Wednesday, 16 April 2014

puisi sang puteri: cukuplah mereka tahu,datangnya aku kesini hanya untuk membantu...

sumber gambar: mohammadyazid.com

"diriku yang sebenar sangat suka menyanyi dan menari...gila kata mereka...tapi bagaimana ya mahu aku terangkan...bukan aku yang berkuasa menggerakkan setiap gerak itu...ia terjadi dengan sendirinya..."

adakala susah untuk kita menipu diri sendiri,
apa yang kita suka akan tetap menjadi kecenderungan kita,
tetapi bila ianya terlalu mistik,
aku terpaksa bersendiri,
kerana tak mahu dituduh gila...

ahhh,
manusia,
suka sangat menuduh tanpa usul periksa.

sumber gambar: pixoto.com

"adakala bila aku berasa rendah diri, aku akan katakan...biarkanlah manusia dengan sangkaan yang mereka cipta sendiri...cukuplah mereka tahu datangnya aku kesini hanya untuk membantu..."

temui selendang kuning di facebook: https://www.facebook.com/selendangkuning.annur

3 comments:

Anonymous said...

*_* Oooiii Samereng Seng .. Aku tau asal usul mu .. dari laut balik kelaut . Cakcakcakcakcak
- Sabdo Polon

puteri jalanan a.k.a annur said...

oik,jangan suka2 nyanyi,tu lagu annur punyeeeeerrrrrr??!!!!

eh?

Anonymous said...

hehehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...