Saturday, 19 April 2014

puisi petang: dunia manusia ini kelakar kan?

sumber gambar: schoellerfineart.com

"jika ada pilihan...aku mahu jadi kawan kepada semua manusia...tapi susah juga ya untuk terlalu terbuka seperti itu...kerana aku sedar bukan semua manusia suka dengan cara kita...jadi selalunya aku akan pilih jalan tengah, iaitu berpada2..."

bergaduh bukan cara kita...
kerana kita adalah bangsa yang suka pada kedamaian...
selagi ada cara perdamaian,
jalan itulah yang akan kita pilih...

cuma mungkin,
adakala kedamaian memerlukan perselisihan pada awalnya...

mungkin juga perselisihan faham antara cara2 manusia itu bermesra.

dunia ini pelik bukan?


sumber gambar: far3e.com

"setiap hari aku cuba belajar tentang manusia...siapa mereka,apa mereka suka lakukan,apa mereka bualkan...kadang2 aku ketawa sendiri ketika membaca...dunia manusia ini kelakar kan?ada2 saja mereka ini..." 

temui selendang kuning di facebook: https://www.facebook.com/selendangkuning.annur




3 comments:

Anonymous said...

=) hi ... erm saya setuju . Dunia nie memang pelik !! Bagi saya yang pelik itulah yang menarik ,, dan Annur sangat pelik (lain dari yang lain ) serta sangat menarik hehe . Satu soalan: Annur bila masa kamu dalam konflik adakah kamu orang yamg pertama yang mengalah atau kamu tetap dengan pendirian kamu ?? Lagi parah ada antara kita yang lebih suka lari dari menghadapi masalah :O .. ~ FanboyZ

Anonymous said...

>________< arghhhh lagu the day u went away !! lagu feveret i . Cis .. i sedang bayangkan Annur dan Dhada berduet dalam lagu tuh hahahahahahahahahahahahaaaaa . 1 Question which person did went/run away from 2 of u Gegirl Huh !? - Carot Pain The Freak .

puteri jalanan a.k.a annur said...

salam,

eeehhhhh,annur kenal ini orang...asalnya dari komik mukabuku ciptaan raksasa biru...haha...bila annur dengar soalan2 cmni annur terpaksa garu hidung untuk jawab...maaf...tumpang lalu...hoho.

terima kasih utk soalan yg sangat menarik tu...jawapannya ialah tengok orang...kalau orang tu suka menang,annur bagi dia menang,malas banyak cerita...tapi kalau orang tu si lembik,annur akan hentam dia kasi penyek...haha...kadang2 annur pun lari dari masalah,kalau masalah tu membosankan dan langsung tak mencabar untuk diselesaikan...ok tak jawapan ni,fanboyz aka Z___y?*annur tahu siapa kamu...heheh

annur kalau berduet dgn dhada lagu ni,habislah...dhada tak sempat pegang mike ni,semua annur sorang je nyanyi...hoho.*dhada jgn marahhhh...:p

soalan terakhir tu tak dapat dijawab...kamu kena carik sendiri,annur bz xde masa.:O


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...