Wednesday, 9 April 2014

puisi gila: psikologi,ya kuncinya psikologi...

sumber gambar: cabotinecco.jpg

"psikologi itu penyakit semua manusia...doktor psikologi pun ada penyakit mentalnya tersendiri...benar,aku tak menipu...hati2 dengan manusia normal...mereka lebih merbahaya..."

jalan selamat.
ya,kita selalu membincangkan jalan yang selamat.
dalam kita sedar ataupun tidak.
jalan selamat.
jalan selamat takkan sama untuk setiap zaman.
ia selalu bertukar.
jalan yang sudah dijumpai,dan sudah diketahui,
sudah tak selamat lagi.
jadi kena teroka jalan baru.
aku pernah bertanya kepada kawanku,
apakah tempat yang paling selamat?
kata dia,tempat paling merbahaya adalah tempat paling selamat.
mulanya aku tak percaya.
mana mungkin?gila ke?
tapi bila terjadi aku percaya kebenarannya.
menyorok dalam gelap belum tentu selamat.
tapi menyorok dalam terang itu selamat.


sumber gambar: pinterest.com

"psikologi...ya,kuncinya psikologi...kerana sebab itu orang gila seperti kami selalu dikatakan menghidap penyakit psikologi...aku cuma mengangguk sambil tersenyum...kerana itulah sebenarnya kekuatan kami yang manusia takuti..."

ni lagu annur...


ni lagu dhada...heheh....kami sama tapi tak serupa...

5 comments:

kepompong said...

Ya....dan aku pernah hampir kecundang kerana sisi gelapku itu...tp kekadang aku rindu perasaan itu....dan aku juga rindu kamu annur...

kepompong said...

Dan aku takut....aku takut annur...

-kepompong yg msh mencari-

puteri jalanan a.k.a annur said...

ehhhh...ada orang rindu i keee....hmm...wei kepompong!lama tak kesini! cis...nak takut ape ni...kamu ni asik takut je,pelempang nak?

da mcm pompuan pulak annur tgok kamu ni...lelaki kena berani...berani lawan perasaan takut tu...kerana kamu lelaki adalah kaum yg perlu melindungi perempuan...ada faham?

ehhh,jgn suka2 rindu annur tau...takut nanti jadi angau pulak...heheh.gurau k.

jgnla sedih.

kepompong said...

Oiiittt...asyik nak pelempang orang je annur ni. Tu psl kepompong takut...kepompong takut dgn org pompuan yg suka lempang orang...hahaha

Annur...kalau kepompong dah mcm pompuan dan annur dah mcm lelaki nmpknya kita serasi la tu....hehe...ada org marah ke klu kepompong ckp mcm tu???

-kepompong yg mcm chipsmore...kejap ada....lama tiada-

puteri jalanan a.k.a annur said...

sorilah annur bz skit kblkgn ni,hehehe...

tu le pasalnye dari dulu annur dah pesan kat kepompong,berhenti jadi kepompong,kena tukar jadi rama2...baru jiwa bebas,takda rasa dibelenggu ke takut ke...eleh,annur ni main2 je...annur mana berani lempang orang...tak caya tanya dhada,annur ni wanita lemah lembut je...:p

kita serasi?ehhh mmgla...kita kawan ape...mmgla serasi...sapa nak marah?beranilah marah annur...annur ni garang tau...

-annur yg mcm chispmore jugak,kejap ada kejap xde...:p-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...