Sunday, 4 May 2014

puisi sang puteri: kekuatan yang hebat itu datang setelah lemah yang teramat...

sumber gambar: desicomments.com

"sejak peristiwa itu, dalamanku hampir kosong...aku seolah2 lupa apa yang pernah terjadi padaku dahulu...untuk masuk kefasa seterusnya dalam kembara jiwaku, aku seakan diberi hati yang baru...dan hati itu sangat dingin malah hampir tiada rasa...mungkin ia kelihatan jahat bagi sesetengah manusia...tapi ketahuilah...aku tenang..."

izinkan aku bercerita...

diwaktu dahulu...
aku adalah manusia yang selalu saja sedih...

selalu,
ya selalu.

aku menangis,
dan menangis tanpa henti.

tapi ada satu sikapku,
ketika aku bangun diwaktu pagi,
aku akan senyum.

biarpun betapa peritnya jiwaku ketika itu,
aku adalah manusia yang sentiasa akan tersenyum.
walaupun senyumanku itu semasam cuka,
walaupun senyumanku itu sepahit ubat,
ohhh mungkin lebih pahit...
aku...
aku akan tetap tersenyum...

malah,
aku akan tunduk dan berdoa panjang,
satu ayatku ketika itu yang masih kekal diingatanku,

kamu semua ingin tahu apakah ayat itu?

"terima kasih wahai tuhan..."

sumber gambar: postworkshop.net

"jangan berasa pelik dengan diriku...kerana sebelum kamu sempat bersangka2, aku sendiri sudah pelik dengan diriku sendiri...disaat semua manusia berdoa untuk kebahagiaan, aku adalah manusia yang hidup dalam bahagia lalu berdoa supaya tuhan itu mengujiku...lalu Dia uji, dan aku bangga kerana aku masih mampu tersenyum menghadapi segalanya...semoga Tuhanku bangga melihat senyuman yang lahir dari bibirku..."

temui selendang kuning di facebook: https://www.facebook.com/selendangkuning.annur


ps: "kekuatan yg hebat itu datang setelah lemah yang teramat..." jadi kawan2 annur sekalian, apalagi...jom kita layan lagu di atas sebagai selingan untuk post kali ni...mari kita santai...setelah sedih pasti ada gembira...

*****
SIRI TERBARU DI SELENDANG KUNING: "JOM KITA BERKEBUN!"

ps: ok kawan2 annur sekalian,sama ada yang lama mahupun baru...mulai hari ini selendang kuning akan menyokong semua usaha2 kearah bumi hijau...jadi bermula dari post kali ni,annur akan linkkan video2 pilihan tentang cara2 berkebun atau apa saja yg berkaitan dengan 'mission go green' untuk tontonan anda semua...annur namakan siri ini sebagai "JOM KITA BERKEBUN!"...disamping anda semua melayan puisi2 annur, kita layan cara2 berkebun pulak,baru best...:) hehe.....jadi apalagi kawan2???layanlahhhhh....:D

dan tak lupa, annur sentiasa mengalu-alukan apa saja cadangan laman2 sesawang atau video2 'green earth' yang menarik untuk kita semua tonton bersama...


"Selendang kuning sokong!anda bagaimana?"







4 comments:

Macedonia said...

assalamualaikum..k.Annur heeee
Nanti mimi free..mi jalan2 gi melawat akk n k.ina huhu. So sorry hp problem/hilang. Baru je beli hp baru tapi x guna lagi..cya ^_^

puteri jalanan a.k.a annur said...

wsalam mimi comel...

rindu ek...hehe...nnt kita kuar sama2 ek...g tgok wayang ke...nombor lama guna lagi kan?akak masih simpan nombor lama tu...jd jgnla buang....huhu...

cya...:*

Macedonia said...

k.Annur yg comel heeee, ye rinduuu, wayang "frozen" haha
ye guna no. lama lagi, tp hp mimi frozen lg hehe. nnti bila dah ok, sy sms. Sekarang waktu sibuk huhu.

ok.cya

puteri jalanan a.k.a annur said...

heee....:*

ok,cya dik...blaja rajin2,nnt da keje blanje akak tiramisu...muahhhh :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...