kamu..."

untuk pagi ini aku duduk tenang dan melayan lagu kegemaranku,Sway.
cuba mencari ilham untuk sesuatu disini,
yang mana selendang kuning inilah tempatku mencuba diriku sendiri,
ohhh ini memang kegemaranku,
meneliti diri sendiri dan mencari apa yang boleh diperbaiki,
kerana aku seorang yang sangat mementingkan kesempurnaan,
baru saja semalam aku ditegur sebagai seorang yang cerewet,
tapi ya memang benar,
bila aku berbuat sesuatu,
aku akan pastikan ia mencapai tahap kepuasanku,
selagi aku tidak puas,aku akan mencuba berkali2 untuk mendapatkan yang terbaik,
biarpun aku terpaksa menghabiskan masa yang lama untuk berkarya,
kerana bagiku kualiti sangat penting,
untuk setiap hari inilah pekerjaanku,
menguruskan minatku dan mencari kepuasan darinya,
orang kata aku gila,
aku tidak peduli kata2 mereka kerana aku memang begini,
sangat fokus lakukan sesuatu yang aku minati,
terkadang aku akan melayan lagu berjam-jam lamanya untuk mendapatkan 'rasa',
dan bila 'rasa' itu datang aku akan duduk dan mula menaip laju,
begitulah aku selalunya...
ya,begitu.

sumber gambar: fineartamerica.com

"wahai saudaraku Manjara, mulakan tarian kosmik kamu,aku akan menyusul...mari kita menari di dalam dunia maya ini...biar alam tenggelam di dalam keasyikan kita..."



ps: dhada,annur tau kamu suka lagu ni...sebenarnya dalam diam annur pun minat jugak irama dia...boleh buat annur terlelap...dhada,mesti orang ingat aku sesat pasang lagu ni...jadi sebelum dorang kesiankan aku, aku akan kesiankan dorang dulu...haha



ps: dhada,ce ko tgok mcmana shakira ni menari dan menyanyi...aku menangis tgok v.klip ni...skrang aku rasa aku dah tau kenapa omputih sibuk buat ritual2,sebab kegelapan mmg ada satu tenaga yang sangat kuat untuk dijanakan...kalau pandai pulihkan tenaga ni dan guna kuasa dia, kita mmg mampu lakukan sesuatu...cewah,memandai je aku ni pun...haha.

7 comments:

Macedonia said...

saya pulak suka lagu ni mihihi

https://www.youtube.com/watch?v=_MJ5FYA0B7g

Ram is the king of the lords of Raghu
Holy Sita and Ram, outcast
Your name is Ishwara and Allah
Give of your divine grace to us all

perbandingan agama ehh :P

maih mimi tolong sedih :(
senyum balik :)

https://www.youtube.com/watch?v=3mdbETIsRTg

In times of happiness, in times of sadness,
we shall not be separated
What helplessness is this, what powerlessness!
We're close, yet how great are the distances between us!
In knowing you, body and soul,
we meet and yet we don't come together; how have we wandered astray?
This is your doing (what you have merited)

jumpa lagi annur n akak (hug)

Anonymous said...

Samb
Aku terbang dulu... Jauhkn jiwa ku dari hutan batu.. Moga apa yg aku baca aku fahami... Dan dpt aku rasai... Burung2 lain belum tba.. Mendidikku jadi penunggu setia...

puteri jalanan a.k.a annur said...

Mimi,love u dear...:)

anon,napelah kamu ni...asik serius saja terus...muka tak boleh nak senyum ke?ce senyum,mesti hensem...

Macedonia said...

i love you and akak 2 3 4 5...hehe :) maafkanlah salah silap, terkasar bahasa haha

-saya yang suka makan kerepek-

puteri jalanan a.k.a annur said...

Mimi,kerepek sedap ek?kerepek fav mimi ape?akak suke kerepek pisang nenek akak buat...yeah...

Macedonia said...

kerepek ubi dan pisang :) sedappp

puteri jalanan a.k.a annur said...

Mimi,kerepek bawang penah rasa?2 pun boleh tahan gakkk...alah,kalu orng jawa mcm kami,mmg kerepek jela kunyah2han nye...layan jelaaaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...