Friday, 13 June 2014

puisi gila: jumlah kami memang sedikit,tapi...

sumber gambar: pinterest.com

"jika aku sunyi sekalipun, ia satu keperluan untuk jiwa seperti aku...keramaian mampu buat darahku membuak2 panas..."

aku sunyi?
tidak...
aku sedih?
tidak...
aku marah?
tidak...

aku ego?
ya...

tak rugi pun jujur pada diri sendiri.

sumber gambar: 3xellance.over.blogspot-com

"sunyi memang membosankan....tapi paling kurang aku tidak menganggu insan lain...aku hidup di dalam duniaku sendiri...lebih menguntungkan, mereka juga terselamat dari kejahatanku...bukankah mereka patut bersyukur?pemangsa sepertiku tidak turun melainkan untuk mencari mangsa dan menguruskan beberapa keperluan...kami tidak hidup dalam kawanan...itu bukan sifat kami...kami berkawan sesama kami sahaja...itupun cuma sebentar,selebihnya kami berdiam menjaga kawasan sendiri...jumlah kami memang sedikit,tapi kami hidup untuk mengawal keseimbangan rantai makanan..."


sumber gambar: rdt-eoy--stuff.wikispaces.com

sumber gambar: tutorvista.com

sumber gambar: wikipidea.org

4 comments:

Anonymous said...

Lama Nur tak makan mangga cecah colek buatan sendiri huhu

puteri jalanan a.k.a annur said...

ooo,annur tahu,letak cili api,pastu kicap,pastu gula...kan Nur?

pedas2 manis...

sedapnyerrr...kecur liur da ni....

Anonymous said...

Ya betul... Nur suka betul mcm tu

puteri jalanan a.k.a annur said...

sedap kan?hmmm...tadi annur makan epal...sedap...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...