puisi cermin: awak selalu ada disisi saya kan,Haqq?

01:27 puteri jalanan a.k.a annur 8 Comments

sumber gambar: pinterest.com

"berpura2 gembira dan bergelak tawa ketika sedang bersedih membuatkan aku rasa mahu lemaskan diri di dalam air...itu lebih baik agaknya untuk si hipokrit sepertiku...ahhh...dengan diri sendiri pun aku cuba menipu...entah jenis manusia apa aku ini..."

ok kawan2 semua,rasanya elok annur berhenti bersedih,
kita mulakan semula siri jom kita berkebun,
dengan smiley konon2 comel,kata2 yang menarik hati,
aku rasa mahu lempang mukaku berkali2...
sampai bila aku mahu bersikap pura2 gembira begini...

berhenti.
hakikatnya aku memang sedang bersedih.
aku tak perlu berpura2 dihadapan diri sendiri dan kalian semua pembacaku,
ia kelihatan sangat hodoh dan bodoh.

oh tuhan.
aku letih berpura2,
aku mahu jujur pada diri sendiri dan semua.

tunjukkan jalanMu.


sumber gambar: tumblr.com

"soal Puteri Cahaya kepada susuk ilusi itu...awak selalu ada disisi saya kan,Haqq?saya bukan bermimpi...benar kan?"


You Might Also Like

8 comments:

Anonymous said...

salam..hai annur..lama x dgr cite.. sihat?

wsalam...ohh annur sihat je kot...ntahle...xdapat nak dipastikan...huhu

Anonymous said...

x dpt nk dipastikan? maksud annur?

mungkin luaran nampak sihat,annur tgok cermin pun annur rasa annur sihat...tapi hati tu,entah...mendung je rupanya...entahla...

kadang bergantung pada tenaga orang lain untuk terus berdiri teguh...

Anonymous said...

annur kena kuat ok.. kata sang puteri.. =)

tq...:D

ok tak senyum cmni...rasanya ini dah cukup menggambarkan annur hepy sgt...

:DDDDDDD

hmm.-.-

Anonymous said...

hmm... =)

hmm! :O