Wednesday, 14 May 2014

puisi sang puteri: kerana inilah aku kerap menyendiri...

sumber gambar: blogs.fanbox.com

"padaku, mencari sebab kejadian dan bermuhasabah adalah tanggungjawabku sendiri...dan kejujuran itulah peganganku setiap kali...selalu saja aku meminta maaf, tetapi aku terkadang malu, benarkah maaf itu setara dengan kesalahanku?tuhan, hukum aku jika perlu...lakukan apa saja demi kesucian jiwaku sebagai bekal menghadap diriMu nanti..."

terkadang aku duduk dan berfikir,
dalam...

syaitan membisik,malaikat juga berbisik.
dan aku disini.
ditengah2.

kata2 kedua mereka aku tangguhkan dulu,
lalu aku berdiam diri dan berfikir.

kedua mereka hanya menjalankan tugas sahaja.
akulah yang berbuat keputusan.

akhirnya aku pilih untuk berlapang dada sahaja.

sumber gambar: imgarcade.com

"selalunya bila aku ditimpa masalah...kesalahan pertama aku letakkan pada diriku sendiri...padaku manusia tak bersalah...yang bersalah itu aku...gagalnya aku mengawal diri dan situasi, maka keadaan bertukar begini...kerana inilah aku kerap menyendiri..."

temui selendang kuning di facebook: https://www.facebook.com/selendangkuning.annur









ps: walau dialun tuan gurindam sayang...luka di hati orang tak tahu...


siri JOM KITA BERKEBUN!

selendang kuning sokong! anda bagaimana?



ps: kawan2...jom kita telusuri keajaiban tumbuhan! kita belajar memahami suara alam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...