Tuesday, 8 April 2014

puisi gila: heheh...hadap aku dulu...jangan cakap je pandai...

sumber gambar: cinematicpassions.wordpress.com

"Tuhan...aku kau benci tak mengapa...tapi aku takkan benarkan manusia kotor menyentuh keagunganMu..."

setiap manusia hidup di dalam jangkamasa mereka sendiri.

di dalam permainan ada jangkamasanya tersendiri.

jangkamasa kau dan aku mungkin sama, mungkin juga berlainan.

permainan mudah,dalam jangkamasa yang diberi apa pencapaian kau.

ini bukan permainan kau berlawan dengan aku.

aku takkan masuk campur dalam permainan kau.

kalau kau rasa aku masuk campur, maka kau tersalah dalam berilusi.

percayalah kataku, kau tersalah.

aku tak pernah masuk campur atas sesuatu yang bukan urusanku,

ketahuilah,

permainan kita semua berbeza.

nampak seperti bercampur tapi benarnya tak menyatu...

jangan keliru.

sumber gambar: pinterest.com

"buah yang kamu makan dulu enak bukan?haha...eh,kenapa menangis? bukankah ini yang kamu minta wahai manusia?jangan jadi bodoh, senyumlah...aku tak pernah masuk campur dalam permainan kau sendiri...jangan kalah pada ilusimu...aku ini tak wujud...yang wujud kan cuma kamu...sebab tu dulu bila aku kata pada tuhan, manusia ni bodoh, tuhan taknak percaya...aku dah kalahkan hampir keseluruhan umat manusia...kamu ingat kamu siapa?salah seorang yang terselamat?heheh...hadap aku dulu, jangan cakap je pandai..."

ps: harap maaf, kisah ini cuma rekaan dan dongengan sahaja...


ps: pilih apa saja yang kau mahu di dalam hidup ini...tapi ingat, setiap sesuatu ada kesannya...terpulang cara bagaimana kamu mahu corakkan permainan hidupmu...

6 comments:

Anonymous said...

aku dah penat , tapi semuanya baru bermula.. mampukah?

puteri jalanan a.k.a annur said...

hehe...jgnle tanya annur...kamu tanyalah diri kamu sendiri...penat je memanjang...dah penat,rehatle...sapa suruh keje...asik duduk dalam keraguan,mmgla tak jumpa jalan keluar...cuba tetapkan langkah dan berjalan dgn steady...takut sana takut sini,mmgla letih,annur yg mendengar pun letih tau tak...sabar jela kamu ni...

puteri jalanan a.k.a annur said...

annur kalau jumpa orang dalam keraguan ni,terus terang annur rimas...kalau annur jumpa mmg annur marah je..."kau nak jalan ke taknak?kau letih,rehat...jgn banyak cite...kau mampu ke tak mampu ke,kau tetap kena hadap apa tuhan bagi...jadi takda pilihan kat sini,kau kena kuat...kau lemah,kau pegi terjun bangunan dan mati...kerana hidup sangat kejam...dia tak memilih kau siapapun...tiba masa kau susah,kau tetap kena hadap kesusahan itu."

sorilah ek...annur ni jahat sikit...

Anonymous said...

Bukan jahat teguran yg betul.. Ubatkn pahit...

puteri jalanan a.k.a annur said...

baguslah kalau tahu.

puteri jalanan a.k.a annur said...

adakala kata2 yang terang dan straight lebih membina daripada kiasan mengantuk yang membelai jiwa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...