Tuesday, 27 May 2014

puisi sang puteri:susah rupanya untuk menipu diri sendiri...

sumber gambar: webneel.com

"balas dendam?jika aku mahu pasti boleh...tapi tak perlu panjang cerita...ia sangat tak berbaloi...membuang masa dan memperbodohkan diri sendiri bukanlah kesukaanku...aku ini kuat,kan sayang?"

ada kawanku berkata...
kau tidak mahu balas dendam?
aku cuma katakan tak perlu...
apa yang dia lakukan sudah cukup buat aku kuat...
itu sudah cukup...
tak perlu risau kerana...
roda karma pasti akan berpusing...

hidup kan permainan?


sumber gambar: digital-art-gallery.com

"dia pasti tidak suka aku terjatuh begini...jadi lebih baik aku bangun dan tenangkan diri...jatuh bangun,jatuh bangun...haha, macam tak biasa pulak...perkara ini dari kecil pun aku sudah diajar oleh ibuku...sepatutnya aku sudah sangat mahir soal ini...kelakar bila tahu diri ini tidaklah sepandai mana...benda kecil sebegini pun boleh terlupa...haha...okey tak gelak tawa aku hari ini?aku tidak kelihatan bodoh kan?haha....haha...haha...macam bodoh je...maafkan aku sayang...susah rupanya untuk menipu diri sendiri....kenapa airmata mengalir pula ni?hahahaha....kelakar...cara2 ketawa yang jujur pun aku boleh terlupa pula..."


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...