Wednesday, 18 June 2014

puisi malam: sayang...pernahkah kau perasan tentang satu perkara...

sumber gambar: blabber.pinger.pl

"sayang...pernahkah kau perasan tentang satu perkara...bunga itu ketika layu...rupanya seperti hantu..."

pelik.
dia hadir,
semua lenyap...
yang tinggal cuma aku dan angan2...
jangan marah aku,
seolah2 aku pesalah...
sedang silap dirimu sendiri,
tidak pernah kau endah.
sayang...
aku yang sedang menulis ini,
ataupun dirimu?
aku keliru.
ditahap mana kebersatuan ini,
aku tidak tahu...
aku cuba membuka simpulan diri,
dan menulis sesuatu disini,
tetapi ia sukar,
sayang,adakah kau perasan?

kebodohan apa yang sedang aku lakukan.

setiap hari cuba untuk berdiri tegak dan menghadap mentari,
tetapi setiap kali itu juga aku terjatuh dan menangis hiba...


sumber gambar: glogster.com

"sayang....sudah aku cuba berulang2 kali untuk gembira seperti sediakala....tetapi ia kelihatan sangat hodoh..."

2 comments:

Anonymous said...

org yg kau suka tu dah mati pucuk agaknya

puteri jalanan a.k.a annur said...

haha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...