Monday, 28 April 2014

puisi sang puteri: aku cuma mahu beritahu...

sumber gambar: loverofsadness.net

"inilah diriku...menconteng warna kemuka sendiri kerana itulah yang manusia sukai...demi melihat manusia tersenyum dan ketawa, aku rela menjadi si comot yang kelakar dan menggelikan hati...sifat manusia takkan pernah berubah, mereka suka mempermainkan apa saja yang mereka tidak ketahui...nilai kemanusiaan selalu menjadi bahan perbincangan atas kertas, tetapi itu cuma mimpi ketika bertemu direaliti...pada mereka nilai kemanusiaan adalah satu hikayat agung sang pemimpi sepertiku..."

tiada apa yang aku mahu tuliskan,
cuma mahu meneruskan blog picisan ini,
dan meletakkan khabar...

aku sepertinya sudah kehilangan ilham.

maaf.

sumber gambar: magic4walls.com

"aku cuma mahu beritahu yang aku baik2 sahaja disini...ya,mungkin...aku juga masih mampu bergelak tawa ketika menonton wayang bersama teman2..."


temui selendang kuning di facebook: https://www.facebook.com/selendangkuning.annur



6 comments:

Anonymous said...

Warna ku hari ni bercampur2, aku izinkn keliru bertakhta, membenarkn segala ketakpastian berlakon.. Patut ini bukan terbiar lama..

puteri jalanan a.k.a annur said...

warnaku sudah lama bercampur,menanti amarah supaya lebur,menanti rasa di dalam bertempur,yang tinggal akhirnya semua hancur...

hehe...best jugak mainan kata gini...main taram je ni...

salam perkenalan dari annur...:)

ps:pilih apa saja nama,ia pasti menarik buat jiwa seperti kamu...

Anonymous said...

Salam perkenalan,
Smlm warna hitam tumpah pd ku dgn banyak ya... Hari ni aku cuba putihkn semula agar esok dapat aku warnakn ketenangan pada diri.
-nur-

puteri jalanan a.k.a annur said...

nur,
warna hitam pun ok ape...hitam itu menawan...haha...mcm sengal je statement annur kali ni....:I

Anonymous said...

Hehehe hitam mmg menawan, sampai jiwa jadi keruan, hati keangauan..
Akal bagai di sawan

puteri jalanan a.k.a annur said...

hehe,hitam jangan dilawan,kelak tertawan....

eceh.lebih2 pulak aku ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...