Monday, 7 July 2014

puisi sang puteri: kerana sayang...mengertilah...

sumber gambar: definitelyfilipino.com

"sayang...mereka yang mengenaliku secara berdepan begitu pelik dan seram bila membaca nukilanku disini...mereka kata kata2ku begitu mengusik pemikiran sehinggakan mereka susah untuk tidur...sayang...mereka menyoal mengapa aku yang ceria dan periang itu sangat pucat bila menulis?aku tersenyum...ternyata mereka gagal untuk tahu bahawa inilah rupahatiku yang sebenar...sedih...keceriaan itu cuma penipuan yang terpaksa aku lakukan untuk terus tegak berdiri dan menjalankan tugas sebagai insani...."

sayang...
kebelakangan begitu kerap kau hadir dalam ilusi,
sehingga aku terasa begitu bodoh bila mengerti realiti,
realiti yang sebenarnya kau sudah tidak lagi disini...

sayang...
berhenti mengingatiku,
jika ternyata perasaan itu semua palsu...

kerana aku...
sangat benci kewujudan rasa ini jika kau mahu tahu...

sayang...aku ini egois bukan?
tidak lain dan tidak bukan,ia semua ajaran dan didikan darimu juga...

sayang...
aku berharap kau bangga...
kerana wujud satu perempuan yang terfitrah keras kepala dan egois sama sepertimu...

kerana sayang...mengertilah,
kita ini buku dan ruas...
yang bila bertembung,
kedua2nya sakit dan mendapat karma masing2...

sumber gambar: cellphonehits.net

"sayang...aku telah menghalau semua lelaki2 yang cuba mendekatiku pergi kerana terlalu sering aku menulis dan teringatkan dirimu....bukankah penjara itu sudah cukup kejam bagiku? lalu apa lagi?"


8 comments:

Anonymous said...

salam..

hai.. encik burung hantu knpe dengan tuan puteri tuh, duk dalam penjare sesorang tak bosan ker..hmm ajak la tuan puteri gi keluar taman amek angin.. kan bes..banyak rerame tau..

hihi.. selamat berpose annur. cukup tak pose minggu nih..



puteri jalanan a.k.a annur said...

wsalam...

en burung hantu: tuan putri bz tu...jangan kacau dia...encik atau cik jgn suka2 kacau bos saya...saya marah...dan lagi satu,jgn suka2 tanya dia puasa ke tak...saya tak suka...encik atau cik saya tak benarkan tanya soalan2 mcm tu...faham?(mana kacang aritu?)

tuan putri:adoi..sori le...garang betul bodyguard annur ni...kiki

Anonymous said...

Siapo kata penjara.. Bila kita tak teringkat dgn cara hidup yg berpandukn persepsi org, bukan k itu Bebas namanya hehehe

Anonymous said...

alamak terkejut lost.. encik burung hantu makin garang lah bulan pose nih.. haha.. tak baik marah2 tau cepat tua nanti.. ohh ingat lagi die kacang aritu.. nah kacang cap ibu jari. tebaik dari ladang tu.makan leklok tp simpan dulu bukak pose baru mkn k..bace bismillah jgn lupe..hahaha

hmmm.. tula encik burung hantu makin garang kan tuan puteri.. buke pose nanti suh die minum ais byk2 ..kasi sejuk..huhu

puteri jalanan a.k.a annur said...

hehe...betul tu lost...burung hantu tu biasale...dia mmg ken garang...arahan jaga annur...kiki...

nnt annur kasi dia air badak...kasi cool sikit...

Anonymous said...

aikkk.. encik burung hantu dapat kacang terus senyap.. kokoko dengan lost pon tak mau dah.. hmmmm :()

well good idea tu tuan puteri..kasi sejuk sket, tak bole di biarkan lame2 encik burung hantu tu takot keluar asap plak susah nnt..huhu

puteri jalanan a.k.a annur said...

en burung hantu: ehem2...saya ni kan dengarrr je apa encik cuba cakap kat bos saya...encik dengar ni ek,saya tak makan saman punya makhluk...setakat kacang,bos saya boleh bagi seminit sekali...sikit pun dia takkan kedekut dgn saya...ada faham???ceh...suka2 perlekeh orang...walaupun saya bodyguard,saya ada hati dan perasaan tauuu...

tuan puteri:aduhai lost...annur mintak maaf sangat...bodyguard annur mmg agak keras sikit..tak pasti dia dapat latihan dari mana,annur main rembat je...haha

Anonymous said...

Alololo.. majuk dah encik burung hantu.. ok2 lost mintak maaf k, takde niat pon nk perlekehkan encik burung hantu.... encik burung hantu nih berwibawa and berdedikasi sebenar orangnyer..lost tau tu.hehe

encik burung hantu ni dpt latihan komando kot tuan puteri.. tgk pon tau tegas nih.. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...