Thursday, 29 May 2014

puisi sang puteri: senarai impianku...

sumber gambar: xwordshurtx.wordpress.com

"wahai rama2...bawa semua impianku terbang keatas sana...sampaikan kepada sekalian dewata...katakan pada mereka...aku mahu semua impianku ini dipenuhi..."

senarai impianku...

1. terbang di langit dan mengusik makhluk langit...
2. mengumpul bunga2 liar dan membuat satu taman dengannya...pastikan ada satu patung burung hantu disitu...hihi
3. memegang ranting dan meneroka hutan bersama yang tersayang...
4. menyanyi bersama burung yang sibuk berkicau...memarahi mereka jika mereka tersalah menyanyi mengikut rentakku...
5. mengenyit mata kepada matahari yang tidak berhenti bersinar...
6. menghirup embun2 pagi dan membuat jus embun dicampur dengan anggur ungu...
7. memetik bintang polaris dan kumpulkan di dalam bakul...
8. memakan awan satu persatu sehingga kekenyangan...tiba2 dimarahi raja langit dan aku ketawa nakal...
9.berbaring di satu daratan rumput yang luas dan menyanyi gembira...tiba2 hujan turun...

sumber gambar: pinterest.com

"adakala bila fikiranku sudah melayang aku pandang langit sambil bertanya pelik...wahai langit, siapa nama kamu?boleh kita berkawan?"


7 comments:

Anonymous said...

Hari esok aku akan terus dipelabuhan itu, menyaksikan kapal yg baru belayar, mungkin ada kapal2 lain yg akan melambai dari kejauhan. Aku yg diperlabuhan itu akan terus sendiri... Mungkin mampu tersenyum atau terus menangis... Mengharap akan turut belayar...

Anonymous said...

Tidak aku pinta sebegini takdir
Namun aku sedar kesilapanku sendiri yg meletakkan pasung pd kaki di pelabuhan.
-nur-

Anonymous said...

Maafkan aku kerana menumpang lalu meluah rasa, dilaman org yang sedang asyik mekar berbunga, maafkn andai tangis ku memecah hening taman ini, sungguh aku lemah disaat ini.. Dan aku sedang merangkak bangkit agar ada kekuatan utk berdiri

Anonymous said...

Pada mu ku ucapkan terimakasih kerana sering hari2 ku disiram senyum oleh puisimu, saat rasa hati kita disapa badai yg sama disaat ka titip kata2 yg gelombangnya sama dgn hatiku. Syukur aku ditemukan laman maya ini
-nur-

MayangSari said...

sama pulak gambar post kita..

puteri jalanan a.k.a annur said...

salam,

maaf annur bz sikit,

hmm,nur...memang kita tak pernah meminta takdir kita sebegini...tapi amalan kita dimasa lepas yang meminta takdir kita di masa sekarang...dan amalan kita hari ini meminta takdir yang akan datang pula...

di dalam peraturan karma,sudah lupus perkataan 'kasihan'...karma adalah seseorang yang sangat tegas...dia jarang tersilap di dalam melakukan tugasnya...

cik puan mayang,amboiii...tiru keee...hikhikhik.

puteri jalanan a.k.a annur said...

nur,terus kuat ya.

jangan mengalah.

manusia tak salah,kita yang salah.

jadi muhasabah dan cari punca...

jangan terus hanyut di dalam kekeliruan...kembali kepada sesuatu yang jelas...jujur pada diri sendiri...ok dear?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...