Friday, 16 May 2014

puisi sang puteri: pakcik...mana awak?

sumber gambar: otakucenter.com

"cinta cuma mereka yang rasa...untuk setiap hari perempuan itu berdoa kepada tuhannya...katanya...tuhan, buang perasaan ini jika ia palsu...jika ia sejati, maka restuilah ia..."

pada zaman dahulu,
ada seorang pakcik dan seorang anak buahnya,
kemana sahaja,
pakcik itu akan melindunginya,
ya,kemana saja.

cerita tamat.

sumber gambar: google.com

"untuk setiap hari aku sudah letih bila anak buahnya itu berhalusinasi dan bertanyakan soalan yang sama pada angin...kamu semua mahu tahu apa soalan itu?pakcik...mana awak?"

ps: sebuah kisah dongeng sahaja...tiada kaitan dengan yang hidup ataupun yang telah mati...cuma mungkin berkaitan pada sesuatu yang abadi...

siri JOM KITA BERKEBUN!

selendang kuning sokong! anda bagaimana?




ps: kawan2,jom kita layan video ni pulak...heee...:I

13 comments:

Anonymous said...

ya pakcik ada di sini nak.. tidak kemana2.. hahaha.. gurau aja deh

selamat pagi Tuan puteri Annur


Lost

puteri jalanan a.k.a annur said...

ha?mana pakcik annur?hehe...

gurau deh.*tiru ayat,ok tak.haha

oh,selamat petang...petang ka?kahkahkah...

Anonymous said...

ada tu ha pkcik main nyorok2.. ada tu, cuba Nur tgk betol2 belakang pokok sana.. uhukk

ya gak apa2 deh tiruin aja dong.. btol ke speaking indonesia ni..:D

oh ya petang2 Nur seri..

puteri jalanan a.k.a annur said...

betul ke ada lost?

belakang pokok mana dia nyorok?

sedihnya.

Anonymous said...

hmmm.. Nur amek serius ye ape yg lost katakan.. gurau saja tu semua.

maafla lost byk memain sgt disini..
mungkin ade maksud yg Nur cube luahkan, lost berbuat main pulak kan.. sori ya.

Nur jgn sedih2 sgt k..

puteri jalanan a.k.a annur said...

ya,hampir kebanyakan benda annur anggap serius...inilah kelemahan annur...ntahla lost,apapun tq sudi teman annur kat sini...

selamat malam...jgn sedih2?annur mmg tgh bersedih...xleh nak wat apa...

Anonymous said...

rasanya Nur banyak sangat berfikir dan keinginan nak memahami sesuatu yg kuat mungkin.. ya berfikir dan merasa tu elok tapi lost berpendapat jangan terlalu asyik sangat ya Nur..bila terlampau dalam kita masuk semakin byk persoalan yg timbul. cuba santai2 kan fikiran tu ya ..

lost tgh membaca tulisan2 Nur,sudah 2 kali lost baca.hehe..byk ya pengalaman aneh Nur lalui..lost mmg minat nk tau bende pelik2 nih. bg org zaman sekarang bende tu semua di anggap sgt pelik tau Nur.. tapi bagi orang dulu2 rasanya mereka paham.lost pon tidak pasti nak menyebut bgaimana.. pengembaraan jiwa@rohani mungkin.

ya Nur selamat malam..

Anonymous said...

Pssttt....saya tahu siapa pacik 2 hehhehe tp sy xckp ok?pacik 2 sje je hilangkan diri pegi bertapa,esok2 dtg la balik
-bdk tet-

puteri jalanan a.k.a annur said...

yeke ni...mcm tipu je...:O

siapa kamu sebenarnya haaaa....haha

puteri jalanan a.k.a annur said...

jap,annur rasa annur tahu kamu siapa...baik kamu mengaku...kalau tidak...

Anonymous said...

Teeetttt.....kalau sudi tekalah siapa heheheee.....
-bdk tet-

puteri jalanan a.k.a annur said...

kan annur dah kata annur tahu kamu siapa...tak payahla sembunyi ag...lempang kang taulahhh...nak kena ke?main sorok2 pulak dia...

:O

puteri jalanan a.k.a annur said...

tet,jujur r...pakcik tu pegi mana...?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...